AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #141 Skrevet 19. mars 2021 https://e24.no/privatoekonomi/i/GaOay4/leilighet-paa-grefsen-solgt-for-47-millioner-over-prisantydning?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #142 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): https://e24.no/privatoekonomi/i/GaOay4/leilighet-paa-grefsen-solgt-for-47-millioner-over-prisantydning?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 91365...f4b Hva er finnkoden?? Anonymkode: e262a...e34
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #143 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er finnkoden?? Anonymkode: e262a...e34 Fant den ikke på Finn Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #144 Skrevet 20. mars 2021 https://e24.no/naeringsliv/i/yRx40a/kun-en-maaned-etter-overtagelse-solgte-ketil-leiligheten-for-710000-kroner-mer?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Målløs... Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #145 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://e24.no/naeringsliv/i/yRx40a/kun-en-maaned-etter-overtagelse-solgte-ketil-leiligheten-for-710000-kroner-mer?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Målløs... Anonymkode: 91365...f4b Blir litt til oss også, 22% skatt på gevinst... Anonymkode: dc566...910 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #146 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 15.31): Liker ikke Haugenstua Anonymkode: 91365...f4b Nei, det er opp til deg. Men Haugenstua er mer enn «sovjetblokkene», det finnes rimelige leiligheter der som ligger skjermet fra trafikk, og ut mot store grøntarealer. Men jeg er ganske sikker på at en boligkjøper som hadde stått mellom disse to leilighetene, ville ha sittet igjen med en helt annen fortjeneste om 4-5 år dersom vedkommende hadde valgt leiligheten på Haugenstua. En kollega av meg kjøpte nybygg i Lørenskog for noen år siden, og solgte nettopp med tap. Til tross for at boligmarkedet tilsynelatende er brennhett i Oslo. Til sammenligning tjente jeg 780 000,- på de tre årene jeg bodde på Haugenstua. Og da var det ikke i nærheten av like gentrifisert som det er nå, og boligmarkedet var heller ikke like presset. Anonymkode: f5a8d...5d1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #147 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 18.52): Nei. Hele familien lo av meg når jeg kjøpte. Selger jeg nå fikk de rett. 😖 Anonymkode: f1eeb...331 Kommer vel an på hva du selger for? 🤷♀️ Om du tjener 300.000 på to mnd stapper vel det sokken i munnen på de ganske effektivt. Anonymkode: 736b2...23f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #148 Skrevet 22. mars 2021 Jeg priser meg lykkelig over at jeg valgte å kjøpe i utkanten av Oslo, i en mindre populær del av byen, og klarte å få en skikkelig toroms (ikke noe alkovetull) med god standard, siden pandemien kom ikke så lenge etter. Bor relativt nærme det meste jeg trenger, og kommer meg inn til sentrum på 20-30 minutter, avhengig av hvilket reisemiddel jeg bruker. Eneste som kunne vært en fordel med å kjøpe knøttlite i byen hadde vært å evt. selge nå og flytte til tilsvarende område nå. Men dette året med hjemmekontor har jeg virkelig nytt hver kvadratmeter vil jeg si. Også fint å vite at denne leiligheten, selv om den ikke skulle stige i pris, vil kunne være nok til at jeg har råd til å kjøpe en stor leilighet eller til og med et lite hus i hjembygda om jeg skulle ønske det. Anonymkode: 01635...f45 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #149 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, det er opp til deg. Men Haugenstua er mer enn «sovjetblokkene», det finnes rimelige leiligheter der som ligger skjermet fra trafikk, og ut mot store grøntarealer. Men jeg er ganske sikker på at en boligkjøper som hadde stått mellom disse to leilighetene, ville ha sittet igjen med en helt annen fortjeneste om 4-5 år dersom vedkommende hadde valgt leiligheten på Haugenstua. En kollega av meg kjøpte nybygg i Lørenskog for noen år siden, og solgte nettopp med tap. Til tross for at boligmarkedet tilsynelatende er brennhett i Oslo. Til sammenligning tjente jeg 780 000,- på de tre årene jeg bodde på Haugenstua. Og da var det ikke i nærheten av like gentrifisert som det er nå, og boligmarkedet var heller ikke like presset. Anonymkode: f5a8d...5d1 Helt enig. Nybygg prises veldig høyt og er veldig dårlig plassert. På 50-70 tallet bygde en med bedre plass mellom blokker, Leiligheter har sol på balkongen og inn i rommene, lite innsyn. Nå er det 8 meter i mellom blokkene, ikke noe sol og fullt innsyn inn i rommene. Det betaler folk 90-100 000kr pr m2 for. Eneste med eldre leiligheter er ofte små bad samt dårligere lydisolering. Men beliggenhet er alltid det viktigste. Anonymkode: f9353...98f 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #150 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei, det er opp til deg. Men Haugenstua er mer enn «sovjetblokkene», det finnes rimelige leiligheter der som ligger skjermet fra trafikk, og ut mot store grøntarealer. Men jeg er ganske sikker på at en boligkjøper som hadde stått mellom disse to leilighetene, ville ha sittet igjen med en helt annen fortjeneste om 4-5 år dersom vedkommende hadde valgt leiligheten på Haugenstua. En kollega av meg kjøpte nybygg i Lørenskog for noen år siden, og solgte nettopp med tap. Til tross for at boligmarkedet tilsynelatende er brennhett i Oslo. Til sammenligning tjente jeg 780 000,- på de tre årene jeg bodde på Haugenstua. Og da var det ikke i nærheten av like gentrifisert som det er nå, og boligmarkedet var heller ikke like presset. Anonymkode: f5a8d...5d1 En venn kjøpte nybygg i Lørenskog i 2014 og solgte nettopp 400 tusen over prisantydning Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #151 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En venn kjøpte nybygg i Lørenskog i 2014 og solgte nettopp 400 tusen over prisantydning Anonymkode: 91365...f4b I 2014 var det lave priser på Lørenskog, nå har utbyggere økt prisene mye. Innført Oslo priser på 90-100 000 kr Anonymkode: f9353...98f 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #152 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): I 2014 var det lave priser på Lørenskog, nå har utbyggere økt prisene mye. Innført Oslo priser på 90-100 000 kr Anonymkode: f9353...98f Den som solgte med tap kjøpte når? 2017? 18? Det er jo ikke bare avhengig av om det er nybygg eller ikke, men også område, etasje, utsikt... Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #153 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Nybygg prises veldig høyt og er veldig dårlig plassert. På 50-70 tallet bygde en med bedre plass mellom blokker, Leiligheter har sol på balkongen og inn i rommene, lite innsyn. Nå er det 8 meter i mellom blokkene, ikke noe sol og fullt innsyn inn i rommene. Det betaler folk 90-100 000kr pr m2 for. Eneste med eldre leiligheter er ofte små bad samt dårligere lydisolering. Men beliggenhet er alltid det viktigste. Anonymkode: f9353...98f Nettopp! En del av de gamle «drabantbyene» i Oslo ligger veldig godt plassert, og har mange gode kvaliteter. Tør nesten ikke tenke på hvordan disse områdene kommer til å være om 10-15 år, når bygningsmassen begynner å bli sliten og leilighetene ikke kan selges med de samme salgsargumentene som nå. De sosiale utfordringene man så i Groruddalen og Søndre Nordstrand for 10 år siden, kommer nok til å gjenoppstå i deler av Lørenskog. Bare mye mer konsentrert. AnonymBruker skrev (1 time siden): En venn kjøpte nybygg i Lørenskog i 2014 og solgte nettopp 400 tusen over prisantydning Anonymkode: 91365...f4b Ja, men det er en periode på 6 år med enormt sterk boligprisvekst i store deler av landet. Dersom vedkommende hadde investert en tilsvarende sum i en leilighet på Grønland eller Tøyen i Oslo i 2014, hadde vi nok snakket om en helt annen fortjeneste... Grønland og Tøyen var prisgunstige bydeler i 2014, som var i begynnelsen av en gentrifiseringsprosess. Nå er disse bydelene veldig dyre, og de samme prosessene er i gang på steder som Ammerud og Haugenstua. (Jeg sier ikke at gentrifisering bare er positivt, men det pleier å ha stor innvirkning på boligprisene.) Anonymkode: f5a8d...5d1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #154 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp! En del av de gamle «drabantbyene» i Oslo ligger veldig godt plassert, og har mange gode kvaliteter. Tør nesten ikke tenke på hvordan disse områdene kommer til å være om 10-15 år, når bygningsmassen begynner å bli sliten og leilighetene ikke kan selges med de samme salgsargumentene som nå. De sosiale utfordringene man så i Groruddalen og Søndre Nordstrand for 10 år siden, kommer nok til å gjenoppstå i deler av Lørenskog. Bare mye mer konsentrert. Ja, men det er en periode på 6 år med enormt sterk boligprisvekst i store deler av landet. Dersom vedkommende hadde investert en tilsvarende sum i en leilighet på Grønland eller Tøyen i Oslo i 2014, hadde vi nok snakket om en helt annen fortjeneste... Grønland og Tøyen var prisgunstige bydeler i 2014, som var i begynnelsen av en gentrifiseringsprosess. Nå er disse bydelene veldig dyre, og de samme prosessene er i gang på steder som Ammerud og Haugenstua. (Jeg sier ikke at gentrifisering bare er positivt, men det pleier å ha stor innvirkning på boligprisene.) Anonymkode: f5a8d...5d1 Hva mener du? 400 tusen er ikke nok fortjeneste? Det var mitt svar til en som sa at man selger med tap i Lørenskog. Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #155 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva mener du? 400 tusen er ikke nok fortjeneste? Det var mitt svar til en som sa at man selger med tap i Lørenskog. Anonymkode: 91365...f4b Jeg mener bare at det kan være mer økonomisk gunstig å kjøpe bolig i et område i Oslo som er inne i en gentrifiseringsprosess, enn å kjøpe utenfor. Dersom man kjøper utenfor Oslo, risikerer man å ikke kunne kjøpe seg inn igjen (ref.: boligprisutviklingen de siste årene). Grafen nedenfor viser boligprisutviklingen de siste 10 årene. Den grønne grafen er Tøyen. Den rosa er Lørenskog. Prisdifferansen bare øker og øker. Til tross for at Tøyen primært har eldre leiligheter (og inntil nylig et litt shady rykte), og Lørenskog satser stort på nybygg. Nå er det andre bydeler i Oslo Nord og Sør som har en utvikling som ligner på det vi har sett på Tøyen og Grønland. (Grafen er forresten hentet fra boligprissammenligningstjenesten til Krogsveen: https://www.krogsveen.no/prisstatistikk) Anonymkode: f5a8d...5d1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #156 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg mener bare at det kan være mer økonomisk gunstig å kjøpe bolig i et område i Oslo som er inne i en gentrifiseringsprosess, enn å kjøpe utenfor. Dersom man kjøper utenfor Oslo, risikerer man å ikke kunne kjøpe seg inn igjen (ref.: boligprisutviklingen de siste årene). Grafen nedenfor viser boligprisutviklingen de siste 10 årene. Den grønne grafen er Tøyen. Den rosa er Lørenskog. Prisdifferansen bare øker og øker. Til tross for at Tøyen primært har eldre leiligheter (og inntil nylig et litt shady rykte), og Lørenskog satser stort på nybygg. Nå er det andre bydeler i Oslo Nord og Sør som har en utvikling som ligner på det vi har sett på Tøyen og Grønland. (Grafen er forresten hentet fra boligprissammenligningstjenesten til Krogsveen: https://www.krogsveen.no/prisstatistikk) Anonymkode: f5a8d...5d1 Vel...I Lørenskog får du 60 kvadrat til samme pris som 30 på Tøyen. Spørs hva som er viktigst for deg. Og igjen, Lørenskog er stor, og jeg skjønner at det kan være vanskelig å selge nybygg ved Triaden hvor det er mye innsyn og ingen bra utsikt, men noen områder er superfine, som Vallerud og Rasta. Anonymkode: 91365...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #157 Skrevet 23. mars 2021 https://e24.no/podkast/vgtv/episode/214830 Podkast om elleville boligpriser Anonymkode: 91365...f4b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #158 Skrevet 23. mars 2021 Lørenskog er et høl som ligger øst for Stovner og Groruddalen. Anonymkode: 2ae51...b66
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #159 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Lørenskog er et høl som ligger øst for Stovner og Groruddalen. Anonymkode: 2ae51...b66 Fortell det til alle IT/finans folka som bor i villaområdet på Rasta 🤣 Anonymkode: 91365...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #160 Skrevet 23. mars 2021 Kjøpte hus i Lillestrøm i fjor til 6,5 mill. Naboen solgte nettopp samme til 7,8 mill. Alle husene i området er like, så vi har i teorien fått en verdiøkning på 20% på ett år. Det sier seg selv at boligmarkedet ikke er friskt da. Men er jo nesten ikke eneboliger til salgs i Oslo-området lengre. Anonymkode: a8ba7...53f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå