AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Ble inspirert av en annen tråd hvor noen nevnte karbonade som mat som metter mye for lite kalorier. Er også glad i kesam med frosne bær. Andre som har forslag til matvarer eller enkle måltider som metter mye for relativt lite kalorier? Anonymkode: bcfe7...2ce 3
Frøyamor Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Sjokoladepudding uten tilsatt sukker. Alpro yougurt med bringebær smak. 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Jeg er glad i å spise en bolle salte edamame bønner isteden for chips om kvelden 😅. Føler de gjør meg mett på få kalorier samt kveler søtsuget. Ellers synes jeg hvit fisk er veldig mettende i forhold til kaloriinnhold, spesielt med en del grønnsaker og bønner ved siden av. Kesam med bær spiser jeg også. Supper (med biter av grønnsaker og kjøtt) fungerer også bra for meg, men vet at andre ikke synes det er så mettende, så lenge måltidet har mye fiber blir jeg lett mett. Mye fett gir meg bare masse craves så orker ikke lavkarbo i lengden. Anonymkode: a01bc...aa9 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Champinjong Anonymkode: 565e8...466 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Salat med en skrellet agurk i biter, en liten løk, fetaost som ikke har ligget i olje og tomater. Anonymkode: 565e8...466 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Mager cottage cheese Havregrøt på vann Kokt brokkoli Kyllingfilet Erter Kalkun Torsk Anonymkode: e3414...2b6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Linser, bønner. Mange ville blitt overrasket over kaloriene i mange grønnsaker... Tror det hadde vært vanskelig for en person som spiste hovedsaklig linser å bli tjukk... Anonymkode: e1f07...406 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Champinjong Anonymkode: 565e8...466 Champinjongen i seg selv ja, men denne suger mye fuktighet og fuktigheten kommer av at den stekes i mye smør eller olje. Kaloribombe. AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ble inspirert av en annen tråd hvor noen nevnte karbonade som mat som metter mye for lite kalorier. Er også glad i kesam med frosne bær. Andre som har forslag til matvarer eller enkle måltider som metter mye for relativt lite kalorier? Anonymkode: bcfe7...2ce Rent kjøtt har lavere kaloriinnhold enn karbonader. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er glad i å spise en bolle salte edamame bønner isteden for chips om kvelden 😅. Føler de gjør meg mett på få kalorier samt kveler søtsuget. Ellers synes jeg hvit fisk er veldig mettende i forhold til kaloriinnhold, spesielt med en del grønnsaker og bønner ved siden av. Kesam med bær spiser jeg også. Supper (med biter av grønnsaker og kjøtt) fungerer også bra for meg, men vet at andre ikke synes det er så mettende, så lenge måltidet har mye fiber blir jeg lett mett. Mye fett gir meg bare masse craves så orker ikke lavkarbo i lengden. Anonymkode: a01bc...aa9 Hvit fisk er trådens beste råd. Veldig lavt kaloriinnhold og metter, men desverre lite smak. Her gjelder det å ikke hive på med usunn dressing eller dynke den i smør, men bruke krydder. Anonymkode: f7c36...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mager cottage cheese Havregrøt på vann Kokt brokkoli Kyllingfilet Erter Kalkun Torsk Anonymkode: e3414...2b6 Bra tips bortsett fra havregryn. Sunt og godt men med sine 370 kcal pr 100g så er det overraskende MYE kalorier. Anonymkode: f7c36...5a9 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bra tips bortsett fra havregryn. Sunt og godt men med sine 370 kcal pr 100g så er det overraskende MYE kalorier. Anonymkode: f7c36...5a9 Men du trenger ikke 100 g for en porsjon Anonymkode: e3414...2b6 18
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Champinjongen i seg selv ja, men denne suger mye fuktighet og fuktigheten kommer av at den stekes i mye smør eller olje. Kaloribombe. Rent kjøtt har lavere kaloriinnhold enn karbonader. Hvit fisk er trådens beste råd. Veldig lavt kaloriinnhold og metter, men desverre lite smak. Her gjelder det å ikke hive på med usunn dressing eller dynke den i smør, men bruke krydder. Anonymkode: f7c36...5a9 Jeg lager gjerne fisken i ovnen med noen sitronskiver og urter. Ingen olje eller smør. Sopp steker jeg i minimalt med olje (1/2 ts ca) og har gjerne i litt eddik mot slutten for god smak 😅. Anonymkode: a01bc...aa9 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bra tips bortsett fra havregryn. Sunt og godt men med sine 370 kcal pr 100g så er det overraskende MYE kalorier. Anonymkode: f7c36...5a9 En porsjon er 30g dvs 111kcal Anonymkode: e3414...2b6 12
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du trenger ikke 100 g for en porsjon Anonymkode: e3414...2b6 Man kan også spise bare en rute melkesjokolade, men vi ikke si at den har overraskende lite kalorier. Mer som forventet. Overraskende lite er det jo feks i jordbær, som smaker ganske søtt, men likevel har lite kalorier. Anonymkode: 3d788...202 13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En porsjon er 30g dvs 111kcal Anonymkode: e3414...2b6 Ja, havregryn er mektig så det blir lite kalorier per porsjon. Et fint bruksområde er om man har det som topping på yoghurt sammen med litt frosne bær. Anonymkode: a01bc...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Man kan også spise bare en rute melkesjokolade, men vi ikke si at den har overraskende lite kalorier. Mer som forventet. Overraskende lite er det jo feks i jordbær, som smaker ganske søtt, men likevel har lite kalorier. Anonymkode: 3d788...202 Spise bare bare en rute 🤪 ! Viljestyrke, får man si 😊 Anonymkode: c90fc...3ab 9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #17 Skrevet 5. februar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: En porsjon er 30g dvs 111kcal Anonymkode: e3414...2b6 Det er jo en liten og lite mettende porsjon. Syns ikke det er lite kalorier mtp hvor lite det metter. Anonymkode: 65105...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #18 Skrevet 5. februar 2021 Minuskalorivarer som appelsin, ananas etc. Der kroppen bruker flere kalorier på å fordøye maten enn det som er i den. Metter likevel. Her er en hel liste: https://tara.no/helse/kosthold/minuskalorier-gjor-deg-slank Anonymkode: c272e...46b 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #19 Skrevet 5. februar 2021 Egg metter godt og har relativt lite kalorier. Supper alt ettersom hvordan du lager den. Jeg digger også sopp og steker den ikke i olje :). Bringebær er en favoritt sammen med dobbel 0 vanilje. Wok grønnsaker med hjemmelaget saus (ikke mye olje). Skinke, roastbiff og lignende rent kjøtt pålegg. Sylteagurk og rødbeter. Det var jeg som tipset om karbonade i den andre tråden. Elsker dem, lettvint når man ikke skal ha et måltid. Overraskelse mye kalorier er brød, knekkebrød, pølsebrød og hamburgerbrød... Nå bruker jeg mye hjerte salat som påleggsfartøy. Anonymkode: 1800b...f1b 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #20 Skrevet 5. februar 2021 Lapskaus. Sunt, godt og rundt 300-400 kalorier for en hel middag. Anonymkode: 31096...8c3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå