Gå til innhold

Skjeggkre og gjester i hus.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har skjeggkre i boligen (som flere og flere har), bør man da informere de som er på besøk?

Man kan jo ha kaffegjester som ikke er der så lenge, men noen ganger har man gjester som overnatter. Tenker da på bager, vesker etc.... 

Jeg antar at de som har disse smådyrene i hus, ikke ønsker å fortelle det til andre. Hva tenker dere? Noen som har dette i hus, hva gjør / hvordan forholder dere dere til gjester?

Anonymkode: 6a4d3...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig sur om jeg hadde oppdaget skjeggkre hjemme hos meg selv etter overnattingsbesøk hos en venninne. Har du skjeggkre må du jo såklart opplyse overnattingsgjestene dine, så kan de ta nødvendige forholdsregler.

Anonymkode: e0096...00c

• Liker 11
Skrevet

Jeg oppdaget at jeg hadde skjeggkre i høst, og er kjempebekymret for om jeg selv kan ha tatt de med meg på feriebesøk til familie, eller sendt noen en eske med ting, tang, og blindpassasjer. Nå oppbevarer jeg kofferten min i en forseglet pose og kjører grundig inspeksjon på alt som skal sendes eller pakkes for overnattingsbesøk.

Jeg har normalt aldri overnattingsgjester selv, men skulle det bli aktuelt ville jeg definitivt sagt fra så de fikk ta valget selv, og som nevnt over - ta nødvendige forholdsregler.

Anonymkode: e926b...4b9

• Liker 1
Skrevet

Ja, du må opplyse om dette. Plutselig har du spredd faenskapene til andre boliger og påført andre plager og utgifter. 

Jeg ville ikke overnattet hos noen som har skjeggkre. Vil ikke ha de hjem. 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Ja, du må opplyse om dette. Plutselig har du spredd faenskapene til andre boliger og påført andre plager og utgifter. 

Jeg ville ikke overnattet hos noen som har skjeggkre. Vil ikke ha de hjem. 

Skjeggkre kan man nesten ikke unngå. De er i butikker, varehus, kontor...Mange vet ikke engang at de har dem. 

Anonymkode: 5fba3...eee

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjeggkre kan man nesten ikke unngå. De er i butikker, varehus, kontor...Mange vet ikke engang at de har dem. 

Flott med hjemmekontor da :)  Men ellers er det slik at alt som kommer i huset blir nøye inspisert av meg og oppbevart først et annet sted . Jeg tar ingen sjanser.

Endret av Drizzt
Skrevet

De har det nok i sitt eget hus også.

Anonymkode: 4888c...e5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde blitt veldig sur om jeg hadde oppdaget skjeggkre hjemme hos meg selv etter overnattingsbesøk hos en venninne. Har du skjeggkre må du jo såklart opplyse overnattingsgjestene dine, så kan de ta nødvendige forholdsregler.

Anonymkode: e0096...00c

Du vet at 100% av alle offentlige bygg har skjeggkre? Skeidar - skjeggrkre. Posten og postnord - skjeggkre. Ikea, bolia, ditt lokale kjøpesenter, samtlige skoler i det ganske land, alle rådhus, bibliotek, forretningsbygg etc - skjeggkre. 

Bør den ansatte på rema si fra om at lokalet helt sikkert har skjeggkre? :klo: Selv om dette er allmennkunnskap?

Anonymkode: 1ae9c...777

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vet at 100% av alle offentlige bygg har skjeggkre? Skeidar - skjeggrkre. Posten og postnord - skjeggkre. Ikea, bolia, ditt lokale kjøpesenter, samtlige skoler i det ganske land, alle rådhus, bibliotek, forretningsbygg etc - skjeggkre. 

Bør den ansatte på rema si fra om at lokalet helt sikkert har skjeggkre? :klo: Selv om dette er allmennkunnskap?

100%?? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan du dokumentere dette eller diktere du bare opp ting?

Anonymkode: 1b54e...adb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan du dokumentere dette eller diktere du bare opp ting?

Dette kan da ikke stemme...

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette kan da ikke stemme...

Jeg finner ingen kilder på at 100% har kre jeg heller.. merkelig påstand 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er nok ikke sant. Du kan slappe av :)

Skrevet

De som har fått dette i hus ønsker nok å normalisere omfanget og sprer derfor usanne rykter om hvor mange andre som har det. Når vi andre leser om at så så mange har det og at dette er normalen, så er det lett for mange å tro det. Ingen fare med overnatting hos meg med skjeggkre, "alle" har det nå så ikke no farlig. Du har nok bare ikke sett de hjemme enda, men joda de er der nok. 

Anonymkode: 57b7e...b85

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De som har fått dette i hus ønsker nok å normalisere omfanget og sprer derfor usanne rykter om hvor mange andre som har det. Når vi andre leser om at så så mange har det og at dette er normalen, så er det lett for mange å tro det. Ingen fare med overnatting hos meg med skjeggkre, "alle" har det nå så ikke no farlig. Du har nok bare ikke sett de hjemme enda, men joda de er der nok. 

Anonymkode: 57b7e...b85

Det er nok blitt ganske normalt, jo. De fleste store varehus og posten har det, og da kommer det jo hjem til folk fort.

Anonymkode: f1dfc...595

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er nok blitt ganske normalt, jo. De fleste store varehus og posten har det, og da kommer det jo hjem til folk fort.

Anonymkode: f1dfc...595

Dokumentasjon på dette?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er naturlig å si i fra. De er «smittsomme» og ingen vil ha dem. Opplever heller ikke at det er flaut å skulle opplyse om det? Og veldig ubehagelig om de skulle spre seg til gjester, og pinlig å ha unnlatt å informere om risiko.

Anonymkode: 3dd3f...c75

Skrevet

Tipper nesten alle som har tatt inn en pappeske i hus siste 5 årene har det, mange uten å vite det. 

Men ja, har man store problemer med skjeggkre i hus bør man informere så folk får ristet klærne sine før de drar hjem. 

Anonymkode: 686c9...f6a

Skrevet

Vi har hatt Rentokil på behandling, de brukte Advion Cockroach Gel. Det kostet ca 5000 for to behandlinger i en 75m2 leilighet - alle 4 leiligheter i rekkehuset måtte behandles. Sameiet måtte betale det i vårt tilfelle. Det er mao nå ingen grunn til å plages med skjeggkre hvis man ikke vil det. Det garanteres ikke at de blir 100% borte, og det er en viss mulighet for at man drar det med seg inn igjen - vær nøye med å ikke pakke ut pappemballasje fra varehus. Vi har ikke sett et eneste skjeggkre siden Rentokil var her første gangen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tipper nesten alle som har tatt inn en pappeske i hus siste 5 årene har det, mange uten å vite det. 

Men ja, har man store problemer med skjeggkre i hus bør man informere så folk får ristet klærne sine før de drar hjem. 

Anonymkode: 686c9...f6a

Er dette en tippekonkurranse?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...