Gå til innhold

Løs mage/diaré pga angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter mye med angst og er så plaget av løs mage, som i senere tid har utartet seg mer som diaré. Det er så ekkelt og ødelegger dagene mine enda mer.. Er det noen som har noen gode råd? Noen som har opplevd det samme? Selvsagt ville jeg bare skrudd av angsten hvis det var så enkelt, men det skjer jo ikke.. 

Anonymkode: a24f1...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også slik av og til, selv om jeg kanskje ikke føler det som at utgangspunktet er "angst", men mer når jeg stresser og føler at jeg ikke strekker til. For eksempel før en eksamen og lignende, eller når jeg skal gå hjem alene i mørket om kvelden, eller når jeg har problemer med å rekke over alt jeg skal gjøre i arbeidet. Da blir magen løs, og det må bare gjøres ganske umiddelbart. Jeg har ikke funnet noe som hjelper, og det er i perioder ganske plagsomt. Det har liksom blitt en livsstil, men veldig ubehagelig. Løper på do i tide og utide, og verst når jeg er ute og det ikke er noe do. Har hatt mange ubehagelige opplevelser med slikt.

Anonymkode: c2f39...640

Skrevet

Nei, man kan jo ikke bare skru av angsten, da hadde man ikke trengt å gå i behandling. Så går du til behandling for angsten da?

Anonymkode: ea602...2a5

Skrevet

Litt ingefær og fenikkelte roer ned og hjelper litt.

Og banan :) 

Anonymkode: aa8fe...ac0

Skrevet

Det finnes reseptfrie hjelpemidler på apoteket mot diare. Loperamid for eksempel. Det fikser problemet kjapt. Jeg har alltid en pakke liggende i skuffen. 

Anonymkode: 7f6cc...71c

Skrevet

Hadde noen sagt at jeg måtte holde tale på et slektstreff så hadde jeg fått diaré i en dag eller to. 

Angst og å Grue seg går på magen for noen. Det skjer selvsagt når det passer som minst. 

Anonymkode: 5c0a0...740

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...