Gå til innhold

Ny jobb og psykologtimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg må snart finne meg ny jobb, og lurer derfor på hvordan man gjør det med psykologtimene sine (DPS)?

Timene er vanligvis midt på dagen, en gang i uka, noe jeg tenker kanskje kan ødelegge sjansene for å i det hele tatt bli vurdert til ny jobb. Jeg føler ikke at jeg kan holde det skjult for så å troppe opp første jobbdag og si at jeg har legetime hver uke kl 12, på en måte. Jeg er litt rådvill og tar imot alle tips og triks med takk! 

Anonymkode: 7ea4f...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en tidligere time? En senere time? Online-time?

Anonymkode: b5d79...bda

• Liker 1
Skrevet

Helsa di er viktigst! 
Jeg har en kollega som går til fysio hver uke og en annen kollega som besøker en eller annen spesialist cirka 3 ganger i måneden. Det er viktig og det bør din nye sjef ha forståelse for. 

Anonymkode: 6c122...2c1

• Liker 2
Skrevet

Bare si det som det er, er nok ikke første gangen sjefen har vært borti det. Jeg går fast på DPS, men har fått mine timer helt på slutten av dagen (stort sett). Men det er full forståelse for om jeg har en time midt på dagen, og må ha noen timer fri fra jobb. 

Husk at dette går under tilrettelegging, og lovverket der er ganske så strengt. Du kan jo få det som fast sykmelding disse timene i uka. 

Anonymkode: 1f181...690

Skrevet

Jeg har timer kl 8, og drar rett på jobb etterpå. Jeg jobber da lenger den dagen. Du må evt sjekke reglene der du jobber om du har krav på fri med eller uten lønn. Kan du få time på begynnelsen eller slutten av dagen? Vurdere å vente med å skifte jobb?

Anonymkode: 9804d...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...