Gå til innhold

Matpakker til barna!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei, tror ikke det er et stort problem. Bare sette kokeren oppe på en  hylle det og evt. stå for hellingen. Ikke alle 1.klassinger som er vant til å drikke varme ting, men for de som er det (også oppover i alder!) har jeg enda tilgode å høre om ulykker. :)

Jeg prøver ikke å være en kverulant selv om det virker sånn, men jeg tror det er lettere i teori enn praksis! Jeg har for eksempel ingen hyller som ikke er i "barnehøyde", dessuten har jeg tid til annet enn å sjenke i kopper når jeg er på jobb! (Og ja, med 30 barn tar det tid! For ikke å snakke om oppvasken/ skyllingen av koppene!) Det får holde med kakao på termos på tur! ;)

Jeg er enig i at matpakka fint holder seg i de få timene. Vi spiser litt før 11 på skolen vår, og da er det ikke lenge siden maten ble smurt! (Ingen av barna har noensinne kommentert "dårlig" mat heller...) Angående yoghurt: det tar nok mer enn noen få timer for maten å surne!

Jeg kom forresten på enda et matpakketips: rive grillet kylling og ha mellom to skiver. Tilsett grønnsaker/salat etter smak, gjerne litt koriander! (Mulig ikke alle barn liker sånt, men det elsket jeg som barn!! :ler: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, youghurt blir ikke sur av noen timer ute av kjøleskap.

Skrevet

pakk brødskivene med pålegg for seg, grønnsaker i plast, alt i en matboks og legg boksen i en pose sammen med et kjøleelement. koster ca 10.- for to små, og maten holder seg frisk til lunsj. da skulle vel youghurt og evt drikke holde seg kjølig også.

Skrevet

Nei, sønnen min har aldri klagd på at maten ikke var "frisk", men tror ikke han hadde merket det om et hjørne av skiva hadde vært litt grønt ( av mugg... :kvalm: ) heller... ;):ler:

Nei, det er nok bare meg, men uansett vil jeg forsøke å få et lite kjøleskap og vannkoker vet jeg finnes i mange klasserom. Vet om mange klasserom som har en kokeplate også... Virker litt rart at noen har så strenge regler på det... :roll:

Matpakka til guttene i morgen:

1 skive med kaviar og 2 tynne skiver med fiskepudding

1 skive med leverpostei

1 knekkebrød med sennep og servelat

Ellers bruker vi ofte:

prim

smøreost

salami

gulost/brunost

smøreoster

kaviar

servelat

minigulerøtter

rosineske

pølser når grilling

pitapizza( hvis rester fra dagen før)

Grønnsaker kan jeg bare glemme å sende ved - bortsett fra gulerøttene... :forvirret::sur:

Skrevet

Hatting har forskjellige typer frossne, delte sandwichbrød (bagels, sandwichtrekanter etc.) Når jeg blir lei av min tradisjonelle matpakke (rugbrød med leverpostei + 1 eple), så kjøper jeg en pose med sånne og smører dem med miracel wip, og fyller med godt pålegg og grønnsaker. De kan deles selv om de er frosne, sånn at de er tinte og friske når det er lunchtid.

Ellers baker jeg kanelboller med kesam (sånn at de er fettfatige) og har en frossen en i matpakkeposen. Holder resten av maten kald og så er det noe å glede seg til.

Piglet

Skrevet

i morgen kommer VG med matpakke tips.. fristende matpakker trur jeg artikkelen skal hete

Skrevet
i morgen kommer VG med matpakke tips.. fristende matpakker trur jeg artikkelen skal hete

Fint at du sa ifra!! :)

Da skal jeg kjøpe den for en gangs skyld... ;)

Gleder meg... :klappe:

Skrevet

- legg en frossen, liten juiceboks i matboksen/posen matpakka ligger i. Evt. en flaske vann som har ligget i fryseren over natten. Det holder maten kald, og barna har kald drikke i tillegg.

- kjøp en liten termos så barna kan ha med seg kakao, te, varmt vann til rett-i-koppen, suppe el.

- lag toasten hjemme og send den med på skolen, hvis ikke barna har noe imot kald toast (de fleste spiser jo kald pizza...).

- mexikansk gryte bakes inn i rundstykkedeig.

Skrevet

* Det finnes veldig mange brødsorter å velge imellom, og variasjon er viktig.

* Bagett, bagels, rundstykker og panini er ofte mer fristende enn kneippbrødet.

* Pynt maten. Salat og grønnsaker som tomat, agurk, paprika og reddiker gjør maten mer fargerik og fristende.

* Vær nøye med innpakningen, slik at maten holder seg best mulig.

* Gjør rester av middagen om til fristende matpakker.

* Det meste kan blandes i en omelett eller pastasalat.

* Suppe på termos er også mulig.

* Grønnsaker i staver eller knaskerøtter er et sunt mellommåltid.

* Ikke glem å sende med en dip.

* En liten lapp med en hyggelig melding eller noen ord for dagen er koselig for matpakkespiseren.

Skrevet

Jeg hadde en periode, hvor jeg bakte mye, og da lagde jeg grove muffins, med skinke og ostefyll. Det var veldig populært, og blir stadig mast på.

Skrevet

Har du oppskrift på disse muffinsene? Hørtes gode ut!

Skrevet

i stad bakte jeg pizzasnurrer. (oppskriften fant jeg på matprat.no) greie å ha med seg på skole/jobb de..

(både jeg og sambo har tilgang på micro på jobben vår..så vi kan også få de varme til lunsj)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...