Gå til innhold

Katteallergi, noen som vet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist katteallergi med hudreaksjoner, og jeg har jo selvfølgelig en katt jeg er utrolig glad i. Siden i fjor høst har jeg hostet og av og til vært tungpustet, noe som i følge lege og hudlege kan være utvikling av astma (ja, jeg har testet meg for Covid 19).

Det gjør vondt i hver eneste celle å tenke på å omplassere gutten min, både at han skal være hos en fremmed familie uten at jeg vet hvordan ting (egentlig) går, og tanken på en hverdag og et hjem uten han. 

Det er en mulighet for at svigers kan ha han i fosterhjem en periode, slik at jeg kan se om symptomene endrer seg. Men hvor lenge må han være i et annet hjem før allergenene har forsvunnet? Må selvfølgelig vaske og rense her. Hvor lang tid kan jeg foreslå?

Ps. Dette er mennesker han er godt knyttet til, han har vært på besøk der tidligere noen helger, og vil nok elske å være der.  

Anonymkode: 22697...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok belage deg på 3-6 mnd før du merker noe etter katten er borte. Har du prøvd alt av allergimedisiner inkl spesiell spray du kan ha på katten? 

Anonymkode: 657ed...13c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må nok belage deg på 3-6 mnd før du merker noe etter katten er borte. Har du prøvd alt av allergimedisiner inkl spesiell spray du kan ha på katten? 

Anonymkode: 657ed...13c

Takk for svar 😊 Har prøvd flere allergitabletter og petal cleanse. Det eneste jeg ikke har forsøkt er vaksine. 

Hilsen ts.

Anonymkode: 22697...b35

Skrevet

Er du tungpustet vil jeg av erfaring tro du merker bedring ganske raskt etter du har fått vasker ned, luftet og fått vekk katten. Allergener kan henge i lenge men de verste symptomene vil forsvinne. Og når det gjelder pelsdyr-allergi så vil den mest sannsynlig bli verre og verre om du ikke kvitter deg med katten. Jeg er kjempeallergisk mot katt og kan egentlig ikke besøke noen med katt for da blir jeg tungpustet i flere dager etterpå. Astma er ikke til å spøke med så her ville jeg nok prøvd å fjerne katten med en gang.

Anonymkode: ef097...b29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...