Angg Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Jeg vurderer laserkorreksjon av øyne med Femto Lasik. Har du gjort det? Hvordan var dagene etterpå? Er du fornøyd nå i etterkant?
Minya Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Jeg tok Lasik operasjon på venstre øye i 2007, da forskjellen mellom øynene var ganske stor. Høyre øye ble ikke operert da det var såpass lite behov for styrke på det øyet at jeg ikke engang kunne bruke linse på det øyet. Det var en veldig liten styrke i brilleglasset. Venstre var -2,50 og jeg hadde en veldig skjev hornhinne der. Dagene etterpå var helt greie, jeg måtte bruke Systane comfort-dråper og antibiotikadråper for å unngå infeksjon, men det var svært lite ubehag knyttet til operasjonen. Jeg fikk også med et øyeskjold som jeg skulle sove med, for at jeg ikke skulle klø meg i øyet om natten. Så ut som en diger flue Det gikk sånn tålig greit til ca 2010, da gikk jeg til optiker igjen og høyre øye hadde krøpet ned på -1,25, høyre var på -0,50. Per dags dato har jeg linser til -1,0 og -2,25 for henholdsvis venstre og høyre øye, men må til optiker igjen da jeg ser at jeg ikke ser godt nok. Så alt i alt, tja. Ikke veldig imponert, men glad for at forskjellen mellom øynene ikke lenger er over 2. Nå har nok laserbehandlingen blitt noe bedre de siste tolv årene, så det er mulig det er bedre resultater i dag enn jeg hadde, eller jeg hadde noe uflaks siden synet mitt bare har endret seg og endret seg selv om det i teorien skulle ha "satt seg" i slutten av tjueårene. Endret 31. januar 2021 av Minya 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå