Gå til innhold

Sukk! sær bestemor?


diddi

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt lei.

Pappa ønsker ikke kontakt med oss etter skilsmissen. Da var jeg 21. Etter at jeg ikke klarte å akseptere dette i mange år, har jeg nå insett at det beste for meg selv er å ikke forsøke noe mer.

Så nå er det bryllup om under 2 uker, og det blir uten pappa. Men min farmor er invitert, og fire kusiner med menn. (Fra min fars side).

Så ringer da farmor til mamma, for å høre om skyss. Hun kan få skyss opp til stedet (ca 40 min). Men der skal de fleste overnatte, så mamma kan ikke kjøre henne hjem om kvelden. Min mormor ønsker ikke å overnatte, så hun skal sitte på med min tante (på morsiden). Og den bilen er full. (4 pers).

All annen familie skal overnatte, men det er selvfølgelig noen av mine venner som skal kjøre. Men jeg ønsker ikke å klarer med de på forhånd at de skal ta med min farmor hjem. Dette er for at de skal slippe å tenke på om de må dra tidligere eller noe slikt.

Det er plass for min farmor til å overnatte, men hun vil ikke det da hun har isjas!!! Og hun vil ikke ta taxi, da "det er litt trist". Da kan hun kanskje be en av mine onkler om å hente henne??? Men tror dere hun har tatt noe initiativ til dette??? Neida, hun ringer istedet mamma, og sier at hun da må vurdere å bli hjemme! :roll:

Dersom hun blir over, kan hun få skyss hjem dagen etter. Hun tror at "alle gamle har et par hundre tusen på bok" (sitat henne), så hun har god råd til å ta taxi.

Og attpå til så bryr hun mamma med dette. Som hun har slengt vannvittig mye dritt om etter skilsmissen. :evil:

For min del kan hun bare holde seg hjemme. Jeg er drittlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg ønsket også at min utrolig sære bestemor skulle holde seg hjemme på bryllupsdagen til meg og min mann, av forskjellige grunner.

Ehh... hun døde 1 1/2 mnd. før bryllupet.

Antagelig vis ingen hjelp i dette svaret, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, men jeg tror faktisk alle opplever visse problemer på en aller annen måte før bryllupet.

Har desverre ikke noe veldig godt råd til deg, men kanskje det kunne være en mulighet å betale en taxi for henne hjem på natten? Ellers hva med å høre om de som skal sitte på med tanten din kanskje hadde hatt andre muligheter til å komme seg hjem? Kanskje en av de kjenner noen som kan hente dem slik at det blir plass til farmoren din!

Håper det løser seg på en god måte iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at hun ikke har råd til taxi. Hun er stinn av gryn i forhold til alle andre i selskapet. Hun synes bare at det er trist å ta taxi alene i 30-40 min. etter bryllupet.

Min mormor skal sitte på i bil med min onkel og tante på morsiden (de eneste fra den siden). Det er min fetter som er sjåfør!!

Det er helt utenkelig at de skulle komme seg hjem på annet vis enn å sitte på med sønnen sin. Og de kan egentlig ikke fordra farmor, siden hun har oppført seg her forkastelig ovenfor mamma. Men de klarer å gjøre gode miner til slett spill, så onkelen min er tross alt plassert ved siden av henne ved bordet.

Mamma spurte om det kanskje kunne gå 5 i bilen. Men det svarte tanten min nei til. Og det forstår jeg godt. Det er tross alt et godt stykke å kjøre, og ikke så rent små mennesker heller. Også i finstasen i tillegg.

Jeg gidder ikke å bry meg. Ble bare litt drittlei at hun krever at vi ordner alt for henne. Hun skal bringes og kjøres. Og ringer ikke engang på bursdagen til hverken meg eller sønnen min.

(Jeg unnskyldte engang henne for alt det fæle hun sa, med at hun er jo gammel. Men jeg har skjønt at hun har vært helt ufordragelig i hele sitt liv. f.eks. si til barn (kusiner)at moren din lurte faren din (han ble far som 18-åring). Hun er pyton!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere har gjort mer enn nok med å ordne med transport til bryllupet for din farmor. At hun synes det er "kjedelig" eller "trist" å ta drosje hjem alene om kvelden er vitterlig IKKE ditt problem!!!

Hvis dette er grunn god nok til at hun ikke kommer så må jeg si at hun er forferdelig barnslig. Dette er trossalt DIN dag hvor DU skal være i fokus, ikke henne.

Synes det er forferdelig trist for deg og din tilkommende at din fars familie skal være så vanskelige og ikke kan sette deg og din dag foran sine egne hensyn. At din far ikke kan skille mellom sine barn og ekskone er en tragedie.

Håper du likevel kan kose deg og nyte tiden før bryllupet og selve dagen, du vil jo være omgitt av dine nærmeste som er glad i deg og ikke minst din tilkommende. :D

Varm klem til deg fra Orakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dette er så visst ikke ditt problem diddi! Skjønner at du blir lei jeg, men det beste er kanskje ågi henne klar beskjed om at hun må klare seg selv på en måte? Hvis hun virkelig vil overvære ditt bryllu, er det vel verdt det å sitte i taxi alene på kvelden/natta? Nei, hvis hun virkelig er så sær så synes jeg hun bare skal få gjøre som hun vil jeg. Som brudepar har man nok av andre ting og tenke på i dagene før bryllupet enn en farmor som ikke vil ta taxi alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Ja, hun hadde ihverfall vett til å ikke ringe oss. Jeg synes bare så synd på mamma.

Ting ordner seg sikkert. Og blir hun hjemme, så tror jeg faktisk ingen ville gråte over det.

Nå er det bare 8 dager igjen. Også vi som har så mye å fikse først!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i hele farmora, spør du meg. Du er jo egentlig ikke så interessert i å ha henne der heller. Trist at faren din ikke vil ha kontakt :(

Kos deg med de siste forberedelsene og ha en flott dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er problemet??? Hallllooooo

Er det virkelig brudeparet sin oppgave å sørge for skyss? Trodde de hadde nok å tenke på.

Ikke bry dere. Inviter og dere har gjort deres jobb.

Enten får folk takke ja eller nei til invitasjonen.

og ellers Diddi... umodent med den komentaren til den døde bestemoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mormoren min hadde levd da vi giftet oss, hadde jeg hentet og kjørt henne selv om så skulle være.

Men nå har tydeligvis ikke du det samme forholdet til bestemoren din. Men det er jo tjukkeste slekta da - selv om "mellomleddet" tydeligvis må skape vanskelige situasjoner.

Håper det løser seg på en fin måte for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Tusenfryd. Hadde det vært min mormor som har stilt opp i tykt og tynt, så hadde jeg ordnet og fikset. (Men hun hadde synes at det viktigste er å være tilstede, og hadde gjerne tatt taxi for å få dele dagen med meg.)

Min farmor er riktignok slekt, men er av den oppfatning at vi skal invitere henne til oss, invitere oss selv til henne osv. Kort sagt; du skal ære de eldre, og gjøre alt for dem. Hun ringer kun når noen er død!!! Og de gangene man ringer så får man høre hvor lenge det er siden hun så oss/snakket med oss. Hun baksnakker både den ene og den andre av mine inngiftede tanter, og det er etterhvert få som gidder å besøke henne. Det nytter ikke å si at jeg ikke orker å høre på dette lenger (når hun skal fortelle meg hvor synd det var på faren min, og min mor som "fikk alt". Hun nekter å høre sannheten.) Heldigvis så vet tanter og onkler hvordan saken egentlig er.

Og jeg har skjønt hvordan hun har vært mot resten av slekta også.

Så min oppfatning er at det ikke betyr noe at man er i slekt. Hun mener at det er mere stas å være mormor enn farmor. Javisst, og det har hun vist bra. Men jeg har nærest forhold til mormor, fordi hun har flyttet langt for å bo i nærheten av sine barnebarn, og har ringt og vist interesse for oss. Mens farmor kun ringte julaften (og de hadde fri telefon i alle år). Da hjelper det ikke å flytte innover når jeg er passert 20, og er fullt opptatt av studier osv. Jeg har liksom mer enn nok dårlig samvittighet for at jeg ikke får sett mormor så ofte som jeg skulle ønske. (Men hun ringer annenhver uke også!!).

Så dersom jeg selv skulle bli så heldig å bli farmor engang, så skal jeg tenke på det at det for barna er det samme hvilken bestemor det er. Det er helt opp til deg selv hva slags forhold man får.

Jeg beklager, Gjest, for at jeg flirte litt av at bestemoren døde rett før. Jeg tolket innlegget litt annerledes enn at det var en trist sak. Innlegget var kanskje ment mer til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diddi!

Det var meg med den døde bestemoren. Glemte å logge meg inn skjønner du.

Nei, jeg tok meg ikke nær av kommentaren din. Innlegget kunne du tolke selv. Først hadde jeg tenkt det som ettertanke, men etterhvert oppdaget jeg at bestemødrene våre var veeeeldig like, og da kan du gjerne se humoristisk på det hvis du vil.

Uansett, lykke til!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...