AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Hei Nå er det 10 år siden jeg brukte laptop. Brukt bare nettbrett og mobil. Men i forbindelse med ny jobb så må jeg gå inn og bruke office world og exel mye. Jeg tenker å kjøpe denne https://www.komplett.no/product/1164525/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/chromebook/acer-chromebook-514-14-hd-luxury-gold# Men kan ikke se om den følger med office pakken? Vil ikke ha den nyeste heller, hørte at den er vanskelig i bruk, så må ikke ha det aller nyeste. Anonymkode: 12ec0...51c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei Nå er det 10 år siden jeg brukte laptop. Brukt bare nettbrett og mobil. Men i forbindelse med ny jobb så må jeg gå inn og bruke office world og exel mye. Jeg tenker å kjøpe denne https://www.komplett.no/product/1164525/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/chromebook/acer-chromebook-514-14-hd-luxury-gold# Men kan ikke se om den følger med office pakken? Vil ikke ha den nyeste heller, hørte at den er vanskelig i bruk, så må ikke ha det aller nyeste. Anonymkode: 12ec0...51c Man trenger ikke lenger office pakken for å få office Lisensen er jo også tidsbegrenset. Pr dags dato kan man kjøpe mnd, halvårs eller års abb på office pakken Anonymkode: 24652...a6e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Ok. Sist jeg brukte det, så kostet det rundt 700kr for pakken. Hadde håpet å slippe den at den var integrert på en måte. Jeg skal jo jobbe her en stund og kommer til å trenge den lenge. Anonymkode: 12ec0...51c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Må du ha Office fra Microsoft eller kan du bruke LibreOffice?. Anonymkode: e97ed...26c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Hva slags arbeidsgiver er det du har funnet deg som ikke sørger for at du får PC med nødvendig programvare? Anonymkode: 5b9e7...789 1
Durinur Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Office-pakken med Word og resten er som en abonnentsløsning nå om dagen. Så du må betale rundt 700 kroner i året for pakken. De fleste skoler og arbeidsplasser har lisenser man kan benytte seg av for å i praksis få Office gratis. Tipper du kan avklare dette med arbeidsgiveren din. Det er også verdt å merke seg at den laptopen du linker til er en Chromebook. Dette er forsåvidt bra det, men Chromebooks har noen ulemper sammenlignet med Windows-maskiner. Om det kun er Word og Excel du skal kjøre er det helt topp, men det er en del spesialprogrammer som ikke fungerer på Chromebooks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå