AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Har nettopp fått diagnosen. Blitt henvist til dps for samtaler og vurderinger av medikamentell behandling. Hva er din erfaring med adhd og medisiner. Var det som om alt bare ble rolig, har du mange bivirkninger? Går du på medisiner, eller har du avsluttet medisinbehandling? Hvorfor avsluttet du ev.? Jeg vil gjerne bare ha svar fra de som har diagnosen, samt har forsøkt ut medisiner. Anonymkode: b6643...14e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Gikk på Ritalin i 3 år. Fungerte fint egentlig, men bivirkningene tok overhånd og ble for ille (veldig dårlig matlyst og flatt humør) Byttet til racemisk amfetamin og er veldig fornøyd med de. Færre bivirkninger enn Ritalin (noe dårligere matlyst og tørr i munn) effekten: jeg merker ikke at medisinene begynner å virke. Men jeg merker veldig godt når de er ute av kroppen (kvelden), så det er tydelig at de demper en del av den indre uroen min Når det er sagt så er vi mennesker veldig forskjellige tross samme diagnose og for noen kan det ta tid å finne medisinene som fungerer best. Du blir nok nødt å prøve de forhåndsgodkjente preparatene først (ritalin kapsel og conserta), og hvis de ikke har ønsket effekt så kan du prøve ut andre medisiner. (kan hende flere typer er forhåndsgodkjent nå. Er en stund siden jeg ble utredet) Anonymkode: b3821...258
Jytte Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Utreder de voksne for adhd nå til dags? Har nettopp snakket med en lege som sa at de har sluttet med det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Takk for svar! Ja regner med at det vil være forskjell fra den ene til den andre. Litt spent på om jeg vil få følelse av ro, omsider... Jytte: Da tror jeg enten du har en en lege som ikke er oppdatert eller en lege som ikke gidder ta seg bryet. Inntrykket jeg fikk fra nevropsykologen var at utredning i voksen alder ikke er uvanlig. Men det var lang ventetid. Anonymkode: b6643...14e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Jytte skrev (2 timer siden): Utreder de voksne for adhd nå til dags? Har nettopp snakket med en lege som sa at de har sluttet med det. Det er noe av det rareste jeg har hørt. Klart man fortsatt utreder voksne for adhd. Kanskje vurdere å bytte lege til en som ønsker å hjelpe pasientene sine? 😬 Anonymkode: b3821...258
Jytte Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er noe av det rareste jeg har hørt. Klart man fortsatt utreder voksne for adhd. Kanskje vurdere å bytte lege til en som ønsker å hjelpe pasientene sine? 😬 Anonymkode: b3821...258 Kanskje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå