Gå til innhold

Bruker fra finn.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg holder på å flytte ut, og satte et par ting ut på finn at folk kunne hente gratis. Gav bort et lite stuebord og tv benk med litt riper i. 

Han som kom å henta dette, virket jo en ok fyr. 1 uke senere ser jeg han legger ut de varene for salg, han har dog malt litt om og pusset de opp. 

Syntes dere at det er ok? 

Anonymkode: a522b...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei jeg holder på å flytte ut, og satte et par ting ut på finn at folk kunne hente gratis. Gav bort et lite stuebord og tv benk med litt riper i. 

Han som kom å henta dette, virket jo en ok fyr. 1 uke senere ser jeg han legger ut de varene for salg, han har dog malt litt om og pusset de opp. 

Ja. Du ga det jo vekk, hva de som henter det gjør med det bestemmer de jo selv. 

Anonymkode: daf21...44b

• Liker 28
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være ok? Sirkulærøkonomi i praksis

• Liker 8
Skrevet

Ja, hvorfor skulle det ikke være greit? Er jo mange som selger brukte ting.

Anonymkode: e6fc4...d3c

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes ikke noe om folk som henter gratisting på Finn for å selge videre, men denne fyren her har jo tatt seg bryet med å male og pusse opp. Tommel opp for initiativet 👍

Anonymkode: abd98...ca7

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig. Hva han velger å gjøre med møblene HANS er ikke din sak. For møblene er ikke dine lenger. 

Jeg kjøpte en Bergansjakke til 200 kr på finn, og solgte den på finn.no rett etter at jeg mottok den for 600 kr + frakt. 

Anonymkode: 7af74...ceb

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja helt ok. Det er vel ingen heftelser på gamle møbler som gis bort.

Anonymkode: ef4a6...890

Skrevet

Hvorfor skal det ikke være Ok?

neste gang du gir bort ting får det følge meg en klausul 

Anonymkode: 8483c...127

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er helt ok. 

Anonymkode: 05285...c2b

• Liker 1
Skrevet

Du kunne jo solgt selv hvis det var verdt å selge. Hvis ikke det var så pent og i god stand har noen tatt seg bryet med å hente gratis noe du ellers måtte brukt tid og penger på å bli kvitt. At de har brukt tid og penger på å fikse det med maling osv i etterkant for så å selge det er jo bare kreativt. Gull av gråstein og win - win. Finn er genialt. Har du gitt bort noe du i etterkant tenker du heller burde prøvd å selge så har du lært til neste gang. Uansett er toget gått for denne gang 😀

• Liker 4
Skrevet

Mange har det som hobby å kjøpe/få gratis, for så å pusse de opp og selge videre. Synes det er bare positivt.

Anonymkode: 7cddf...b94

• Liker 7
Skrevet

Jeg prøvde å selge et stettefat på finn.no, ingen ville kjøpe det og jeg endte dermed opp å gi det vekk. Nå så jeg det plutselig ligge ute til 200kr og tenkte - jaja, der kommer det nok til å ligge leeenge!

Anonymkode: 7e589...36f

• Liker 3
Skrevet

Jeg prøvde å selge et stettefat på finn.no, ingen ville kjøpe det og jeg endte dermed opp å gi det vekk. Nå så jeg det plutselig ligge ute til 200kr og tenkte - jaja, der kommer det nok til å ligge leeenge!

Si ikke det! Jeg observerte 2 taklamper som lå høyt i pris lenge på finn.no, rett og slett fordi jeg ønsket meg en slik. Etter 6 måneder så kjøpte jeg begge for 300 inkl frakt, altså en samlet dumpepris. Så hang jeg opp den ene taklampen, og laget en skikkelig salgsannonse for den andre. Fikk solgt den etter 2 uker for 600,- + frakt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si ikke det! Jeg observerte 2 taklamper som lå høyt i pris lenge på finn.no, rett og slett fordi jeg ønsket meg en slik. Etter 6 måneder så kjøpte jeg begge for 300 inkl frakt, altså en samlet dumpepris. Så hang jeg opp den ene taklampen, og laget en skikkelig salgsannonse for den andre. Fikk solgt den etter 2 uker for 600,- + frakt. 

Men hennes annonse er verre enn min, så jo, det kan jeg trygt si!

• Liker 1
Skrevet

Men hennes annonse er verre enn min, så jo, det kan jeg trygt si!

Jaja, da så. Da blir det hennes problem! ;) 

Skrevet

Er ikke så dumt det igrunn... Vi kaster veldig mye i dette landet.. Gjenbruk er ikke så dumt. 

Skrevet

Helt i orden! Hadde vært helt greit om det ikke var pusset opp også. 

Anonymkode: 9123c...897

Skrevet

Noen gidder ikke styret med å selge og gur derfor bort. Andre synes det er greit å bruke litt mer tid og selger.

Selv hentet jeg fra Gis bort på Finn.no et bord og solgte det for 3000, en gammel stol for 500 og en spisesofa for 500.

De ble kvitt tingene raskt, og jeg tjente litt penger. De kunne brukt lengre tid og solgt de også hvis de ville.

Har også hentet flere ting hvor giver understreket at de ville gi til noen som skulle bruke tingene selv og ikke selge videre. Dette respekterer jeg, har da kun hentet til eget bruk.

Anonymkode: dcd6d...46f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...