Gå til innhold

Vielse på tinghuset


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva koster det å bli viet på Oslo Tinghus?? Må man bestille lenge i forveien? Vi har tenkt på et lite bryllup med vielse der, og kun nærmeste familien til middag på restaurant etterpå. Kan jeg likevel ha en enkel brudekjole? Har ikke lyst til å gifte meg i drakt e.l. Men føler at det blir rart med "prinsesskjole" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva koster det å bli viet på Oslo Tinghus?? Må man bestille lenge i forveien?

Ring og snakk med dem :P

Vi har tenkt på et lite bryllup med vielse der, og kun nærmeste familien til middag på restaurant etterpå. Kan jeg likevel ha en enkel brudekjole? Har ikke lyst til å gifte meg i drakt e.l. Men føler at det blir rart med "prinsesskjole" liksom.

Klart du kan! Det du føler er riktig er riktig. Det finnes mange enkle kjoler nå, fin din og kos deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sjekk denne lenken:

http://oslo-byfogd.domstol.no/notarius-publicus/

Her finner du det meste om borgelig vielse.

Vi giftet oss på tinghuset, og jeg kan ikke huske at vi betalte noe (men det er mulig at hukommelsen spiller meg et puss).

Om antrekk:

Du kan ha på deg akkurat det du har lyst til. Hvis du er i nærheten av Oslo Tinghus en lørdag formiddag når de har vielser (sjekk på nettsiden hvilke lørdager), ser du antrekk i alle varianter. Fra store brudekjoler til litt mer enkle antrekk.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ingenting.

Kan bestilles max fire måneder før.

Kan ha på akkurat hva du vil, selvfølgelig.

Jeg hadde mammas kritthvite brudekjole med slep :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostar som sagt var ingenting! Titta på länken som Lillian skickade med, där finns bra information.

Vi gifte oss i tingsretten i Kristiansund nu i augusti och det var mycket fint. Efteråt hade vi bara familjen på middag som ordnades av min svärmor. Och visst, du kan ha en enkel kjol. Jag hade en enkel kjol och en uppsättning som min mor gjorde. Titta på vår bröllopssida om du vill veta hur vi gjorde och kanske få någa idéer om hur man kan göra ett enkelt bröllop med borgerlig vigsel. http://bolgabryllup.tripod.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...