AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Den forrige tannlegen min anbefalte å bytte ut en fylling i en tann og rotfylle den, rakk å få påbegynt dette og få første del av rotfylling inkl midlertidig fylling gjennomført før alt stengte ned. Har siden flyttet såpass langt unna at jeg måtte finne ny tannlege, og har time der på fredag for å så på plass en permanent fylling. Rakk ikke å få spurt den nye tannlegen min hva det sånn ca kom til å koste, og det nevnte han heller ingenting om, så jeg antar det verste, men håper det beste. 😂 Er det noen som vet hva sånt vil koste, er det samme pris som en vanlig rotfylling, eller billigere, siden de "bare" bytter fylling? Anonymkode: 50f03...866
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Har du sjekket om vedkommende har lagt ut prisene sine på nett?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Jo, det har de, er bare usikker på om jeg må betale for "hele" rotfyllingen, er vel heldigvis ikke så vanlig å komme til tannlegen for å fullføre jobben etter et helt år. Anonymkode: 50f03...866
Gjest Lija Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 (endret) . Endret 2. februar 2021 av Lija
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Men er rotfyllingen ferdig da? Du skriver første del. Ikke alltid man rotfyller ferdig første seanse. Anonymkode: accb2...7e4
skruf Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Ikke helt i samme prisklasse, men siden det du spør om innebærer time til en ny tannlege så vil jeg bare gjøre deg obs på at det kan hende den nye tannlegen vil ta en ny sjekk/kontroll før han fortsetter på rotfyllingjobben som den forrige begynte på. Datteren min var til tannlege på studiestedet sitt rett før alt stengte ned i fjor, der ble det oppdaget et hull som burde fikses innen rimelig tid. Nå har hun vært hjemme siden eksamenene i desember pga studieplassen har hatt digitale forelesninger, og siden alt er så uvisst så bestilte hun seg time til tannlege her hjemme for å få fikset det hullet. Men den nye tannlegen ville ha full undersøkelse da hun ble registrert som ny pasient, selv om hullet var tydelig, så i tillegg til pris på fylling+bedøvelse så måtte hun også betale for undersøkelse+røntgenbilder. Tror det endte på 2500kr sånn ca. Bare så du er obs på at ny tannlege kan insistere på ny undersøkelse siden han ikke er den som påbegynte rotfyllinga Hvis du er student, har du sjekket om du får dekket noe pga det? Der datteren min studerer så refunderes endel av tannbehandling
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Sannsynligvis vil den nye tannlegen fjerne den midlertidige fyllingen og sjekke tanna selv. Ikke usannsynlig han vil ta nytt bilde for sjekke hvordan tanna ser ut. Det vet jo ikke vi. Men da jeg rotfylte kom det på mellom 2-3000 kr. Men dette var for hele pakka, inkludert den midlertidige fyllingen. Så det kan jo være at det ikke blir så dyrt. Det er vel vanskelig og gi pris før han har sett på tanna di. Du får håpe på det beste. Anonymkode: b73d1...20b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Takk for svar. Har allerede vært på sjekk med røntgen, så da får jeg bare krysse fingrene. Anonymkode: 50f03...866
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #9 Skrevet 2. februar 2021 Det spørs vel hvor mange røtter som skal fylles. Jeg har rotfylt to ganger, ene gangen ble totalpris 7000 kroner og andre 5500. Anonymkode: 4735f...550
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå