Gå til innhold

Nødvendig å teste seg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått sår hals, ingen andre symptomer. Begynte lørdag 
Har vært innendørs, alene, siden onsdag. 
Rask tur på dagligvaren sent torsd kveld, nesten helt tom butikk. 
Kan ikke forstå om jeg skal ha vært utsatt for smitte, hvor liksom??

Jeg velger å holde meg inne fremover, og om det skulle komme flere symptomer, kan jeg vurdere å teste meg da. 
Eller skal man haste avgårde for test ved minste lille nys liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hurrahei skrev (42 minutter siden):

Jeg velger å holde meg inne fremover, og om det skulle komme flere symptomer, kan jeg vurdere å teste meg da. 

Samme her! Er forkjøla, men er svært usannsynlig at jeg har blitt smittet med koronaviruset så jeg lar være å teste meg. Dessuten lever jeg så og si utelukkende innenfor husets fire vegger med unntak av en og annen handletur. Er nok bare noe vanlig vinterrusk vi har begge to :)

De har mer enn nok å gjøre i testsenteret så jeg gidder verken for min eller deres del å plage dem med halsen min.

• Liker 2
Skrevet

Skal vi bli kvitt dette så må vi teste oss. Har hørt mange som tester positivt som ikke skjønner hvor de har fått smitten men de tester seg uansett. Vær ansvarlig!

Skrevet
Hurrahei skrev (1 time siden):

Test deg. Det er klar oppfordring fra myndighetene.

Bestill time eller gå på drop-in om det finnes i din kommune 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Bare sånn til folkeopplysning; det er faktisk svært vanlig å være forkjøla om vinteren i Nord Europa. Dersom man har få kontaktpunkter er det lite sannsynlig at man har covid19. Dessuten finnes det hundrevis av kandidater hva gjelder virus og bakterier (flere av dem har langt høyere virulens enn koronaviruset også...).

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet

Altså for å bli forkjølet må man bli smittet av et forkjølelsesvirus, så hvis du er smittet av det kan du jo like gjerne være smittet av covid, så den tankegangen skjønner jeg ikke. Folk tror vel ikke at forkjølelse kommer uten å ha blitt smittet eller? 

• Liker 4
Skrevet
Summer lady skrev (59 minutter siden):

Altså for å bli forkjølet må man bli smittet av et forkjølelsesvirus, så hvis du er smittet av det kan du jo like gjerne være smittet av covid, så den tankegangen skjønner jeg ikke. Folk tror vel ikke at forkjølelse kommer uten å ha blitt smittet eller? 

Jo, noen tror faktisk at det kommer av temperaturforandringer 😂😂😂

• Liker 1
Skrevet
KvinneguidenBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, noen tror faktisk at det kommer av temperaturforandringer 😂😂😂

Og gjennomtrekk, nummer èn årsak til både forkjølelse, lungebetennelse og død ifølge alle kunder på jobben min som er over 60! 😂 Vi har forøvrig bare gjennomtrekk når det er uutholdelig varmt inne, men det hjelper visst ikke noe særlig på den overlegne dødeligheten. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Rosaboble15 skrev (1 time siden):

Og gjennomtrekk, nummer èn årsak til både forkjølelse, lungebetennelse og død ifølge alle kunder på jobben min som er over 60! 😂 Vi har forøvrig bare gjennomtrekk når det er uutholdelig varmt inne, men det hjelper visst ikke noe særlig på den overlegne dødeligheten. 

Dødsårsaker i Odalen 1900–1950

1) Gølvtrækk (44%)
2) Gå utta lue (19%)
3) Førr lite kaffe (11%)
4) Hærm ælj (9%)
5) Måtte hølle tale (8%)
6) Førr mie kaffe (6%)
7) Atal katte (2%)
8. Tiskera (1%)

(Sorry, total avsporing. Men jeg bare måtte. :nigo:)

Endret av Bladlusa
Autokorrektur FFS
  • Liker 5
Skrevet
Hurrahei skrev (6 timer siden):

Det beste hadde jo vært om færrest mulig hadde testet seg.

Da hadde smittetallene krympet, og myndighetene kunne ikke lenger ha pekt på et forholdsvis ufarlig virus for å bryte menneskerettigheter og grunnloven. 

• Liker 1
  • Opprett ny...