Gå til innhold

Hvilket navn er finest av disse fire?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker både Mika og Mio. 

Ellers er Mikal, Mattis, Marco, Mario og Malik også ganske ålreite navn 😊

Anonymkode: 00266...534

Marco er veldig fint men min andre kjæreste før het det. Så ikke aktuelt 🤣 Malik likte jeg.

Anonymkode: 9e271...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes dessverre ingen av dem var fine, de høres ikke ut som ordentlige navn. Andre navn på M er Mons, Mads, Mats, Malte, Mateo, Mathis, Magne og Morits. Ikke at de er noe bedre, da, nødvendigvis.

Anonymkode: 60d47...b4e

Morits er fint 🙂 likte det godt. 

Anonymkode: 9e271...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med M&M's?
Nei, men altså skrekk og gru for noen "navn" du har klart å riste ut av armen.
Mio er det det beste. 
 

Anonymkode: 270e3...598

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio et jo et hundenavn og Mika er et jentenavn.

Anonymkode: 82f46...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av de er fine.

Andre navn: Mads, Mons, Max, Mikal.

Anonymkode: 4575e...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Mir et kurdisk navn? Hadde en eks som het det.

Mika er fint , men er ikke det jentenavn ??

Skriv gjerne hvor dere er fra så blir det lettere.

Anonymkode: a6581...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2021 at 8:32 PM, AnonymBruker said:

Guttenavnene Mio, Mint, Mir eller Mika? 

Hvis du vet om flere g.navn på M, så skriv de gjerne, men ikke mer enn 5 bokstaver. 

Anonymkode: 9e271...b01

Om du ikke kommer fra land der dette er vanlige navn synes jeg du skal tenke på at mange barn har det tøft nok fra før om ikke de skal belastes med et rart navn i tillegg. Du kunne like gjerne tatovert mammas rare gutt i panna på han. Går ut på det samme. 

Anonymkode: e55bc...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 20.48):

Av de fire, Mio. Men hvorfor spør du fremmede på et forum om slikt? Velg navn som DERE liker, ikke som andre liker.

Anonymkode: a59ce...7fd

Fordi det alltid er interessant å høre hva andre syns om navnevalget vel. Det er store variasjoner hva folk syns er pent eller ikke. Men noen navn vi liker godt selv, syns kanskje de fleste andre er direkte stygt. Ingen vil gi et navn til barnet sitt som majoriteten syns er lite pent. Derfor er det greit å få en oversikt synes jeg. Av hensyn til barnet. 

Jeg synes at de som kaller barnet sitt for Guttorm, Stein, Grim eller enda verre Steingrim, feks, burde luftet navnene litt rundt før de bestemte seg ihvertfall..
 

De har ikke minst lagt tema ‘Navnevalg’ som underkategori her av en grunn.

Anonymkode: 1e251...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du ikke kommer fra land der dette er vanlige navn synes jeg du skal tenke på at mange barn har det tøft nok fra før om ikke de skal belastes med et rart navn i tillegg. Du kunne like gjerne tatovert mammas rare gutt i panna på han. Går ut på det samme. 

Anonymkode: e55bc...073

Tror ts er utenlandsk. Vet at Mir er vanlig i midt østen. Synes ikke navnene var så ille. Lars og Stein som er vanlig i Norge er mye verre

Anonymkode: a6581...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kan du ikke skrive litt om dere? Er dere norske eller utenlandske?

Mio er blitt et motenavn i Norge, men ikke så mange som liker det. Noen elsker det, men de fleste syns det er stygt.

Mika tror jeg er et jentenavn. Søstra mi tenkte å kalle jenta si det.

Mir er jo et arabisk(?) navn?

Mint har jeg aldri hørt om bortsett fra på tyggissmaker.

Anonymkode: a6581...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mio er et veldig pent navn. Jeg elsket boka Mio min Mio av Astrid Lindgren da jeg var liten og bestemte meg for at om jeg fikk en gutt som voksen skulle han hete Mio. Mio er forøvrig godkjent som både jente og guttenavn.

I dag har derimot navnet blitt svært populært. Det er vel hva vi kan kalle et ‘in’ navn. Så jeg hadde nok muligens ikke valgt dette navnet av den grunn.

Miks holder også på å bli populært har jeg sett. Personlig syns jeg det høres melding ut som kallenavn av Mikael/Michael så da ville jeg heller valgt ett av disse vanlige/klassiske navnet og brukt Mika som kallenavn tror jeg. Mint likte jeg ikke. Det får meg bare til å tenke på mynt, mintpastiller og Mojitos;)

 Mir hadde jeg ikke hørt før, men likte det godt😊

Anonymkode: 1e251...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mahir

Mateo (blitt veldig populært i Norge)

Moemen (syns dette høres så fint ut, har funnet på det selv 😂)

Anonymkode: a6581...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror ts er utenlandsk. Vet at Mir er vanlig i midt østen. Synes ikke navnene var så ille. Lars og Stein som er vanlig i Norge er mye verre

Anonymkode: a6581...349

Da er det jo greit, men at urnorske foreldre ser på egne barn som et redskap til å vise hvor "eksotiske", "interessante" og "alternative" de er synes jeg er kleint og ganske egoistisk. De har dårlig fantasi om de ikke finner andre måter å vise seg frem på enn gjennom barna.

Anonymkode: e55bc...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...