Gå til innhold

"Bruker du legemidler som kan påvirke kjøringen din?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søker om førerkort. Bruker av og til allergidempende nesespray og tabletter som jeg har fått fra legen. Skal jeg svare ja eller nei da? Opplever ikke å bli særlig påvirka av det, men det står at det KAN i bruksanvisningen. 

Anonymkode: 7b9ff...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil ha førerkort så krysser du "Nei". 

Anonymkode: 3ba6e...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du vil ha førerkort så krysser du "Nei". 

Anonymkode: 3ba6e...a3e

Det vil jeg :) 

Men det står i bunnen at det er straffbart å holde tilbake opplysninger eller å oppgi uriktige opplysninger... :( 

Anonymkode: 7b9ff...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at jeg må levere attest... Arhh orker ikke det stresset. Ser i pakningsvedlegget at det påvirker kjøring minimalt mtp. at jeg kun kan oppleve litt svimmelhet. I så fall skal jeg ikke kjøre, og det er greit for meg.

Anonymkode: 7b9ff...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig ikke det er allergimedisin de tenker på der. Halve Norge bruker jo det i pollensesongen. 

Ta en telefon til vegvesenet og hør, men jeg hadde krysset av for nei. 

Anonymkode: 3ba6e...a3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror virkelig ikke det er allergimedisin de tenker på der. Halve Norge bruker jo det i pollensesongen. 

Ta en telefon til vegvesenet og hør, men jeg hadde krysset av for nei. 

Anonymkode: 3ba6e...a3e

Har allergi mot støv. Ja, det er en fillesak.

 

Anonymkode: 7b9ff...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til legen, og hør om du er opplysningspliktig. Du kan sikkert også ringe vegvesenet også, men de har ingen medisinsk bakgrunn og vil nok si ja fordi de ikke vet sikkert hva dine medisiner er. 

Jeg vil også tro det handler om faste medikamenter med varseltrekant. Jeg bruker migrenemedisin ved anfall og blir totalt slått ut. Kan påvirke kjøring. Jeg er ikke opplysningpliktig ifht førerkort, men må for all del unngå kjøring etter inntak. 

Anonymkode: 47292...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ta en telefon til legen, og hør om du er opplysningspliktig. Du kan sikkert også ringe vegvesenet også, men de har ingen medisinsk bakgrunn og vil nok si ja fordi de ikke vet sikkert hva dine medisiner er. 

Jeg vil også tro det handler om faste medikamenter med varseltrekant. Jeg bruker migrenemedisin ved anfall og blir totalt slått ut. Kan påvirke kjøring. Jeg er ikke opplysningpliktig ifht førerkort, men må for all del unngå kjøring etter inntak. 

Anonymkode: 47292...9bf

Må jeg da betale E-konsultasjon hvis jeg gjør det? 😮 Kan godt ringe ham i morgen, men ikke søren om jeg skal betale et par hundre for å få et ja eller nei svar.

Anonymkode: 7b9ff...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må jeg da betale E-konsultasjon hvis jeg gjør det? 😮 Kan godt ringe ham i morgen, men ikke søren om jeg skal betale et par hundre for å få et ja eller nei svar.

Anonymkode: 7b9ff...1b7

Det har aldri jeg måttet betale. Hva er dette for ei ny greie? Må ringe i telefontida. Har aldri kosta noe hos legene jeg har hatt... Kan evnt også ringe legekontoret, og be legen ringe deg. Det ville heller ikke jeg betalt hundrevis av kroner for, nei... Kanskje helsesekretærene på legekontoret til og med kan gi deg et svar på hvorvidt medisinene skal føres på eller ikke? De vet uansett om du må betale for en telefonsamtale eller ikke. 

Anonymkode: 47292...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...