Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å ta dette kursen sammen med Finansregnskap (10 studiepoeng). Kurset matematikk for økonomier er 6 studiepoeng. Vil jeg klare dette ved siden av en 80% stilling som sekretær? Noen som har tatt disse to kursene og som kan fortelle litt om vanskelighetsgrad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt det. Var ikke på særlig mange forelesninger da jeg hadde matematkk i 2. og 3. klasse på VGS. Fikk 2.5 uten særlig arbeid.

Go for it!

Skrevet

Jeg har en venninne som studerte det samme som deg (inkl. matematikk på BI) ved siden av full 100% jobb og to batn ved siden av (enslig mor!)

Hun klarte det og det var visst ikke vanskelig å få laud på BI! (På universitetet var det visstnok mye vanskeligere å få laud..)

Gjest BI-student i fjor
Skrevet

Det er vel litt mer nyansert enn som så!

Det viktigste, tror jeg, er hvor lenge det er siden sist du gikk på skolen. Jeg gikk på BI i fjor og det var 15 år siden jeg gikk ut fra videregående. Mange av mine studievenner var 27-40 år, og det var mange av oss som sleit med matten! :overrasket: Vi var flere som tok forkurset, og det hjalp! :) Vi gikk alle heltid og er oppegående og smarte mennesker.

Når det er sagt, tror du at du kan klare det, så trå til - du klarer alt du vil! Lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar. Jeg ble faktisk skikkelig motivert nå, og gleder meg til å begynne. Jeg har fra før 3 år på BI, men ønsker litt fler økonomiske fag.

Noen av dere som vet hvilken kalkulator jeg trenger for dette kurset?

Skrevet

Kalkulator: Jeg hadde den jeg kjøpte i 1996 på videregående. En Casio 9700 (el no). Tror de bruker Texas for det meste, men det blir vist på casioene også. Bare den er grafisk og kan løse likninger.

Det er høy strykprosent på de matematiske fagene, mye fordi ikke alle har matematikk opp gjennom hele vgs.

Når det gjelder det å få laud, så er ikke det noe lettere på BI/NMH/NVH enn andre steder. Ikke i matematikk i hvertfall. I disse fagene er svarene enten riktige eller gale. Karakteren blir regnet ut utifra en prosent av ant. riktige svar. Enkelt og greit. Akkurat som på barn- ungdom- og viederegående skole.

LYKKE TIL!!!!! ;)

Skrevet
Kalkulator:  Jeg hadde den jeg kjøpte i 1996 på videregående.  En Casio 9700 (el no).  Tror de bruker Texas for det meste, men det blir vist på casioene også.  Bare den er grafisk og kan løse likninger.

Vent uansett med å kjøpe dyr kalkulator til du har vært på forelesning og forhørt deg med foreleseren. Har begynt på BI nå denne uka, og dette var beskjeden vi fikk, siden det kan variere hva foreleseren egentlig mener er nødvendig av kalkulator

Skrevet

Jeg tok matematikk for økonomer ifjor, greit studie, men vet at flere av de som ikke hadde gått på skole på lenge slet litt mer enn oss som kom rett fra annen skole. alle hos oss brukte casio-kalkulator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...