Gå til innhold

Varmluft og koteletter- går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal lage nakkekoteletter i ovn (bruner de i panne først) og lurer på om jeg kan bruke varmluft istedet for vanlig.  Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også skal lage potetbåter i ovnen og de syns jeg blir best når jeg bruker varmluft. Noen som har erfaring med dette? Vil steketiden bli den samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steketid generelt vil bli lengre når jo mer du fyller ovnen.

Legg folie over kotelettene etter noen minutter så slipper du at de tørker for mye ut fra varmluften.

• Liker 1
Skrevet
Pappi skrev (21 minutter siden):

Steketid generelt vil bli lengre når jo mer du fyller ovnen.

Legg folie over kotelettene etter noen minutter så slipper du at de tørker for mye ut fra varmluften.

Ok. Takk for svar. Jeg får prøve meg fram angående hvor lenge de skal stå i ovnen. 

Skrevet
rmor skrev (12 timer siden):

Hei.

Jeg skal lage nakkekoteletter i ovn (bruner de i panne først) og lurer på om jeg kan bruke varmluft istedet for vanlig.  Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også skal lage potetbåter i ovnen og de syns jeg blir best når jeg bruker varmluft. Noen som har erfaring med dette? Vil steketiden bli den samme?

Dropp å forsteke de, de blir perfekte og med ovnsteking så mindre oppvask på deg 🙂

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (13 timer siden):

Dropp å forsteke de, de blir perfekte og med ovnsteking så mindre oppvask på deg 🙂

Hvor lenge bør de stå ved bruk av varmluft da? Og hvor mange grader?

Skrevet

Du sier du ønsket å forsteke og da er jo hele jobben gjort. Har du kjøpt koteletter i vanlig butikk, altså ikke hos slaktern, så er kotelettene så tynne at de faktisk er gjennomstekt innen du har fått skorpe på dem i panna. :)

Anonymkode: 35207...79a

Skrevet
rmor skrev (6 timer siden):

Hvor lenge bør de stå ved bruk av varmluft da? Og hvor mange grader?

Har ikke kokeboken min her, men mener det er 30min 180 grader, snues etter 15 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du sier du ønsket å forsteke og da er jo hele jobben gjort. Har du kjøpt koteletter i vanlig butikk, altså ikke hos slaktern, så er kotelettene så tynne at de faktisk er gjennomstekt innen du har fått skorpe på dem i panna. :)

Anonymkode: 35207...79a

Ehhh. Nei..

Anonymkode: 88b88...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...