Gå til innhold

Lage eget strikkemønster/oppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri vært spesielt interessert i strikking, men plutselig så jeg for meg en genser i hodet som jeg fikk veldig lyst til å lage. Har tegnet opp slik jeg vil ha det og bestemt meg for type garn, men hva gjør man så? Kan man få laget egen oppskrift?

☺️

Anonymkode: 06ad2...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har aldri vært spesielt interessert i strikking, men plutselig så jeg for meg en genser i hodet som jeg fikk veldig lyst til å lage. Har tegnet opp slik jeg vil ha det og bestemt meg for type garn, men hva gjør man så? Kan man få laget egen oppskrift?

☺️

Anonymkode: 06ad2...6e5

Har du bestemt deg for garntype, vet du pinnenummerer. Da går det an å finne en strikkeoppskrift som gir deg antall oppleggsmasker, økninger og øvrig fremgangsmåte. Så kan du tilføye ditt eget mønster. Hvis du har tegnet eget mønster må du avpasse masketallet slik at det går opp med rapportene og økningene. Jeg har gjort dette, og genereren ble fin.

Anonymkode: bfa7b...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig vanskelig, jeg strikker bare etter eget hode. 

Vil du legge ut tegningen, eller beskrive genseren, så kan jeg se om jeg har noen tips? :)

 

Anonymkode: fa669...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lage et rutemønster i Excel, eller tegne på rutepapir... Du må bare passe på at maskeantallet går opp i antall rapporter. Så finner du en oppskrift på en genser i samme garn, og bytter ut originalmønsteret med ditt eget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...