Gå til innhold

Søppelbil tidlig om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om søppelbilen er unntatt fra den loven som sier at det skal være stille i boligstrøk frem til klokken sju? Her kommer søppelbilen HVER JÆVLA ONSDAG ELLER TORSDAGS MORGEN KLOKKA HALV FEM JEG BLIR GAAAAAAAAAAAAAL!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det hver mandag norgen til samme tid. :frustrert:

Men tror ikke vi får gjort noe med det gitt. :tristbla:

Skrevet

Jeg snakker ikke om det, jeg snakker om at det finnes regler for når det er lov til å bråke i boligfelt.

Skrevet

Det høres fryktelig unødvendig ut. Søppel kan jo tømmes døgnet rundt, og klokken fem er ikke akkurat hyggelige arbeidstider for de som jobber på bilen heller. Noe annet er jo f.eks snørydding som må være gjort til folk skal på jobb, men kan ikke skjønne at det noen sånne krav til søppeltømming. Hos oss tømmer de i sju-tida, og jeg tror vi ligger omtrent først på ruta. Jeg ville ha skrevet til kommunen og klaget på dette, kanskje får du takk fra søppelmennene til og med ;)

Skrevet

Her tømmer de mellom halv syv og syv hver mandag og fredag, og den h******* ryggepipingen er tusen ganger verre å våkne til enn vekkerklokken... :frustrert:

Skrevet
Det høres fryktelig unødvendig ut. Søppel kan jo tømmes døgnet rundt, og klokken fem er ikke akkurat hyggelige arbeidstider for de som jobber på bilen heller.

så du tror det er en ideell løsning å kjøre søppelbilen rundt i rushtida? Tror ikke søppelmennene synes det er en god løsning å jobbe senere på dagen, med det resultat at de halve dagen blir stående i kø, og må jobbe overtid for å rekke over ruta. Det er nettopp pga rushtid og lange køer som er årsaken til at de begynner så tidlig.

Nei, vær glad noen i det hele tatt kommer og henter søpla di! :)

Skrevet

Ja, for man betaler jo ikke for det, liksom :roll: Ellers enig med deg i det med arbeidstidene. Det hadde ikke vært mye praktisk om søppelbilen sto og stengt smale private veier i boligfeltene i rushtida. De stedene jeg har bodd i senere år har de pleid å hente søppel midt på dagen, dog.

Skrevet

De må vel ikke kjøre før folk har stått opp ELLER i rushtida vel?

det fins vel tid innimellom! og det er jo ikke overalt det er rush heller.. I allefall ikke i byen min..

der er det bare i byen og på veien dit, og ikke rundt i boligstrøka..

og det godt mulig å kjøre forbi søppelbilen!

:)

Skrevet
så du tror det er en ideell løsning å kjøre søppelbilen rundt i rushtida? Tror ikke søppelmennene synes det er en god løsning å jobbe senere på dagen, med det resultat at de halve dagen blir stående i kø, og må jobbe overtid for å rekke over ruta. Det er nettopp pga rushtid og lange køer som er årsaken til at de begynner så tidlig.

Hverken jeg eller Tex bor midt i Oslo, og i resten av landet er ikke rushtid noe stort problem, spesielt ikke i boligstrøk.

Skrevet

Jeg syns det bør være lov til å si ifra, særlig når det gjelder en tjeneste man faktisk betaler for. Og jeg vet at jeg blir vekket halv fem kommende natt også, for da kommer papirbilen. Å våkne to netter på rad hver fjerde uke, pluss en natt hver eneste uke, er ganske slitsomt når man skal tidlig på jobb.

Gjest Lilleulv
Skrevet

haha :D dette minner meg om noe... første året jeg var student holdt det på å klikke for meg. Eneste dagen jeg begynte seint og kunne sove litt lenge var selvfølgelig søpletømmingsdag og hver morgen sto jeg i senga av et forferdelig bråk kl 7. Det er snakk om at de hadde sånne gode gammeldagse jernsøppelkasser (veldig store for jeg bodde på et hybelhus) som de dunka vilt nedi søplebilen. det bråkte noe infernalsk og hele huset rista. så en morgen ringte jeg kommunen og holdt telefonen t av vinduet. damen i telefonen: i alle dager, hva er det for et bråk? jeg husker ikke hva jeg sa, men jeg fikk i hvert fall ut all aggresjon... men det bråkte like mye neste uke ja :)

Skrevet
Noen som vet om søppelbilen er unntatt fra den loven som sier at det skal være stille i boligstrøk frem til klokken sju? Her kommer søppelbilen HVER JÆVLA ONSDAG ELLER TORSDAGS MORGEN KLOKKA HALV FEM JEG BLIR GAAAAAAAAAAAAAL!!!!

Ta en tlf til komunekontoret og hør.

Skrevet

Hører ikke søppelbilen jeg.. Men så kommer de jo nesten aldri å tømmer heller da! :sur:

Skrevet

Skjønner deg godt. Bodde sentralt i Oslo noen år (gjør det forsåvidt fremdeles men har flyttet litt..). Der kom søppelbilen kl 0626 mandag, onsdag og fredag. Og den måtte rygge ned til våre søppelkasser og søppelbilen har sånn flott ryggelyd at jeg trodde jeg skulle bli gal. I tillegg var det 6 dunker som ble tømt med det bråket det lager. I løpet av de to årene vi bodde der våknet jeg HVER gang!!!

Skrevet

Synes faktisk det er ganske greit at de tømmer tidlig om morgenen jeg - selv om det bråker (ikke at jeg liker bråket .. og ja jeg våkner også hver gang)

Men det må jo tømmes en eller annen gang likevel.

Det ville være umulig å tilpasse det alle - Noen vil ikke vekkes - og så må man holde seg unna villaveiene når folk drar på jobb - her går det dårlig å kjøre forbi). Og så kan man ikke kjøre når det er skolebarn på veien (og vi har både barne og ungdomsskole i nærheten) - og ikke når folk kommer hjem fra jobb osv..

Så i "mitt" område ville vi ikke hatt tømming...

Tidlig om morgenen.. dvs. 0500-0630

Ikke når folk drar på jobb 0630-0800

Ikke når ungdomsskoleelevene kommer 0800-0845

Ikke når barneskolebarna kommer 0745-0930

Ikke når barneskolebarna går hjem 1230-1500

Ikke når ungdomsskolen slutter 1400-1430

Ikke når alle kommer hjem fra jobb 1530-1700

- og vi vil jo absolutt ikke ha bråket om ettermiddag og kvelden... :sjenert: - men søppelet vil vi ha hentet...

• Liker 2
Skrevet
Hører ikke søppelbilen jeg..    :sur:

... :ler: du kan få komme å høre på min :erter:

Skrevet

Det går jo an å klage?

Jeg vet om en som jobber som søppeltømmer, og de begynner som regel i 4-5 tida. De har store områder, ikke bare et nabolag.

Min samboer kjører lastebil (leverer til butikker), og han begynner på jobb enten 1 eller 4 om natta.

Ingen som klager på at de får ferskt brød altså? ;)

Skrevet

Forskjell om en dundrebil kjører til butikken eller om han bråker rett utenfor soveromsvinduet vel!

Skrevet

Her kommer den midt på dagen. Heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...