tetrao Skrevet 7. februar 2021 #1 Del Skrevet 7. februar 2021 Hei. har nettopp begynt å gå litt på langrenn igjen etter mange års pause. Da jeg var yngre var det far som smurte ski, og jeg kan ingenting om dette nå. Problemet er at jeg har så utrolig dårlig glid. Skiene er gamle, typ 10-15 år. Jeg har gått opp ca 20 kg etter at de ble kjøpt, så selv om de passer lengdemessig tipper jeg at jeg er mye for tung for skia. Jeg har veldig godt feste og føler jeg har god balanse på skia, men jeg mangler altså glid. Er det vekta / at jeg er for tung for skia som er den mest sannsynlige greia her? Det er kaldt om dagen, -7 til -20, og jeg smører med blå ekstra. Burde jeg prøvd annen smørning? Eller bare kjøpe mer tilpassende ski med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Del Skrevet 7. februar 2021 tetrao skrev (1 time siden): Er det vekta / at jeg er for tung for skia som er den mest sannsynlige greia her? Ja Anonymkode: 91193...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 7. februar 2021 #3 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja Anonymkode: 91193...0f6 Ja. Kjøp nye ski. Gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tetrao Skrevet 7. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 7. februar 2021 Å gå ned i vekt er nok lurt, samtidig som jeg var 14 da jeg fikk skiene, så er nok mer «normal» nå som voksen Takk for kjappe svar, da blir det nye ski! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå