Gå til innhold

Erfaring med Diane p piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Hva er dine positive og negative erfaringer med p pillen Diane?

Anonymkode: 7d0f1...d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine erfaringer er over 15 år gamle, men jeg fikk Diane når jeg var 17 år gammel, pga mye hårvekst og uregelmessig mens. Den første uken fikk jeg en voldsom hodepine som ikke slapp taket før det hadde gått over 7 måneder. Jeg prøvde alt. Måtte til mange undersøkelser for å sjekke at jeg ikke hadde en svulst, ingenting hjalp av behandlinger. 

Teorien var at det var Diane som utløste hodepinen, men det ble ikke påvist. På ca samme tid døde en svensk jente av Diane. 

Jeg ville aldri gitt det preparatet til mitt barn, men jeg vet mange bruker det uten plager, og det gis ut over en lav sko. 

Anonymkode: 0ac89...a20

Skrevet

Diane gis ikke ut over en lav sko 🙄 Det er mange merker som blir anbefalt å prøve først og bruken av Diane er avtatt. 

Har bare gode erfaringer med Diane. 

Anonymkode: f259b...9bd

Skrevet

Jeg har ingen negative erfaringer med diane, kun positive. Bedre hud og mindre hårvekst.

Anonymkode: 86b90...4e7

Skrevet (endret)

Yup, min eldste er bevis på at den ikke fungerte på meg 🤩 Tok på morgen hver dag og glemte ikke en eneste pille 

Endret av Jessic_a
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Diane gis ikke ut over en lav sko 🙄 Det er mange merker som blir anbefalt å prøve først og bruken av Diane er avtatt. 

Har bare gode erfaringer med Diane. 

Det er godt å høre at bruken har avtatt, da er det endret de siste 15 årene. Når jeg fikk den ble det ikke testet andre alternativer, og jeg vet om mange som har fått tilbud om Diane som et lettvint alternativ uten verken undersøkelser eller ved å forsøke andre ting først. 

Jeg synes ikke man skal stikke under en stol at bruksanvisningen til Diane er skremmende lesing hvis man tar en titt. Inntil 1 av 1000 får blodpropp som bivirkning står det blant annet. 

Så det er lurt at TS vurderer nøye fordeler og ulemper, og at hun også får vite om de kjipe historiene. 

Skrevet

Jeg har ingen negative erfaringer med Diane, bare positive. Fikk utrolig fin hud og gikk ned i vekt. Diane er et ypperlig valg om man sliter med huden og man har PCOS.

Når det er sagt så er jeg såpass feig at jeg ikke har våget å prøve de igjen nå når jeg er ferdig med å få barn, rett og slett for jeg er redd for bivirkningene. Må liksom holde meg i live når jeg har barn så risikoen er liksom ikke verdt det for min del, med min flaks så hadde jeg nok fått alle bivirkningene hvis jeg hadde prøvd de igjen.. 😄 

Men hadde jeg vært ung og barnløs så hadde jeg tatt sjansen igjen. :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er godt å høre at bruken har avtatt, da er det endret de siste 15 årene. Når jeg fikk den ble det ikke testet andre alternativer, og jeg vet om mange som har fått tilbud om Diane som et lettvint alternativ uten verken undersøkelser eller ved å forsøke andre ting først. 

Jeg synes ikke man skal stikke under en stol at bruksanvisningen til Diane er skremmende lesing hvis man tar en titt. Inntil 1 av 1000 får blodpropp som bivirkning står det blant annet. 

Så det er lurt at TS vurderer nøye fordeler og ulemper, og at hun også får vite om de kjipe historiene. 

Microgynom (som er en veldig normal p-pille å få utskrevet) har 0.5-0.6 per 1000. Risikoen ved Diane er høyere, men ikke så mye høyere hos andre som tar p-piller. 

Skrevet

hei, ts her. legen min bare skrev den ut, fordi jeg hadde prøvd så mange andre p piller som har gjort meg dårlig. jeg har ikke kviser eller mye hårvekst heller. håper jeg ikke får blodpropp eller dør av den?? jeg er 20 år.

Anonymkode: 7d0f1...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...