AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #61 Skrevet 5. februar 2021 Kiwi så og si alltid, innimellom handler jeg på meny e.l men får da helt sjokk pga prisene. Anonymkode: c8c04...5ed 1
Kjetil E Skrevet 5. februar 2021 #62 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (9 timer siden): Dette skjer fordi du lager et regnestykke for å rettferdiggjøre disposisjonene dine (med premisser som antakelig kunne vært unngått). De fleste vil kunne spare mye mer. Kommer selvsagt an på hvor mange man er i husholdningen. Har regnet ut at jeg sparer en tusenlapp bare på meieriprodukter (eksklusiv ost). Vi er 2 voksne og 3 barn. Jeg handler inn alt av basisvarer på Rema, og handler kjøtt, fisk og produkter Rema ikke har på Meny, Mega eller spesialbutikker. For mange er det andre ting en pris som er det viktigste når man er ute og handler. Godt utvalg, samt rask og enkel handlelopplevelse er det viktiste for meg. Derfor Menybutikken som ligger 100 meter fra der jeg bor. Som og har god parkeringsplass så jeg stikker innom da jeg kommer fra jobb. 1
Brunello Skrevet 5. februar 2021 #63 Skrevet 5. februar 2021 Kjetil E skrev (Akkurat nå): For mange er det andre ting en pris som er det viktigste når man er ute og handler. Godt utvalg, samt rask og enkel handlelopplevelse er det viktiste for meg. Derfor Menybutikken som ligger 100 meter fra der jeg bor. Som og har god parkeringsplass så jeg stikker innom da jeg kommer fra jobb. Nei, det gjelder ikke mange. Da hadde vi hatt langt flere bra butikker. Jeg handler mye bra kjøtt direkte fra produsent. Selv om det blir flere og flere som gjør det, er det fortsatt veldig få. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #64 Skrevet 5. februar 2021 Rema 1000. Det er en Kiwi i nærheten som jeg egentlig foretrekker og som jeg gjerne skulle gått til mer, men jeg har et stort problem med lyden av plystring (misofoni) og de har en ansatt som plystrer mer eller mindre hele skiftet sitt 🙊 Så jeg går litt motvillig på Rema 1000 selv om jeg synes de har mye dårligere utvalg. Også savner jeg Trumf-bonusen! Anonymkode: b4ff2...642
Kjetil E Skrevet 5. februar 2021 #65 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du tror at det er spesialist-butikker på hvert nes og holme? Både Meny og Coop Extra har mye lokalmat her. Før de begynte med det var det nesten umulig å få tak i lokalmat. Anonymkode: 20283...514 Og mange av matbutikkene enten det er Meny, Rema eller visa versa (Med unntak av Coop) drives for en lokal kjøpmanns regning. Som frachinedrift. Og mange ansatte.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #66 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er langt viktigere at mathåndtverk blir beholdt ved å faktisk støtte de små spesialist butikkene, lokale produsenter etc. De store butikkene har retningslinjer for hvor mye lokale produkter de kan ta inn. De ødelegger markedet og ødelegger lokalt næringsliv. Pengene du bruker går til rike kaldere i stedet for de med lidenskap for faget. Anonymkode: dee22...c0c Her er det Bunnpris gourmet som har egen butikkslakter og egen pølsemester. Finnes ikke slaktebutikker ellers. Og derfor betaler vi litt mer for å støtte vår lokale butikk enn å kjøre til REMA. Anonymkode: 8b1c0...ea4 1
Kjetil E Skrevet 5. februar 2021 #68 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): Nei, det gjelder ikke mange. Da hadde vi hatt langt flere bra butikker. Jeg handler mye bra kjøtt direkte fra produsent. Selv om det blir flere og flere som gjør det, er det fortsatt veldig få. Tror DU ja, men sannheten er at du BARE TROR det. Den lokale menybutikken min har stort trøkk av kunder. Og i Sandvika, har du Meny, tvers over gata for Storsenteret hvor Meny ligger ligger det en stor Rema butikk. Samt en liten Kiwi. Det er og en stor Kiwi et lite stykke unna og en Spar på andre siden av elva. I Menybutikken er det alltid mye mye mennesker, i motsetning til hva som er tilfelle i Kiwi, Rema og Spar butikkene. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #69 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er det Bunnpris gourmet som har egen butikkslakter og egen pølsemester. Finnes ikke slaktebutikker ellers. Og derfor betaler vi litt mer for å støtte vår lokale butikk enn å kjøre til REMA. Anonymkode: 8b1c0...ea4 Greit nok. Det kan jeg forså. Her konkurrerer supermarked med tradisjonsrike bedrifter. Flere har gått under. Her ødelegger de både bymiljø og lokalt næringsliv i min by og nærliggende bygder. Jeg er rett og slett sint på de. Folk er så late at de kjøper sko, klær, elektronikk og annet også. Det merkes og er en skummel og trist utvikling. Snart har vi vel bare supermarked og ingen småbedrifter med fagkunnskap. Anonymkode: dee22...c0c
