Gå til innhold

Hvor ofte er du forkjølet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid blitt kraftig forkjølet opp mot 5 ganger i året. Etter å ha holdt på sånn og bare vært syk, kanskje frisk 1 mnd her og der hele livet så gikk jeg til legen som tok prøver. Alt var fint, så de mente det var tilfeldig.

Men brått så stoppet det opp. Nå har jeg ikke hatt et eneste lite symptom på forkjølelse siden juni 2019. Har ikke en gang hatt bittelitt rennende nese siden den gang, altså 1 år og 8 mnd. Jeg aner ikke hva som brått skjedde, men syns det er så veldig stor overgang fra å være nesten kronisk kraftig forkjølet til å "aldri bli syk". 

Hvir ofte er det egentlig vanlig å bli forkjølet? 

Anonymkode: d416c...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nok delvis med smittevern regimene ifm covid-19 å gjøre. Er feks lite sykdom i barnehager ift før. Og barn mellom 1-3 år blor OFTE virussyke.  Så smittevernsreglene har nokmhatt noe for seg. Jeg har heller ikke vært syk siden 2019 og jeg pleier også å være syk 3-5 ganger i året av lette virusinfeksjoner. Slok er det nok for mange. Jeg har heller ikke hørt om mange som har vært influensa syke i år ift tidligere år.

Anonymkode: f3776...83a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har nok delvis med smittevern regimene ifm covid-19 å gjøre. Er feks lite sykdom i barnehager ift før. Og barn mellom 1-3 år blor OFTE virussyke.  Så smittevernsreglene har nokmhatt noe for seg. Jeg har heller ikke vært syk siden 2019 og jeg pleier også å være syk 3-5 ganger i året av lette virusinfeksjoner. Slok er det nok for mange. Jeg har heller ikke hørt om mange som har vært influensa syke i år ift tidligere år.

Anonymkode: f3776...83a

Jaja men jeg har jo være frisk i hele 12 mnd før korona var et tema. Det har aldri skjedd før i mitt liv. 

Skrevet

Nei frisk i 9 mnd før korona kom mener jeg.. 9 mnd uten et eneste symptom på forkjølelse er nytt for meg. 

Skrevet

Er 28 og har vel vært forkjølet 2-3 ganger på ti år kanskje?

Anonymkode: c34e7...81e

Skrevet

Er 36. Sikkert 10-15 år siden forrige gang jeg var nærheten av å ha symptom

Anonymkode: bfdfd...eb0

Skrevet

I perioder der jeg er mer sosial blir jeg hyppigere forkjølet, og er som regel skikkelig syk med forkjølelsen minst én gang per år. Vanligvis utløst av barnehagebarn i min familie som foreldrene drar land og strand rundt for å sørge for at storfamilien ligger som slakt etter besøk. I perioder der jeg er lite sosial blir jeg aldri forkjølt. Tipper 1-3 forkjølelses ganger per år er dekkende. Har ikke vært syk i 2020.

Anonymkode: b38fc...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...