Gå til innhold

Diffus sykdom/allmentilstand over lengre periode.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i ca 2 uker vært preget av sykdomsfølelse i kroppen, hoste om natten som vekker meg fra søvnen, lett feber og dårlig form. 
Var hjemme fra arbeid en uke først (siden det var såpass milde symptomer valgte jeg å bare holde meg hjemme og avvente situasjonen). Var uvel, dårlig matlyst og lett feber. Når det ikke var bedring ila helgen kontaktet jeg fastlege som anbefalte en koronatest + sykemelding (ut uken, og skulle brukes ved behov). Tirsdagen får jeg negativ koronatest i retur og planlegger å returnere til jobb onsdagen. 

Natt til onsdag våkner jeg med HELT tett hals, klarer ikke svelge mitt eget spytt og opp mot 40 i feber. Med tanke på at jeg allerede er sykemeldt avventer jeg en dag før jeg tar kontakt med lege igjen. Da tar jeg kontakt med legevakt. Der har jeg forhøyet crp, halsbetennelse som må behandles med antibiotika. 

Antibiotikaen har god effekt på halsbetennelsen, allerede dagen etterpå merker jeg bedring. Men kroppen og formen ellers er ikke god. Fortsatt hoste om natten (fått cosylan) som vekker meg gjennom hele natten og svakhet i kroppen. Skal bare en dusj til før jeg blir sliten.

Jobber som lærer på barneskole, og det er ikke særlig fristende å skulle gå tilbake når formen rett og slett ikke er spesielt bra. 

Skjønner virkelig ikke hva dette er, og hater å be fastlege om videre sykemelding når plagene er såpass diffuse. Er faktisk virkelig påkjenning for meg å be om. Overtenker både det ene og det andre. 

Noen med lignende erfaringer å dele til en sliten uopplagt sjel som allerede har truffet puten for kvelden? 

takker! 

Anonymkode: eb5d2...660

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en forkjølelse/influensa/halsbetennelse? Ta det med ro noen dager. Det er helt normalt å bli syk i vinterhalvåret. 

Anonymkode: e178a...18e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en forkjølelse/influensa/halsbetennelse? Ta det med ro noen dager. Det er helt normalt å bli syk i vinterhalvåret. 

Anonymkode: e178a...18e

TS her, egentlig enig - men nå over 2 uker? Føler liksom ikke det henger på greip at det henger i så lenge. 

Anonymkode: eb5d2...660

Skrevet

Tonsilitt? Bør få henvisning til ØHN, mulig du må fjerne dem. Har du først fått tonsilitt så får du det igjen og igjen. Skikkelig dritt

Anonymkode: 3d848...e31

• Liker 1
Skrevet

Ta Epstein Barr virus test/mononukleose. Eller som alle kaller det: kyssesyka. 

Anonymkode: 59690...bb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...