Gå til innhold

Katten min roper på meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nylig flyttet til en ca dobbelt så stor leilighet, gått fra å se alle rom fra sofaen til å ha flere soverom og en annerledes layout. Har to katter, søstre på ni, som begge har levd hele livet i den gamle leiligheten. De har tatt flyttingen ganske bra, tross alt. 
Men den ene har begynt med en merkelig vane. Hun er i soveromsdelen når jeg er i stua (og omvendt), og begynner å mjaue på en høy, rar måte. Om jeg roper på henne slutter hun umiddelbart og kommer løpende for å få kos. 
Jeg trodde først hun var forvirret for at hun ikke visste hvor jeg var når hun ikke kan se meg. Men så oppdaget jeg at hun kan være i stua, se at jeg er der, og så gå inn på soverommet og begynne å rope. Jeg finner ingen annen måte å beskrive det på, det er veldig høylytte, nesten ubehagelige mjau. Om jeg ikke svarer holder hun på LENGE.

Ellers virker hun rolig og vel tilpasset i den nye leiligheten, så jeg forstår virkelig ikke hva som skjer. Noen som erfart noe lignende? 
Er innekatter forresten, alltid vært det. 

Anonymkode: a35c1...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lurer nok på hvor du er. Jeg pleier å rope tilbake: « her er jeg» når mine mjauer sånn.

Anonymkode: 7825c...2a5

Skrevet

Vi kaller det enticing. Pus gjør det særlig på soverommene, ett rom som hun tenker på som sitt eget, og vårt soverom. Vår vil vi skal komme inn til henne og kose med henne, helst oppå sengen, og når vi gjør det blir hun veldig fornøyd. 

Anonymkode: 00d3e...025

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser forresten at hun gjør det til den andre katten vår også, og da kommer han løpende, og mottar omsorg fra henne. Som forsterker at jeg tror at hun inviterer til kos hvor hun helst vil være

Anonymkode: 00d3e...025

• Liker 2
Skrevet

Min gjør også det og jeg forstår ikke hvorfor. Når vi har lagt oss så kan hun mjaue masse fra gangen eller stua. Hun vet jo at vi er på soverommet, døra er åpen og vi er tilgjengelig, likevel er det masse mjau fra andre rom.

Anonymkode: 42ebe...643

Skrevet

Hun vil sikkert ha selskap. Litt sånn "Hei, dere. Jeg sitter her nå og vil ha oppmerksomhet. Jeg vil ikke være alene her. Kom hit." 

Så kommer den andre katta og får kos. Hun vil vel at dere skal adlyde også. 😁

Anonymkode: 3f899...048

Skrevet

Katter altså🤣😍

Anonymkode: 8da01...2f2

Skrevet

Jeg hadde en katt som ropte på meg når hun så flygende insekter. Det startet når hun var kattunge og jeg åpnet et vindu der to svære fluer hadde overvintret. Jeg svimesko dem slik at hun lett fanget dem.

Så etter det så satt hun fint på stumpen å skrek på meg til jeg kom når hun så fluer o.l. 

Jeg løp som en gal fra kjeller til loft mer enn en gang i full panikk fordi hun skrek. Og møtte på en liten pus som satt fint å stirret på bugset, gapende til meg om at jeg måtte slå til bugset slik at hun kunne spise det.. ♥️

Anonymkode: 20174...560

Skrevet

Min gjør også sånn 😂 er en måte å få oppmerksomhet på. Inne på soverommet elsker hun å leke blant annet, har ball osv der som går veggimellom til tider (hvorfor soverommet er ikke godt å si) 😅 så hu kan gå inn dit, å rope, kommer vi ikke så går hun til stua og ser på oss før hu surver litt og legger seg 🙈 er ikke alltid vi kan slippe det vi har i hendene for å leke, å det er jo krise 😂 

Anonymkode: 80c15...a4d

• Liker 1
Skrevet

Godt å høre det er flere! De er rare disse pusene ❤️

Anonymkode: a35c1...180

Skrevet

Når vår katt kommer inn går han sånn og roper opp trappa og ved soverommene til ungene for å høre om de er hjemme 😄

Anonymkode: 3fcdb...f09

• Liker 2
Skrevet

Jeg og har slik, en svært høylydt bengal pus 😅 kan være litt voldsomt til tider, og fikk ofte klager av naboen før fordi hun gauler når jeg ikke er hjemme, så måtte få inn ennå en pus 🙄

Anonymkode: 5d700...8b2

Skrevet

Når mine holder på sånn så har jeg inntrykk av at de som regel vil at alle skal samles i det rommet de er i (som regel i stua, der de helst vil være og da også vil at vi skal være). Andre ganger er det tydlig at de vil ha mat (men da kommer de gjerne bort til meg og mjauer). Noen ganger er jeg usikker på hva de driver med da, den ene virker til å bare mjaue litt tilfeldig her og der når den går rundt. 

Det kan jo hende dine katter var vant til en leilighet med full oversikt hele tiden og nå er de litt sånn "hm når er jo ikke matmor i synsfeltet lenger, best å rope litt for å sjekke hvor hun er og si ifra hvor jeg er"? :)

Anonymkode: 63d51...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...