Brunello Skrevet 5. februar 2021 #70 Skrevet 5. februar 2021 Kjetil E skrev (3 minutter siden): Tror DU ja, men sannheten er at du BARE TROR det. Den lokale menybutikken min har stort trøkk av kunder. Og i Sandvika, har du Meny, tvers over gata for Storsenteret hvor Meny ligger ligger det en stor Rema butikk. Samt en liten Kiwi. Det er og en stor Kiwi et lite stykke unna og en Spar på andre siden av elva. I Menybutikken er det alltid mye mye mennesker, i motsetning til hva som er tilfelle i Kiwi, Rema og Spar butikkene. Jeg vet det. Det er bare å se på omsetningstall. Jeg nekter for øvrig ikke for at mange handler på Meny eller andre bra butikker. Jeg sier at flertallet handler basisvarer på billigbutikkene og det de ikke får der på Meny. I tillegg handler folk noen basisvarer på Meny dersom de trenger det og ikke gidder å reise på andre butikker.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #71 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Jeg vet det. Det er bare å se på omsetningstall. Jeg nekter for øvrig ikke for at mange handler på Meny eller andre bra butikker. Jeg sier at flertallet handler basisvarer på billigbutikkene og det de ikke får der på Meny. I tillegg handler folk noen basisvarer på Meny dersom de trenger det og ikke gidder å reise på andre butikker. Har du omsetningstsllene for alle matbutikkene i Norge? Kan vi andre få se dem? Anonymkode: 20283...514 3
Kjetil E Skrevet 5. februar 2021 #72 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Jeg vet det. Det er bare å se på omsetningstall. Jeg nekter for øvrig ikke for at mange handler på Meny eller andre bra butikker. Jeg sier at flertallet handler basisvarer på billigbutikkene og det de ikke får der på Meny. I tillegg handler folk noen basisvarer på Meny dersom de trenger det og ikke gidder å reise på andre butikker. Du tror det, ihvertfall når det gjelder steder med både skikkelige butikker og lavprisbutikker. Problemet er at mange steder så har folk ikke noe valg. Det er bare billigkjeder. Men i Sandvika og Bærum så er det de skikkelige buttikkene som Meny og Mega som flesteparten handler hos. Ikke hos lavprisbutikkene. 1
Brunello Skrevet 5. februar 2021 #73 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du omsetningstsllene for alle matbutikkene i Norge? Kan vi andre få se dem? Anonymkode: 20283...514 Det er bare å sjekke årsmeldinga til Norges-gruppen, Rema og Coop.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #74 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Det er bare å sjekke årsmeldinga til Norges-gruppen, Rema og Coop. Hvis de akkurat like mange butikker kan man gjøre det. Men selvstendige kjøpmenn som bare er under paraplyen er ikke med i de årsmeldingene - de er selvstendige juridiske enheter som leverer egne årsregnskap. Anonymkode: 20283...514 1
Brunello Skrevet 5. februar 2021 #75 Skrevet 5. februar 2021 Kjetil E skrev (1 minutt siden): Du tror det, ihvertfall når det gjelder steder med både skikkelige butikker og lavprisbutikker. Problemet er at mange steder så har folk ikke noe valg. Det er bare billigkjeder. Men i Sandvika og Bærum så er det de skikkelige buttikkene som Meny og Mega som flesteparten handler hos. Ikke hos lavprisbutikkene. Jeg bor også et sted med masse butikker og kjøpesterk befolkning. Antall Menybutikker (og tilsvarende) sammenlignet med antall lavprisbutikker gir klar pekepinn på at 30-20% av omsetningen er der. 70-80% er lavpris. 1
Brunello Skrevet 5. februar 2021 #76 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis de akkurat like mange butikker kan man gjøre det. Men selvstendige kjøpmenn som bare er under paraplyen er ikke med i de årsmeldingene - de er selvstendige juridiske enheter som leverer egne årsregnskap. Anonymkode: 20283...514 Men får en rimelig bra indikasjon.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #77 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Men får en rimelig bra indikasjon. Skulle tatt seg ut om jeg brukte så ufullstendig dokumentasjon i jobben min fordi "man får en rimelig bra indikasjon" 🙄 Anonymkode: 20283...514 2
male32 Skrevet 5. februar 2021 #78 Skrevet 5. februar 2021 Jeg handler mest på Coop Extra og Coop Obs. Pga angst foretrekker jeg selvbetjeningskasse. Er det gode tilbud på andre butikker er jeg innom der også. Skulle ønske alle butikkjedene fikk selvbetjeningskasse.
Brunello Skrevet 5. februar 2021 #79 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skulle tatt seg ut om jeg brukte så ufullstendig dokumentasjon i jobben min fordi "man får en rimelig bra indikasjon" 🙄 Anonymkode: 20283...514 Nå sitter vi vel ikke og jobber. Jeg har også ganske mye høyere presisjon i jobben enn på kvinneguiden. Skjønner ikke at du gidder å argumentere mot at flertallet av nordmenn handler mest i billigbutikker. Det er beviselig slik når man ser antall butikker. Jeg nekter ikke for at noen handler alt på Meny eller bensinstasjon, men de aller fleste handler mest i billigbutikkene. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #80 Skrevet 5. februar 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Nå sitter vi vel ikke og jobber. Jeg har også ganske mye høyere presisjon i jobben enn på kvinneguiden. Skjønner ikke at du gidder å argumentere mot at flertallet av nordmenn handler mest i billigbutikker. Det er beviselig slik når man ser antall butikker. Jeg nekter ikke for at noen handler alt på Meny eller bensinstasjon, men de aller fleste handler mest i billigbutikkene. Hvor har jeg sagt at flertallet av nordmenn ikke handler i billigbutikkene? Jeg har sagt at ikke alle er opptatt av å bruke minst mulig penger på mat. Om de handler i billigbutikker er det i mange tilfelle fordi det er praktisk. Anonymkode: 20283...514 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå