Gjest royalD Skrevet 5. februar 2021 #1 Skrevet 5. februar 2021 (endret) . Endret 5. februar 2021 av royalD
Gjest Peanut Skrevet 5. februar 2021 #2 Skrevet 5. februar 2021 Jeg ville sagt det er tofarget øyne, brunt og sjøgrønt. Siden det brune «stråler ut» er det vel det som kalles sentral heterokromia.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #3 Skrevet 5. februar 2021 Det kalles "hazel" på engelsk, altså hassel, men jeg vet egentlig om det er særlig brukt på norsk. For enkelhets skyld ville jeg kanskje kalt disse øynene grønne, siden det kun er en liten brun ring i midten. Fra Wikipedia: Hazel Hazel eyes Hazel eye Hazel eyes are due to a combination of Rayleigh scattering and a moderate amount of melanin in the iris' anterior border layer.[4][33] Hazel eyes often appear to shift in color from a brown to a green. Although hazel mostly consists of brown and green, the dominant color in the eye can either be brown/gold or green. This is how many people mistake hazel eyes to be amber and vice versa.[65][66][67][68][69][70][71] This can sometimes produce a multicolored iris, i.e., an eye that is light brown/amber near the pupil and charcoal or dark green on the outer part of the iris (or vice versa) when observed in sunlight. Definitions of the eye color hazel vary: it is sometimes considered to be synonymous with light brown or gold, as in the color of a hazelnut shell.[65][67][70][72] Around 18% of the US population and 5% of the world population have hazel eyes.[46] Anonymkode: d0587...55b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå