Gå til innhold

Penger eller stil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere damer. 
Hva er mest attraktivt:

1) Ingen gjeld, relativt mye penger på konto, huseier, bryr seg lite om overfladiske ting som mote eller eie den nyeste telefonen. Kjører gammel bil og går i slaske tøy.

2) Mye gjeld, lever fra hånd til munn, leietaker, kjører fet fullfinansiert bil, opptatt av å se bra ut, bruker mye penger på tøy og dingser for å følge trendene. 

Legg gjerne til hvorfor og hvorfor ikke. 

Anonymkode: c8d13...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Fordi det er mest forenelig med min livsstil. Jeg lever slik selv og verdsetter økonomisk ryddighet.

Anonymkode: 691ba...9d1

Skrevet

Ville valgt nr 1 siden det er nærmest min egen livsstil. 

Anonymkode: 81465...0b7

Skrevet

Begge er like lite attraktive for meg. 

Anonymkode: f6d43...66c

• Liker 2
Skrevet

Penger betyr ingenting. Utseende og sjarm er alt.

Anonymkode: 484e9...ada

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Begge er like lite attraktive for meg. 

Anonymkode: f6d43...66c

Åssen da?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Åssen da?

Hva er bra nok da?

Skrevet

1. Det er usexy å ikke ha kontroll på økonomien.

Anonymkode: 21475...d6f

Skrevet

Nr 1 fordi jeg liker menn som har kontroll på økonomien og ikke liker forfengelige, selvopptatte menn.

Anonymkode: be287...da0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nr 1 fordi jeg liker menn som har kontroll på økonomien og ikke liker forfengelige, selvopptatte menn.

Jeg liker ikke

Gjest DislayName
Skrevet

For noen alternativ. Ville ikke valgt noen av dem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til dere damer. 
Hva er mest attraktivt:

1) Ingen gjeld, relativt mye penger på konto, huseier, bryr seg lite om overfladiske ting som mote eller eie den nyeste telefonen. Kjører gammel bil og går i slaske tøy.

2) Mye gjeld, lever fra hånd til munn, leietaker, kjører fet fullfinansiert bil, opptatt av å se bra ut, bruker mye penger på tøy og dingser for å følge trendene. 

Legg gjerne til hvorfor og hvorfor ikke. 

1.

Er mer lik meg når det kommer til det økonomiske og økonomisk trygghet er viktig for meg.

Gjest theTitanic
Skrevet

Nr 1 selvsagt. 

De som velger nr 2 har sikkert samme holdninger og er like korttenkte. Stil er verdiløst når noe uforutsett oppstår. Og denne typen mennesker ville sløst vekk pengene om de fikk noen. 

Skrevet

Ville ikke valgt noen av dem. Liker menn som kan finansiere egen livsstil, handyman, opptatt av å se bra ut, veltrent, smart, velkledd og opptatt av samfunnet rundt seg. Heldigvis fant jeg meg dette.

Skrevet (endret)

Nr 1 er definitivt det jeg synes virker mest attraktivt, men jeg falt for en som var mye som nr 2. Minus mye gjeld og fet bil.

Likevel, leve her og nå, og flotte klær og opplevelser foran fortnuft og å sikre fremtiden. Jepp! 

Angående det @theTitanic skriver var jeg motpolen. FOR fornuftig.

Det har ikke vært enkelt alltid, men differansen mellom oss har vært bra for oss begge to. 

Jeg falt for livsgleden og det at han evnet å rive meg med i det å nyte livet mer. 

Fremdeles er jeg i hovedsak fornuften og han står ennå for mye av galskapen, men han er også blitt mer fornuftig og jeg er blitt mer opptatt av å leve. 

Jeg er glad for at jeg ikke falt for nr 1, men kan likevel ikke anbefale nr 2 på generelt grunnlag. 

