Amatariel Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 (endret) Jeg har kjøpt meg denne, og selv om jeg ser meg selv som en normalt oppegående person så syns jeg mange teknologiske ting er vanskelig å forstå 😆 Hadde vært fint å komme i kontakt med noen som kan chattes med her som også har denne, hvor jeg kan spørre mine 'dumme' spørsmål. Jeg har fått klokken godt i gang syns jeg. Det var ingen problem å få aktivert eSIM. Men jeg forstår ikke helt hvilken kobling mellom klokke og mobil som er den beste. Jeg ønsker jo å benytte funksjonen best mulig, men uten at all batteri forsvinner helt. Skal de to enhetene være koblet sammen...? Akkurat nå har jeg f.eks bluetooth koblet av på mobilen og jeg får opp varsel på den der det står "Galaxy Watch er koblet fra telefonen". Forstår ikke om dette er en "feilmelding" eller hva, et hint om at den skal være koblet på? Men når den er koblet på så fungerer ikke klokken fra avstand. Forsøkte meg en tur på butikken i går, uten mobil. Da fikk jeg ikke mottatt SMS'er som jeg vet kom mens jeg var ute. Akkurat dette ringte jeg teleoperatøren om og fikk da opplyst om at jeg måtte sørge for at klokken sto på "Frittstående Telia" og slå av bluetooth på mobilen min. Det gir mening, for poenget med eSIM er jo at klokken skal kunne være frittstående. Samtidig får jeg ikke gjort så mye i appen (Galaxy Wearable) om ikke mobil og klokke er koblet sammen. Når jeg går inn på den så er det meste utilgjengelig for klikking, og en stor gul knapp lyser "koble til telefonen". Så det virker som dette er noe appen vil. Så da forstår jeg ikke helt.... er det meningen at man skal koble klokken og mobilen av og på, av og på, av og på... avhengig av hva man skal gjøre. Om jeg skal gjøre noe i appen så må jeg koble på. Og hver gang jeg skal ut uten mobilen så må jeg koble av? Dette virker så stress.... Og dette med batterikapasitet. På tester sto det at normal bruk tilsvarer ca. 2 døgn kapasitet. I bruksanvisningen står det ca. 1 døgn og 10 timer. Sistnevnte kan jeg leve med. Men jeg ladet den opp til 100% i går, og det tok under et døgn før den ble tom. Så føler jeg gjør NOE galt. Bare aner ikke hva. Endret 6. februar 2021 av Amatariel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå