Gå til innhold

Noen ME som skjelver?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen med ME som skjelver i de verste periodene, hvis dere prøver å reise dere?

Jeg skjelver så mye at jeg kan vrikke anklene og falle (Det er ikke epilepsi).

Anonymkode: cf01f...a27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Skal faktisk til nevrolog pga det nå. Vært me syk i 17 år.

Anonymkode: 0932b...9e9

Skrevet

Skjelvinger og spasmer er vanlig. Det er sammentrekninger i musklene grunnet for mye melkesyre. Det er det samme som skjer når friske personer f.eks. står i 90-grader’n lenge, de begynner å skjelve i beina og klarer til slutt ikke stå lenger men detter sammen. Det er det samme som skjer i musklene til Me-pas. ved normale, dagligdagse bevegelser, opphopning av melkesyre. 

Anonymkode: 482a1...ae0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Skal faktisk til nevrolog pga det nå. Vært me syk i 17 år.

Anonymkode: 0932b...9e9

Åh, trist å høre 💔

Jeg holder på med å få spirket diagnosen nå, så jeg prøver å finne litt ut av ting. Jeg er i midten av 30-årene, men skjelvingene har jeg hatt siden jeg var barn. Ingen kan si hva det kommer av.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjelvinger og spasmer er vanlig. Det er sammentrekninger i musklene grunnet for mye melkesyre. Det er det samme som skjer når friske personer f.eks. står i 90-grader’n lenge, de begynner å skjelve i beina og klarer til slutt ikke stå lenger men detter sammen. Det er det samme som skjer i musklene til Me-pas. ved normale, dagligdagse bevegelser, opphopning av melkesyre. 

Anonymkode: 482a1...ae0

Tusen takk for svar ❤️🙏

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...