Gå til innhold

Hva er deres "hjemmelukt"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hos meg stinker det røyk. Det er hele tiden en svak lukt av innestengt røyk på kjøkkenet og i stua og gangen. Jeg har vasket tak og vegger og lister og gulv og kriker og kroker, i kjøkkenskap og skuffer. 

Dessverre røyker naboen min under inne, og det siver opp til meg. Jeg må lufte ut hele tiden. Når jeg står opp og kommer inn i stua og kjøkkenet, må jeg lufte ut og står fullpakket med klær. Om jeg har vært ute en tur og kommer inn må jeg lufte ut. Det er slitsomt. 

Er så glad for at det ikke lukter røyk på badet og soverommet. Føler lungene mine får litt fri fra giften der. 

Anonymkode: 58a16...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må være forsiktig med vaskemidler, da det er mye miljøgifter i det. Er skadelig for lungene og kroppen. Om man skal vaske er det best med grønnsåpe og å vaske bort med vann. 

Ser stadig folk som bruker Ajax uten å vaske det bort med vann. 

Anonymkode: 58a16...9a7

Er det noe problem at det ikke skylles etterpå? Tror du er hysterisk 😅

Anonymkode: 51b0e...62a

• Liker 11
Skrevet

Folk sier det lukter "hytte" hos meg. Treverk og vedovn tenker jeg. 

Skrevet

Jeg vasker huset for sjeldent til at det bør lukte noe rengjøringsmidler i alle fall. :P Vasker ikke når det er sånn ca rent. Det blir jo ikke så skittent når man ikke har barn eller hund, og ikke går inn med skitne sko og føtter. Jeg støvsuger minst en gang i uka da. Og når jeg vasker ellers, så vasker jeg mye med bare ren mikrofiberklut med varmt vann. Vaskerommet er oppe med soverommene og jeg tørker klærne der også.

Duftlys bruker jeg veldig sjeldent, og bare når jeg har gjester. Bruker lite parfyme. Bruker lite tøyvaskemiddel og tøymykner. Kaffe trakter jeg veldig, veldig sjeldent fordi jeg drikker ikke selv og jeg har som regel gjester på kvelden og da vil de ikke ha kaffe. Og bra er det fordi jeg blir kvalm av kaffelukt. 🤢

Men kjøtt lukter det nok definitivt. Jeg spiser carnivore (kun animalsk) og steker kjøtt hver eneste dag, gjerne langstekt. Jeg bruker ikke annet krydder enn salt, så det lukter ikke krydder heller. 

Så, eh... min hjemmelukt er nok mest sannsynlig bare kjøtt. Men for gjester, så blir det kanskje litt duftlyslukt også.

Anonymkode: 0d69e...e69

Skrevet

Det lukter vel en blanding av ved, hund, sitron, lavendel, turklær som henger til tørk, glava (pusser opp), planter, duftlys etc.

• Liker 1
Skrevet

Her lukter det penis, fis og sure føtter.

Anonymkode: c30d4...8dc

Skrevet

Jeg kjenner vår hjemmelukt av og til. Vi har mye strietapet på veggene ved inngangspartiet, og etter 30 år, har det nok sugd til seg alskens støv, sot, dritt og ja: jeg tror det er det som lukter! Det lukter litt sånn "eldre hjem", litt sånn lunka kaffe, støv og ja, bare "gamle menneskers hjem", synes jeg. Og så heftig tåfis iblant, da både mann og ene datter lukter dyrisk på beina. Det har sikkert også satt seg i veggene. Drittvegger. 
Men når man kommer ut fra strietapetene, så kjenner jeg ikke til noe lukt lenger, med unntak om det er mat, kaffe eller te på gang. Bruker ingenting for å sette lukt i huset, eneste er vanlige vaskemidler med nøytrale/milde dufter.

Når jeg spør andre (jeg er ganske opptatt av dette med lukt, som ts), så får jeg beskjed om at det lukter blant annet kaffe, mildt av "rene klær" (vi henger mye på tørk i perioder grunnet dårlig tørketrommel), og huff... fikk besøk av noen som ikke hadde vært her før og som ikke visste vi hadde katt, og da spurte vedkommende om vi hadde katt fordi hun trodde det var litt "kattelukt" i huset. Men hun syntes det var en god, og ikke dårlig lukt. Jeg tok det ikke positivt, for å si det sånn. 

Husker da vi hadde baby, og det lukta deilig babyduft i hele huset, det var tider 🥰

Anonymkode: 371eb...de8

• Liker 1
Skrevet

Lukter som regel nyvasket, da jeg har støv på hjernen.
Lufter ut daglig og☺️

Anonymkode: 0ba49...de6

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner det jo ikke selv, men antar det lukter en blanding av matos, katt og sykdom. Sjarmerende 🤪

Anonymkode: 1edcc...a3a

Skrevet

Det blir vanskelig å svare på, for jeg kjenner ingen lukt i mitt eget hjem.

Anonymkode: aa219...cb2

• Liker 2
Skrevet

Tandoori krydder pga kjæresten er veldig glad i indisk og blandet med Jasmin duft fra rituals 😝

Anonymkode: 0860c...de2

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå lukter det duftlys og parfyme 🤢🤢🤮 akkurat tatt over leilighet og lukta sitter i. Forrige eiere hadde duftlys i hvert ett rom. Gleder meg til det avtar... 

Anonymkode: 5c974...9ca

Skrevet

Kjenner ikke egen lukt i huset - unntaket er ved matlaging.

Den tydeligste "hjemmelukten" jeg kjenner hos folk er tøymykner, dersom de er store forbrukere av det. Det er ikke en dårlig lukt, men den kan bli litt mye. Husker da jeg var liten at en kamerat hadde den lukten hjemme (da visste jeg ikke hva tøymykner var) og husker også at kameraten luktet dette når han var på besøk hos oss.

Merker det samme av og til når sønnen har besøk (vil da understreke at jeg ikke går rundt og lukter på folk, man merker det tydelig). Igjen, ikke en dårlig lukt, men det må være litt rart å gå rundt og lukte så sterkt hele tiden, selv om det er en svak såpe/parfymelukt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat nå lukter det duftlys og parfyme 🤢🤢🤮 akkurat tatt over leilighet og lukta sitter i. Forrige eiere hadde duftlys i hvert ett rom. Gleder meg til det avtar... 

Det kan ha vært for å dekke over en enda verre lukt...

Anonymkode: 7f7c4...0ea

• Liker 2
Skrevet

Har fått høre at det lukter krydder hos meg. Mulig at det også lukter katt. 

Skrevet

Akkurt det har jeg lurt på også: hvilken lukt kjenner andre når de går inn til oss? Jeg aner ikke 🤷🏻‍♀️😅

Hos naboen (som også er en barnefamilie) lukter det litt syrlig synes jeg. Ikke en vond lukt, men veldig uvant for meg. 

Anonymkode: 00024...584

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det kan ha vært for å dekke over en enda verre lukt...

Anonymkode: 7f7c4...0ea

:(

Skrevet (endret)

Tror ikke leiligheten min luker noe spesielt, er i hvert fall ingen som har sagt noe om det.

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet

Tror herr lukter hund, men kjennere det ikke selv... Ikke engang om jeg har vært bortreist. Også lukter her mat, litt duftlys på kvelden (jeg elsker slikt), ymse vaskemiddel, og til tider bryggeri (takket være mannens hobby 🙄)

Anonymkode: ad0d1...031

Skrevet

Mamma sa alltid «mm nå lukter det som miss summers hjem ja» når jeg flyttet til nytt sted og hadde det bodd der litt. Hun likte det så godt. Har jeg vært lenge borte kjenner jeg det selv. Usikker på akkurat hva det lukter, men minner om duftlys. Jeg har ikke duftlys da, så vet ikke hvor det kommer fra. Bruker også vaskemidler uten duft og såper uten duft osv (veldig allergisk). Mild og «varm» duft. Vanskelig å forklare. En venninne sier jeg lukter krem, men jeg smører meg mye så det skjønner jeg 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...