Gå til innhold

Amalie eller Iben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Likte ingen av de. Trodde Iben var et mannsnavn til jeg så en blogger som hadde kalt jenta si det.

Men det viktigste er jo hva du synes selv! Du har helt andre følelser knyttet til navnene enn det alle vi andre , unike folk her inne har. Og så må du jo se selv hva som passer til barnet.

Anonymkode: dd944...ccd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnehagelærer, og jeg har hatt mange både Iben og Amalie de siste årene - så om dere vil ha noe ikke alle andre heter er kanskje ingen av disse helt greia?

Anonymkode: 9ff8a...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke klarer å bestemme dere for ett av navnene så kan hun ha begge 😊  Iben Amalie.  (Rundt meg er det forresten fryktelig mange som heter Amalie...)

Anonymkode: d7f84...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner i hvert fall fem stk. i omgangskretsen med døtre som heter Amalie. Kjenner ingen med en Iben.

Jeg har selv et navn som var populært da jeg ble født, og det har vært irriterende gjennom hele skolegangen, og nå i arbeidslivet når folk sender mail til feil person med samme fornavn, osv.

Anonymkode: b2ace...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner i hvert fall fem stk. i omgangskretsen med døtre som heter Amalie. Kjenner ingen med en Iben.

Jeg har selv et navn som var populært da jeg ble født, og det har vært irriterende gjennom hele skolegangen, og nå i arbeidslivet når folk sender mail til feil person med samme fornavn, osv.

Anonymkode: b2ace...59d

Det kan jeg forstå. På min jobb blir det full forvirring av og til. Anette A, Anette B, Anette C eller Anette D? 🙉 

Anonymkode: 72a4b...c44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie av disse to. Litt kjedelig, men et klassisk pent navn. Iben er grusomt.

Anonymkode: 097e5...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iben er finest. Amalie var motenavn for et par år siden sammen med Emilie, så "alle" heter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2021 den 4.45):

Hvorfor ikke begge to? Iben Amalie.

Anonymkode: 72535...1dc

👍

Anonymkode: f548d...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leinica skrev (På 4.2.2021 den 14.05):

Jeg hadde helt klart gått for Iben, synes det er et mye finere og ikke minst et langt sjeldnere navn enn Amalie. Synes også at Amalie er et ganske kjedelig navn. 

Sjeldent??? Hvor bor du hen? Nei, Iben er IKKE fint. Det klinger hardt, litt som Nina eller Hege eller Trude. - og er et av de aller mest vanlige navnene på småjenter her jeg bor. 

Anonymkode: c0d5f...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke valgt noen av dem. De er helt ok, men Iben er et typisk moteblaff akkurat nå, og Amalie et langt gjesp pga at fryktelig mange fikk det navnet for noen år siden.

Anonymkode: 9d004...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

det virker som nærmest annen hvert barn i dagens samfunn heter Iben, eller lignende... 

:cowboy:1̞̄1̣̃1̜̽00̟͖̾͊1̦̱͈̿͊̇1̧͚͔̠͌͛͐̉1̱̲̐̀0̫̦͊̎00̺̀1̫̺̭̤̣̇́͊́̚1̳̫̮̖̀̎͘͟͝͡0̞̊0̳̜͈̎͗̅1̨̪̩͗̈́͗͝ͅ1̦̊1̱͇͕̐̅̈́0̙͎̲̈̇̆0̥̼̍͠111͔̈́

Anonymkode: 1bcae...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...