Gå til innhold

sporingsapp - "hvor er min kone"

Anbefalte innlegg

I en diskusjon med etpar venner forleden fortalte en at vedkommende hadde lastet ned en app som sport opp partneren, barna, venner osv "for morro skyld" - det ble en del diskusjoner selvsagt fra "så morro - hvilken app" til "det er jo et overtramp - spionasje" blant de som var tilstede.. 

Jeg har fundert på dette i ettertid, først - hvordan kan man bruke en slik app uten at de som man "spionerer på" vet om det, og hvordan kan noen tro at dette er OK uten først å snakke med de man evt "sporer" 

Det er apper som "finn vennen mine" - "F circle - posisjonsfinner" -  "number location" osv osv 

Anonymkode: 66385...046

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1447148-sporingsapp-hvor-er-min-kone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går bare inn på snapkartet om jeg lurer på hvor kjæresten er 😀

Nei, man kan selvsagt ikke legge inn spionvare på andres mobiler. Regner med at det straffbart. Vet en som satte inn GPS-sporing på mannens bil, og det ble det konsekvenser av (vet ikke hva).

Kan ikke tenke meg at jeg kan legge inn en app på MIN mobil som forteller meg hvor ANDRE er, uten at de har delt posisjonen sin med meg fra før av (snapchat, Google maps, ++). Kanskje det er apper som mange har som deler slikt med mindre du skrur det av?

Anonymkode: 5d2a4...38f

• Liker 6
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Minner meg om den tiden da menn gikk med kvinnene sine i bånd ute blant andre. De gjorde faktisk det på et tidspunkt i fortiden. Husker ikke akkurat når det var, men har lest om det. 

Anonymkode: 9a33e...788

Haha, nei, det har man ALDRI gjort. Det du tenker på er at man gikk med unger i bånd.  

Anonymkode: ca21c...878

• Liker 23
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Haha, nei, det har man ALDRI gjort. Det du tenker på er at man gikk med unger i bånd.  

Jo, jeg har lest om at dette gjaldt kvinner også en gang i tiden. 

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, jeg har lest om at dette gjaldt kvinner også en gang i tiden. 

Da må du nesten finne en kilde på det.

Kanskje du har drømt det? 

• Liker 12

Sporingsapper kan være lette å lure. Parkere på kjøpesenteret og la telefonen ligge i bilen, låse den inn i et skap på treningssenteret mens man drar et helt annet sted, la den ligge hjemme... 

Anonymkode: eb765...be1

• Liker 6
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minner meg om den tiden da menn gikk med kvinnene sine i bånd ute blant andre. De gjorde faktisk det på et tidspunkt i fortiden. Husker ikke akkurat når det var, men har lest om det. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣😂😂😂🤣😂😂😂😂 

• Liker 7
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sporingsapper kan være lette å lure. Parkere på kjøpesenteret og la telefonen ligge i bilen, låse den inn i et skap på treningssenteret mens man drar et helt annet sted, la den ligge hjemme... 

Anonymkode: eb765...be1

Mange muligheter om man vil skjule hvor man er, men tror spørsmålet var å spore noen uten at de visste det (hvis jeg ikke har misforstått).

Jeg har "dash-cam" som filmer hele tiden så lenge tenningen er på. Har aldri hatt behov for å sjekke hva som er på minnebrikken bortsett fra å se hvem som har hilst på oss i trafikken eller om noe spesielt har skjedd. Såpass stoler jeg på henne. Om hun vil dra steder uten at jeg skal vite det får hun bare gjøre det.

• Liker 3
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.history.com/.amp/news/england-divorce-18th-century-wife-auction kanskje denne? 

Anonymkode: fdb52...9bc

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du siterer. Men man må faktisk ikke finne kilder på alt. Kilder blir så misbrukt i dag. Har man problemer men å tro ting så får man lete litt selv 😜

Anonymkode: 1fdea...2a1

• Liker 3
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I en diskusjon med etpar venner forleden fortalte en at vedkommende hadde lastet ned en app som sport opp partneren, barna, venner osv "for morro skyld" - det ble en del diskusjoner selvsagt fra "så morro - hvilken app" til "det er jo et overtramp - spionasje" blant de som var tilstede.. 

Jeg har fundert på dette i ettertid, først - hvordan kan man bruke en slik app uten at de som man "spionerer på" vet om det, og hvordan kan noen tro at dette er OK uten først å snakke med de man evt "sporer" 

Det er apper som "finn vennen mine" - "F circle - posisjonsfinner" -  "number location" osv osv 

Det er mange muligheter å gjøre det i sjul. Du kan ha spy app og bare sende en random link som de åpner, så vips har du kontrol på tlf. 

Anonymkode: 36c93...63c

Annonse
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er en artikkel om alternative skilsmisser på 1800-tallet, med tegninger om "auksjon" av koner. Istedetfor for gjøre noe så veldig komplisert og dyrt som å skille seg, fant de andre menn til å overta kona og det var ei grei ordning, syntes de. Det skjedde såklart ikke a la slaveausjoner, men tegninga leker litt med tanken. 

Anonymkode: a84ee...bde

• Liker 3
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det kan ha hatt noe med dette å gjøre. De hadde på dem munnkurv og gikk med dem i bånd. Jeg mener det skjedde i England. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er vel greit å ha sånn app om begge bruker den og vet om det og er enige om det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...