jentee24 Skrevet 4. februar 2021 #1 Del Skrevet 4. februar 2021 Vi er to voksne på 30 år og vil begynne med slalåm. Jeg er 160 høy og veier 48kg . Samboer er 168 høy og veier ca 60kg. Jeg tenker å kjøpe noe fra Finn.no og lurer på om noen eksperter her ute vet om jeg kunne gått for juniorski til meg ? Og hva vil eventuelt være enklest for å oss å velge . har fått med meg at kortere ski gjør det enklere å håndtere, men hvor langt ned i cm kan man gå maks ? takker for hjelp og svar ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Del Skrevet 4. februar 2021 Lengdemessig vil du fint kunne bruke junior ja. Skiene passer utmerket om de er ca 10 cm kortere enn deg. Det som kan være utfordrende med å kjøpe brukt er å få passende bindinger. Jeg selv er omtrent like høy som deg, og rundt 5 kg tyngre, og juniorskiene jeg kjøpte brukt passet fint i lengden, men bindingene kunne ikke justerest høyt nok til min vekt, og dermed løste de seg ofte ut i svingene. Jeg vil heller anbefale dere leie ski de første gangene, for å se om dette faktisk er noe dere vil drive med, og så kjøpe rimelige pakker på en sportsbutikk Anonymkode: 723a5...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå