AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Tips til hvordan få barnet til å drikke skolemelken? Vi har betalt for ett år og jeg synes det er irriterende at den ikke blir drukket. Barnet er ikke så glad i melk hjemme heller, men eldre søsken har alltid drukket skolemelken. Jeg vil helst at han skal drikke den «naturell». Men prøvde å sende med boks med oboy og det ble bare søl (for lite hull å helle oppi). Noen andre tips til å smaksette melk? Hva med sånt sugerør-rør med sjokoladepulver/jordbærpulver? Hvor får man kjøpt det og er det greit eller veldig usunt? Anonymkode: 95fd9...bee 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 3. februar 2021 Hvorfor er du så ivrig på at barnet skal drikke skolemelken? Anonymkode: 65c3f...f0b 60
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Hva med å la barnet bestemme selv hva han/hun vil drikke? Melk er jo uansett ikke det sunneste, og dere tenkte at det var en god idé å sende med sjokoladepulver? Nei, uff. La barnet få bestemme selv om han/hun vil drikke melk eller ikke. Forstår ikke hvorfor dere vil tvinge kumelk på barnet. Anonymkode: bf00b...6b4 25
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Prøvd med frokostblanding? Send i en skål med lokk sammen med skje. Anonymkode: ce501...0f4 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Jeg tror ikke du kan få ham til å drikke melk.... jeg klarte det ikke selv før jeg ble førti. Nå liker jeg melk. Kanskje fordi det er så lenge siden jeg ble mast på? Anonymkode: aa9f6...d6f 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 De trenger vel ikke skolemelk. Vann er vel fint. Heller det enn oboy. Anonymkode: 0fd26...76b 19
Palma Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Gå inn og endre, så kan han få noe annet. Det kunne vi gjøre på skolelyst. Kan få mye annet spennende. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tips til hvordan få barnet til å drikke skolemelken? Vi har betalt for ett år og jeg synes det er irriterende at den ikke blir drukket. Barnet er ikke så glad i melk hjemme heller, men eldre søsken har alltid drukket skolemelken. Jeg vil helst at han skal drikke den «naturell». Men prøvde å sende med boks med oboy og det ble bare søl (for lite hull å helle oppi). Noen andre tips til å smaksette melk? Hva med sånt sugerør-rør med sjokoladepulver/jordbærpulver? Hvor får man kjøpt det og er det greit eller veldig usunt? Anonymkode: 95fd9...bee Om barnet ikke vil drikke melk så hvorfor tvinge det på barnet? Myten om at man absolutt må drikke melk er vel for lengst avkreftet. Anonymkode: 95fcb...08d 22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Kanskje barnet ville ha vann istede? Husker da jeg var liten og mamma og pappa bestilte skolemelk til meg. Jeg hatet ren melk, og særlig hvis den ikke var så kald jeg ville, eller hvis noen hadde ristet den. En gang drakk jeg ikke opp melken min, og læreren tvang meg inn på et rom til jeg hadde drukket den opp. Den ble bare varmere og varmere og jeg kastet nesten opp. Etter det slapp jeg melk. Det samme med smør på brødskivene. 🤢 Anonymkode: 2ea7d...9f2 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Mitt barn er ikke så glad i melk, akkurat slik son ditt barn. Derfor har jeg aldri bestilt skolemelk til henne, alle de år hun har gått på skole. Det er jo ikke noe poeng i å betale noe som ikke blir drukket uansett. Sånne sugerør du snakker om, selges på vanlige matbutikker. Er vel sånn ca. like usunt som oboy. Det beste tipset så langt må vel være personen over her som foreslo frokostblanding. Kan vel fort bli mye søl av det også (vet ikke hvor gammel barnet ditt er), men verdt et forsøk om du vil at melken skal bli drukket opp. Anonymkode: 416f2...3b0 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 Hadde du likt å bli tvunget til å drikke noe du ikke liker ?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Jeg lot barnet slippe og heller ta med vannflaske. Nå går hun i 5.klasse og drikker fortsatt bare vann til maten Anonymkode: 71563...521 11
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Her får barnet kakaomelk fra skolelyst.(uten tilsatt fett og sukker) Drikker ikke ren melk. Kun på havregryn og jordbær👍 Anonymkode: e46d4...8ec 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet er ikke så glad i melk hjemme heller, men eldre søsken har alltid drukket skolemelken Forstår ikke helt logikken her? Melk hjemme og melk på skolen smaker det samme, gjør den ikke det? Og folk er forskjellige, mine søsken liker mange ting jeg ikke liker og motsatt. Sånn er det bare. Anonymkode: 15453...0ce 16
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #15 Skrevet 3. februar 2021 Er bare og endre abnomente til en juice feks, eller få pengene tilbake. Anonymkode: a8111...92d 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #16 Skrevet 3. februar 2021 Jeg hatet skole melken. Foreldrene mine betale hele barneskolen.. Jeg drakk den aldri.. Helte den alltid ut.. Dem viste ikke at jeg skylte den ut.. Men dem blei sur på meg hvis jeg sa at jeg ikke ville drikke den. Så jeg måtte juge.. Jeg fikk vondt i magen av melk.. Ikke påvist allergi men blei dårlig.. Er over 30 år nå å drikker enda ikke melk. Plis ikke tving barnet dit til å drikke melk. Det er ikke livsviktig.. Anonymkode: 05916...bf7 18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #17 Skrevet 3. februar 2021 Jeg likte ikke skolemelken og drakk den nesten aldri. Drikker aldri melk som voksen. Spiser andre melkeprodukter. Hva med smoothie/juice eller bare vann til barnet? Ta med litt ost eller yoghurt om du vil barnet skal få i seg melkeprodukter. Jeg synes melk var noe av det ekleste, mest slimete og kvalmende da jeg var liten Anonymkode: 9dc5a...8b4 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #18 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hatet skole melken. Foreldrene mine betale hele barneskolen.. Jeg drakk den aldri.. Helte den alltid ut.. Dem viste ikke at jeg skylte den ut.. Men dem blei sur på meg hvis jeg sa at jeg ikke ville drikke den. Så jeg måtte juge.. Jeg fikk vondt i magen av melk.. Ikke påvist allergi men blei dårlig.. Er over 30 år nå å drikker enda ikke melk. Plis ikke tving barnet dit til å drikke melk. Det er ikke livsviktig.. Anonymkode: 05916...bf7 Mange har melkintoleranse uten å vite det. Min far drakk melk i 50 år før han oppdaget at om han gikk noen dager uten melk, så var han ikke lenger dårlig i magen. De fleste av oss har en intoleranse for melk i forskjellig grad, og det er noe man får i ung alder, fordi det er ikke meningen at vi skal fortsette å drikke morsmelk etter at mor har revet oss løs fra puppen etter noen år. Anonymkode: bf00b...6b4 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #19 Skrevet 3. februar 2021 Jeg hatet skolemelk. Aldri kald nok. Grøsser bare jeg tenker på det. Mitt barn drikker vann til maten. (drikker faktisk mye H-melk hjemme da, men ikke på skolen, og gjorde det ikke i barnehagen heller.) Anonymkode: 9adc4...9e2 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #20 Skrevet 3. februar 2021 Palma skrev (12 minutter siden): Gå inn og endre, så kan han få noe annet. Det kunne vi gjøre på skolelyst. Kan få mye annet spennende. Det går ikke på skolen her. Kan kun bestille melk og går ikke å avbestille (og ingenting annet å endre til). Vet mange kan få smoothie/juice osv, men det går ikke på vår skole. Og juice føler jeg er usunt og unødvendig til skolelunsj. Anonymkode: 95fd9...bee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå