Gå til innhold

til dere som har peil på kosthold!

Fremhevede innlegg

Gjest slankerNN
Skrevet

Kan jeg stappe i meg 1200 kcal pr dag uten å miste muskelmasse?

Hvor mange kcal må man ned på for å miste muskelmasse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan jeg stappe i meg 1200 kcal pr dag uten å miste muskelmasse?

Hvor mange kcal må man ned på for å miste muskelmasse?

1200 kcal er såpass lite at jeg ikke vil definere det som å stappe i seg. ;)

På det nye opplegget til Grete Roede anbefaler de ikke å gå under 1500 kcal. Men det kommer selvsagt også an på hvor mye du veier, det krever mer å holde igang en stor kropp enn en liten.

Skrevet

Det kommer helt ann på hvor mye du veier, hvor høy du er, hvor mye muskelmasse du har fra før av, hvor høy forbrenning du har, og om du har tung eller lett benbygning. Altså er det vanskelig for oss å si at så og så mange kalorier vil gjøre at du mister muskelmasse.

Men den generelle regelen er vel at hvis du spiser 1000 kalorier eller mindre under normale forhold, så begynner det å tære på kropp og muskler. Du kan derfor trygt spise 1200 kalorier, men pass på at det ikke er hva som helst du putter i deg, at det er sunt kosthold, for proteiner og karbohydrater og fett må til for at du skal holde på muskelmassen.

Skrevet

Antagelig vil du miste noe muskelmasse uansett når du går med kaloriunderskudd.. Dersom du ikke vil miste for mye, så ta inn mye proteiner, tren styrke ved siden av og ligg ca 500 kcal under ditt dagsbehovet ditt..

Du kan lese litt mer om deffing på iform.no

Skrevet

1200 kcal er for lite generelt. Det er vanskelig å holde seg til en diett på 1200 fordi det er lite mat og man blir sulten. Legger du deg opp på 1500kcal så vil du ihvertfall gå ned 0,5kg i uka om du ikke allerede er tynn og lav.

Under slanking er det vanskelig å ikke miste muskelmasse. Det du må gjøre for å beholde den er å trene styrketrening på hele kroppen og ha et variert kosthold der du får i deg nok proteiner. Det vil hjelpe på.

Og trener du mye må du øke matinntaket ditt litt de dagene :)

Gjest trådsss
Skrevet

Jeg har prøvd deffing. Syns det er kjipt. Man må jo holde seg laaangt unna karbs og til og med frukt på kveldene. Altså, man må jo leve litt også. :)

Jeg jobber ikke...og sitter å rævva stort sett hele dagen 8bortsett fra når jeg trener 1 time pr dag), så da tenkte jeg at 1200 holder for en som omtrent gjør ingenting? :forvirra:

Skrevet
1200 kcal er for lite generelt. Det er vanskelig å holde seg til en diett på 1200 fordi det er lite mat og man blir sulten. Legger du deg opp på 1500kcal så vil du ihvertfall gå ned 0,5kg i uka om du ikke allerede er tynn og lav.

Det der er helt individuelt. Selv trenger jeg lite kcalorier, er lav og har lav forbrenning. Går ALLDELES ikke ned med 1500 kcal, ei heller høyere inntak. Og tro meg, jeg har prøvd! Når jeg kommer ned i ca 1100 går det nedover. Og om man lager maten med omhu, går det fint å spise seg god og mett hver dag.

Skrevet

Kan noen skrive opp akkurat hva de spiser iløpet av èn dag når de går på 1200 kalorier? Hadde vært interessant å høre da jeg ikke har peiling på sånn og helst vil ha det inn med teskje... ;)

Gjest slankernn.
Skrevet
Kan noen skrive opp akkurat hva de spiser iløpet av èn dag når de går på 1200 kalorier? Hadde vært interessant å høre da jeg ikke har peiling på sånn og helst vil ha det inn med teskje...  ;)

Ja.. dette sånn cirka:

Frokost:

40gr havregryn

100gr cottagechees

2,5dl sk.melk

Kcal: 350

mellomm:

1frukt

20gr nøtter

Kcal: 220

lunsj:

kylling/tunfisk salat

....ikke ris/pasta/brød

1ss olje i

kcal: 180

mellomm:

1 frukt

20gr nøtter

kcal: 220

Kvelds:

omelett av 1egg+2eggehvitter+1ss olje+grønnsaker

Litt cottage cheese.

kcal: 200

Skrevet

1200 kalorier om dagen er for lite. Fin måte å ødelegge forbrenningen sin på.

Skrevet (endret)

1200 kcal er nok litt lite, minimum 1300 kcal pr dag.

Noe man må ta hensyn til er: høyde, kroppsbygning, vekt og alder.

Kort sagt, er du lav og har spinkel benbygning og skal ned bare noen få kg, kan du kanskje bare spise 1300 kcal pr dag for å gå ned.

Er du høy og grovere bygd, og skal gå ned mange kilo, kan du spise mye mer.

Endret av Marillia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...