Det er nok en forunderlig pakke av diverse som gjorde at akkurat vi to har fungert (ikke alltid, men totalt sett), og til og med kan si at vi er bedre sammen enn hver av oss ville vært alene. I utgangspunktet er det jo nesten som å prøve å matche katt og hund. 😄

Endret av Trolltunge
Skrevet

Nr 1, men jeg ville valgt det også om vedkommende hadde dårlig økonomi. Det kommer av at jeg selv har liten interesse i overfladiske verdier og vil dermed ha lite til felles med en slik mann som nr 2, og dessuten tjener jeg nok til å ikke ha noe behov/krav i forhold til en mann sin økonomi, annet enn at han ikke er fullstendig gjeldsslave. (Jeg er allerede gift med en som ikke passer i noen i disse kategoriene men minst av alt i kategori nr 2) 

Skrevet

Jeg er i midten av tyveårene, gjeldsfri, i overkant av 4 millioner i formue. Jeg tjener langt over median og har flere inntekter. 
Flere av dere blir sikkert provosert når dere leser dette, men om jeg hadde byttet ut den gamle Volvoen og joggebuksa med en jaguar og dress hadde ingen brydd seg, hvorfor det? 

Jeg blir møtt med masse fordommer bare fordi jeg ikke kler meg med penger. En megler spurte en gang om jeg i det hele tatt hadde råd til å by. En pappa i barnehagen spurte om jeg hadde jobb. Madamen og jeg var på et ganske luksuriøst hotell og en gjest spurte om jeg kunne bytte lyspære på rommet hans. 

Det er en forventning i samfunnet at ens ytre skal gjenspeile hvor vellykket en er. 

Jeg er smart, morsom, passe kjekk, passe god form. Men fordi jeg ikke bryr meg om iPhone 26 superpro dobbelpluss, merkeklær og dyre biler blir jeg satt i bås. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er i midten av tyveårene, gjeldsfri, i overkant av 4 millioner i formue. Jeg tjener langt over median og har flere inntekter. 
Flere av dere blir sikkert provosert når dere leser dette, men om jeg hadde byttet ut den gamle Volvoen og joggebuksa med en jaguar og dress hadde ingen brydd seg, hvorfor det? 

Jeg blir møtt med masse fordommer bare fordi jeg ikke kler meg med penger. En megler spurte en gang om jeg i det hele tatt hadde råd til å by. En pappa i barnehagen spurte om jeg hadde jobb. Madamen og jeg var på et ganske luksuriøst hotell og en gjest spurte om jeg kunne bytte lyspære på rommet hans. 

Det er en forventning i samfunnet at ens ytre skal gjenspeile hvor vellykket en er. 

Jeg er smart, morsom, passe kjekk, passe god form. Men fordi jeg ikke bryr meg om iPhone 26 superpro dobbelpluss, merkeklær og dyre biler blir jeg satt i bås. 

TS

Jeg håper at du ikke tar deg nær av det, men heller bare flirer. 

Mange av de rikeste mennesker jeg har truffet har jeg truffet på rimelige feriesteder. Jeg har ikke ant at de har penger, mye penger, og det var akkurat det de ønsket at folk ikke skulle ane heller. De ville treffe MENNESKER som møtte dem som hvem de var, ikke som bukkenikkeneiet for at de har penger. Ha ordentlige samtaler og få ordentlige vennskap, basert på personlighet, ikke annet. 

Jeg forstår slike, og synes det er lurt. 

Når jeg fikk vite at de hadde mye penger hadde det ingenting å si. Jeg ble bare paff et lite øyeblikk første gang. Nå blir jeg ikke det engang, for jeg vet at slikt ikke betyr noe, og setter faktisk pris på at det er ønske om at slikt ikke skal vises, eller bety noe. 

Jeg hadde definitivt gjort det samme om jeg hadde mye penger. 

Anonymkode: 52fb1...935

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Penger betyr ingenting. Utseende og sjarm er alt.

Har jeg ingen tro på.

Anonymkode: 9e034...c5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...