AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Jeg holder på å bli utredet og skal snart søke om uføretrygd. Diverse ting gjør at jeg vil bytte fastlege. Vil det ta seg veldig dårlig ut ovenfor NAV? Anonymkode: 30bd9...995
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Nei, ikke hvis dette er den eneste gangen du har byttet lege i det siste. Hvis du derimot har "shoppet" leger for å få den diagnosen du er ute etter så ser det verre ut. Det er absolutt lov å bytte lege og i mange tilfeller så kan det være veldig lurt. Anonymkode: a0556...d07
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Det vil kanskje bli vanskeligere for den nye legen å sette seg inn i alt. Er det ingen måte å fortsette ha fastlegen til du er ferdig ufør på? Så bytte etterpå? Anonymkode: 98993...ab8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Jeg fikk ny lege midt i min prosess mellom AAP og ufør. Nå var jeg veldig heldig for han satte seg grundig inn i saken min før første konsultasjon i tillegg er han spesialist utenom og være allmenn lege. Så det trenger ikke være negativt. I tillegg var jeg glad for ny lege for den andre var blitt litt sløv under konsultasjonene og litt likegyldig til timene jeg var der. Han så saken min på en helt annen måte. Er en dyktig lege. Anonymkode: 8ed47...ce0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Det ser nok ikke dårlig ut ovenfor nav, men at den nye legen umiddelbart setter seg inn i langvarig sykdomshistorikk og skriver erklæringer for uføretrygd for en pasient han ikke kjenner, det skal du ikke være så sikker på. Anonymkode: fc379...b78 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Skjønner ikke at nav skal kunne henge seg opp i det, det er jo din arbeidsfunksjon som skal si noe om du får innvilget en uføretrygd eller ikke, ikke om du har byttet lege. Viktig å ha en lege du føler deg bekvem med i den vanskelige prosessen. Anonymkode: 88fe5...9c5
Bøtteballetten Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Er fristet til å si at det er en fordel å ha samme lege til prosessen er overstått. Den legen du har nå, kjenner situasjonen din godt. Det er ikke bare,bare å være den som skal ta over midt i utredningen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 TS her. Takk for svar alle sammen. Jeg har hatt samme fastlege siden jeg flyttet til byen jeg er i, ca 6 år nå. Hun hadde så mye å gjøre, så like før utredelsen og alt startet i fjor, henviste hun meg til en kollega. Det er nå denne kollegaen som på en måte er blitt min fastlege. Problemet er at hun sier så utrolig mye rart, holder ikke avtaler (i forhold til nav, ting hun skal sende osv.j og jeg er veldig misfornøyd. Føler ikke hun tar meg seriøst og jeg syns det er veldig vanskelig å måtte forholde meg til henne. Anonymkode: 30bd9...995
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): TS her. Takk for svar alle sammen. Jeg har hatt samme fastlege siden jeg flyttet til byen jeg er i, ca 6 år nå. Hun hadde så mye å gjøre, så like før utredelsen og alt startet i fjor, henviste hun meg til en kollega. Det er nå denne kollegaen som på en måte er blitt min fastlege. Problemet er at hun sier så utrolig mye rart, holder ikke avtaler (i forhold til nav, ting hun skal sende osv.j og jeg er veldig misfornøyd. Føler ikke hun tar meg seriøst og jeg syns det er veldig vanskelig å måtte forholde meg til henne. Anonymkode: 30bd9...995 Men står legen du ble henvist til oppført som fastlegen din på f.eks helsenorge.no? Hvis ikke kan du jo be om å få time hos hun som faktisk er legen din! Og hvis ikke det går så syns jeg du skal bytte til noen andre! Det er viktig med et godt samarbeid med fastlegen sin når man er under nav slik at ting blir gjort skikkelig! Jeg byttet fastlege mens jeg var på AAP, saksbehandleren min hos nav la merke til det og spurte om det var en grunn. Jeg sa som det var at det var litt dårlig samarbeid mellom oss to samt at hun også var mammas fastlege, noe jeg kjente meg ubekvemt med. Saksbehandleren ble da bare glad for at jeg tok ansvar og byttet😊 Anonymkode: e4f55...42e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #10 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Men står legen du ble henvist til oppført som fastlegen din på f.eks helsenorge.no? Hvis ikke kan du jo be om å få time hos hun som faktisk er legen din! Og hvis ikke det går så syns jeg du skal bytte til noen andre! Det er viktig med et godt samarbeid med fastlegen sin når man er under nav slik at ting blir gjort skikkelig! Jeg byttet fastlege mens jeg var på AAP, saksbehandleren min hos nav la merke til det og spurte om det var en grunn. Jeg sa som det var at det var litt dårlig samarbeid mellom oss to samt at hun også var mammas fastlege, noe jeg kjente meg ubekvemt med. Saksbehandleren ble da bare glad for at jeg tok ansvar og byttet😊 Anonymkode: e4f55...42e Åh, det gir meg litt håp her 🥰🙏 Kanskje det faktisk kan sees på som noe positivt TS Anonymkode: 30bd9...995
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #11 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det ser nok ikke dårlig ut ovenfor nav, men at den nye legen umiddelbart setter seg inn i langvarig sykdomshistorikk og skriver erklæringer for uføretrygd for en pasient han ikke kjenner, det skal du ikke være så sikker på. Anonymkode: fc379...b78 Dette. Plutselig blir ny lege skeptisk til diagnoser fra forrige lege, og han nye kjenner deg ikke. Du skal være veldig synlig syk om en lege kun skal vurdere deg etter sånn du fremstår nå når han ikke i tillegg kjenner historien din. Ikke alle leger gidder å sette seg inn i og lese masse historikk heller. Det tar tid de ikke har. Anonymkode: 261ce...ce6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette. Plutselig blir ny lege skeptisk til diagnoser fra forrige lege, og han nye kjenner deg ikke. Du skal være veldig synlig syk om en lege kun skal vurdere deg etter sånn du fremstår nå når han ikke i tillegg kjenner historien din. Ikke alle leger gidder å sette seg inn i og lese masse historikk heller. Det tar tid de ikke har. Anonymkode: 261ce...ce6 Ja det er dette jeg frykter 😔 Anonymkode: 30bd9...995
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Jeg ville ikke byttet nå midt i en utredning og muligens inn i en ufør. Det er den legen du har hatt i 6 år som kjenner deg og historikken din som vil kunne skrive en god "sak" for deg. Vil tro det kan dra ut lenger med en ny lege som overhodet ikke kjenner deg. Anonymkode: c7983...4eb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 Min fastlege var også litt sløv med å sende inn dokumenter til Nav og henvisninger, men jeg valgte å beholdet ham til jeg var ferdig utredet og fikk innvilget uføretrygd. Mest fordi det var han som hadde fulgt meg og allerede hadde et overblikk, og litt fordi jeg ikke visste om en ny lege ville gjøre en bedre jobb. Og samtidig litt pga Nav og hvordan det ville ta seg ut, samt muligheten til at det kunne dra lenger ut med et bytte og en lege som måtte sette seg inn i alt på nytt. Så helhetlig vurderte jeg det som mest hensiktsmessig å beholde. Du vet hva du har, men ikke hva du får Anonymkode: 92085...616
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville ikke byttet nå midt i en utredning og muligens inn i en ufør. Det er den legen du har hatt i 6 år som kjenner deg og historikken din som vil kunne skrive en god "sak" for deg. Vil tro det kan dra ut lenger med en ny lege som overhodet ikke kjenner deg. Anonymkode: c7983...4eb Det er ikke legen TS har hatt i 6 år som utreder henne, det er en helt ny lege som gjør det. TS liker ikke denne nye legen. Anonymkode: a7c7d...eff 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå