AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Hvordan kan jeg få hentet en valp i Sverige nå? Går det an på noen som helst måte? Er det lovlig? Anonymkode: a195a...0b0
Gjest Saph Skrevet 6. februar 2021 #2 Skrevet 6. februar 2021 Ta på den bittesmå rulleskøyter og rull den over grensa så går det bra.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #3 Skrevet 6. februar 2021 Er grensa helt stengt? Jeg skal gå i 10 dager i karantene og å ta sånn corona test på grensa. Anonymkode: a195a...0b0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #4 Skrevet 6. februar 2021 Saph skrev (50 minutter siden): Ta på den bittesmå rulleskøyter og rull den over grensa så går det bra. Men seriøst, hvordan er reglene nå? Reglene forandrer seg så fort at jeg ikke henger med. Anonymkode: a195a...0b0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Du må ringe og spørre udi eller hva det er. Har hørt at Sverige har stengt grensen for norske. Vet ikke om det gjelder lenger. Anonymkode: ee2ce...fd6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan kan jeg få hentet en valp i Sverige nå? Går det an på noen som helst måte? Er det lovlig? Anonymkode: a195a...0b0 Det er kun stengt for unødige reiser. Jeg anser min henting av valp som et viktig ærend i Sverige. Drar dit jeg skal, henter valp, tester meg på grensa og tar 10 dager i karantene når jeg kommer hjem. Anonymkode: 5ede5...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Sverige har også innført karanene nå tror jeg. Og man kan slippe inn om man reiser pga jobb eller annet viktig ærend, men det er ingen garanti. Det blir vurdert på grensa. Om du gjør et forsøk, ville jeg tatt koronatest rett før så du kan vise fram ferskt negativt prøvesvar på grensa, om det blir noen spørsmål, samt skriftlig dokumentasjon fra oppdretter om hva formålet med turen er. Anonymkode: a8df5...488
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Møtes på grensa? Anonymkode: 369c7...339
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #9 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er kun stengt for unødige reiser. Jeg anser min henting av valp som et viktig ærend i Sverige. Drar dit jeg skal, henter valp, tester meg på grensa og tar 10 dager i karantene når jeg kommer hjem. Anonymkode: 5ede5...cb9 Det hjelper ikke så mye når Sverige har innført innreiseforbud fra Norge. Hva du anser som strengt nødvendig, er forsåvidt irrelevant når formålet for reisen din ikke er omfattet av unntakene som svenske myndigheter har bestemt: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_sverige/id2416998/ Anonymkode: f46c1...5ff 2
Gjest gmail Skrevet 7. februar 2021 #10 Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er kun stengt for unødige reiser. Jeg anser min henting av valp som et viktig ærend i Sverige. Drar dit jeg skal, henter valp, tester meg på grensa og tar 10 dager i karantene når jeg kommer hjem. Anonymkode: 5ede5...cb9 Jeg leste en artikkel om et par som skulle hente valp i sverige, de hadde gjort en avtale med tollvesenet og det opplegget der og det de gjorde var at de fikk en langline på valpen over på grensen, de sto da ved hver sin side, ikke mange meterne i mellom og langlina ble kastet inn til sverige, festet på valpen og så lokket kjøperne valpen mot seg. Det er en mulighet men igjen det må klareres med alle parter, som toll og mattilsyn osv.........
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Møt på grensen, mange som gjør det for tiden uten problem 😊 Hilsen oppdretter Anonymkode: 0484a...be5 1
Troyamin Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Møt på grensen, mange som gjør det for tiden uten problem 😊 Hilsen oppdretter Anonymkode: 0484a...be5 Må man kontakte tollvesenet på forhånd? Har hørt det er blitt så strengt at folk ikke får lov å ut av bilen. Eller er det kun på grensen ved Svinesund? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Troyamin skrev (16 timer siden): Må man kontakte tollvesenet på forhånd? Har hørt det er blitt så strengt at folk ikke får lov å ut av bilen. Eller er det kun på grensen ved Svinesund? Kontakter man tollvesenet eller mattilsynet ber man om å få nei 😆 Spør heller politiet /sivilforsvaret som er de som har ansvaret for grensen og står der . Husk å betale moms etter handelen 😊 Anonymkode: 0484a...be5
Troyamin Skrevet 11. februar 2021 #14 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kontakter man tollvesenet eller mattilsynet ber man om å få nei 😆 Spør heller politiet /sivilforsvaret som er de som har ansvaret for grensen og står der . Husk å betale moms etter handelen 😊 Anonymkode: 0484a...be5 Hvorfor får man nei fra tollvesenet eller mattilsynet? Har forresten aldri møtt mattilsynet de gangene jeg har passert grensen med mine hunder før, er dette noe nytt pga stengte grenser? Og hvem kontakter du på forhånd da? For å få lov, mener jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå