AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #1 Del Skrevet 6. februar 2021 Jeg har firmabil og vi har såkalt direktemønstring der vi parkerer bilen hjemme etter arbeidsdagen. Om morgenen kjører vi direkte til oppdragene vi skal på, uten at vi er innom kontor eller noe fast oppmøtested på morgenen. Etter arbeidsdagen er slutt, kjøres bilen hjem og parkeres. Men den brukes ikke etter arbeidstid eller i helger. Sånn sett er alt innafor og kjøringen er skattefri. Men hvordan er det hvis man har flere bopeler eller steder man ofte oppholder seg på? F.eks. hvis man har kjæreste og bor litt hjemme og litt hos kjæresten, og man velger å kjøre direkte til kjæresten på fredag ettermiddag uten å være hjemom først. Og reiser direkte på jobb igjen mandag morgen. Eller hvis man skal til noen bekjente på besøk en helg og gjør det samme. Vil det fortsatt telle som direktemønstring? Jeg er klar over at man kan kjøre den privat inntil 10 dager skattefritt hvis man snakker med sjefen, men nå tenker jeg på det som kommer under reglene for skattefri direktemønstring uten å bruke av disse 10 dagene Anonymkode: 01202...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Del Skrevet 7. februar 2021 Antar det kommer litt an på. Om kjæresten eller disse vennene bor lengre unna enn hjemmet ditt, blir det nok i gråsonen om du kjører til Geilo når du bor i Oslo, liksom... Bruker du kjørebok? Anonymkode: f7d82...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå