supermaid Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Hei. Jeg har lenge slitt med "luft' i magen...oppblåsthet, og rett og slett..uvell mage. Har lest litt på nettet om tarmskylling og klyster, og at det kan virke? Er det noen som har erfaring med dette? mvh meg
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Tarmskylling er bare tull, det er alternativ medisin. Det har ingen bevist klinsk effekt. Se f.eks denne artikkelen fra forskning.no: https://forskning.no/alternativ-behandling-menneskekroppen-tarm-og-fordoyelse/kritisk-til-tarmskylling/762343 Så jeg ville holdt meg unna Se heller på hva du spiser og drikker. Mye kullsyre? Noe du kanskje reagerer på? Anonymkode: 33878...d86 1
Pappi Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Vel, tarmskylling/klyster er ikke alternativ medisin når det brukes til det det faktisk hjelper mot, forstoppelse. Mot luft i magen hjelper det nok ikke.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Du skal ikke skylle tarmene dine. Du skyller ut alle bakterier, også de du trenger. Da kan du sitte igjen med et fordøyelsessystem som ikke fungerer i det hele tatt. Enten blir det full sprut, eller helt stopp. Du kan også trigge infeksjoner. Verste pasienten jeg møtte måtte ha stomi til slutt fordi h*n drev med tarmskylling. Alle bakterier ble skylt ut, fikk store sår og infeksjoner og til slutt sepsis (blodforgiftning) og døde nesten. Så nei, ikke anbefalt. Du må heller endre kostholdet. Anonymkode: 1817b...2b3
supermaid Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2021 Tusen takk for svar, alle sammen. Da vet jeg i hvert fall hva jeg kanskje burde holde meg unna ja 🙂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå