Gå til innhold

Valp på 9 uker med SAS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann dere! 
Jeg skal hente en golden retriever valp på 9 uker snart og har booket billetter med SAS. Jeg har bestilt bur som er godkjent for kabin (mål 40x25x25), men nå begynner jeg å få bange anelser om at den kanskje blir for stor for å få med i kabinen? Noen som har erfaring med dette? 

jeg vil for alt i verden ikke sende valpen i lasterommet, så alternativet om det ikke går er å kjøre 19 timer 😕 

Anonymkode: eb670...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har lest at de målene går i kabinen, så skulle vel det gå greit? Ta eventuelt en telefon til SAS vedrørende dette?

Anonymkode: 1dad4...e0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du har lest at de målene går i kabinen, så skulle vel det gå greit? Ta eventuelt en telefon til SAS vedrørende dette?

Skal ringe SAS imorgen, men leser på nett at valpene vil ligge mellom 8-10 kg.. og det er vel litt i overkant? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal ringe SAS imorgen, men leser på nett at valpene vil ligge mellom 8-10 kg.. og det er vel litt i overkant? 

Men du skal ikke bekymre deg for lasterommet til valpen. Det er ikke sammen med annen bagasje, men et oppvarmet og sikret rom. Den blir ikke slengt inn som en koffert. De blir sist lastet på og først av. Og så blir de kjørt til utlevering utenom bagasjen. 

• Liker 1
Skrevet

Det står mål for reiseveske med valp på SAS sine hjemmesider. Jeg tror ikke de vil bry seg om reiseveska overstiger med noen cm. Vekt på reiseveske og valp skal ikke overstige 8kg, men igjen, tror ikke de vil reagere om vekten overstiger litt. Spesielt ikke nå, som flyene ikke er fulle. 

Jeg var å hentet valp for et år siden. Ingen verken målte bagen eller sjekka vekten, selv om bagen var større enn din. 

Anonymkode: ac0e9...9ac

Skrevet

Hos SAS er vel målene 40x25x23. Bredden på bagen din er 1cm for mye, og 3cm for høy, men jeg tviler sterkt på at noen ansatte kommer til å komme løpende med målebånd 😅 det vil nok gå helt fint. Jeg dro med reiseveske på 44x28x27. Null problem. Legg tissematte kjøpt fra dyrebutikken i bunnen istedenfor et håndkle/teppe, for å unngå mer vekt. 

Anonymkode: ac0e9...9ac

Skrevet

Litt for stor bag gjør ikke noe, så lenge den er av stoff og kan dyttes litt sammen så den får plass under setet.

Jeg har flydd flere ganger med hund i kabin, og de har aldri veid den, så vekta hadde jeg ikke vært så bekymra for. 

Du kan selvsagt møte noen regelryttere i innsjekkinga som lager et problem ut av det, men jeg tror sannsynligheten for det er veldig liten. Jeg hadde tatt sjansen og prøvd  😊

• Liker 2
Skrevet

Min valp var 4kg ved henting og det var trangt i flybaggen. Hadde nok kjørt og hentet valpen! Ingen valper på 9uker har noe i et lasterom på fly å gjøre!! 

• Liker 1
Skrevet

Vår golden var 8kg ved 8 uker, tispe, gjevn med resten av kullet. Oppdretter testet nytt for, og sa at de var større en tidligere kull.

Anonymkode: 5ce4e...08c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...