Gjest Meg21 Skrevet 16. august 2005 #1 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg har lyst til å dra til Kreta på bryllupsreise, men er redd der er for varmt det i august? Kjæresten liker ikke at det er FOR varmt.. Er kanskje dyrest også på den tiden.. Noen som vet noe om dette eller har andre forslag til en rimelig og fin bryllupsreise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Apple_* Skrevet 16. august 2005 #2 Del Skrevet 16. august 2005 Det er høysesong på Kreta i august, og ja, det kan være riktig varmt! Blir fort 40 varme... Når det er sagt er det mange flotte steder på Kreta, det er jo det som er fint med å reise til en så stor øy - det er så mye å velge i. Regner med dere ønsker dere noe romantisk, med fine strender osv. Det er mange steder å velge mellom å bo, hold dere unna Rethymnon (stranden er fin, men rett ved byen = ferjer osv.), Heraklion (fryktelig forurenset storby) og Hersonissos (festeby). Ellers spørs det hva slags budsjett dere har og hva dere liker. Hvis dere vil utenom masseturismen kan Stavros utenfor Chania anbefales. Lite sted med en koselig liten strand Litt engelske turister, og amerikanske og greske bofaste. Ellers må dere få dere Elafonissi og Falassarna på vestkysten, begge er fantastiske strender. Elafonissi er nok blitt litt turistpreget, men absolutt verd turen - stranden er rosa! Falassarna er, så vidt jeg vet, fortsatt ikke oppdaget av de store turistmengdene. Her er det kilder som kommer opp under vann - fantastisk klart vann som er utrolig å snorkle i (men litt kaldt pga kildene). Litt rosa strand det også. Min eks-svigermor er fra Chania, så jeg kunne fortsette i det uendelige, tror jeg! Men hva med å forhøre deg litt i div reisebyråer, evt. den greske turistforeningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. august 2005 #3 Del Skrevet 16. august 2005 Må dere reise på bryllupsreise rett etter bryllupet da? Både vi og flere av våre vennepar har rest senere på høsten/vinteren i steden for rett etter den store dagen... Er deilig å ha den første uka etter bryllupet hjemme, la ting synke inn.. Se på gaver og kort, og få byttet det som er dobbelt og ting dere kanskje ikke ønsker å beholde... Et tips fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeddyToria Skrevet 17. august 2005 #4 Del Skrevet 17. august 2005 Kreta er varmest i august ja, men prisene er mindre stive enn i juli... Uansett, Kreta er nydelig! Særlig Rethymnon er en by jeg har mitt hjerte nær, vært der 3 ganger allerede, og jeg og snart-mannen-min reiser nok dit igjen til neste sommer, med lille spiren vår! Det er liksom perfekt, både for fest, romanse og familier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 19. august 2005 #5 Del Skrevet 19. august 2005 Hei! Jeg kom akkurat hjem fra ferie på Kreta, og har hatt det knallbra! Jeg var litt redd for at jeg kom til å omkomme av heteslag ellernoe da jeg fikk vite at vi skulle til Kreta i august. Var rimelig sikker på at jeg kom til å ligge mer under vann enn over, evnt finne skygge og bli boende der. Jeg er litt sart når det gjelder varme, nemlig. MEN.. Det var fullt mulig å både være i sola og i skyggen på dagen, så lenge jeg ikke bevegde meg veldig mye inne i bygatene, for DET var varmt. den varmeste dagen vi hadde var 34 grader i skyggen. Nå hadde vi stort sett litt vind hver dag, så det var sjelden varmen ble helt uholdbar. Selv var jeg i Platanias. Det er egentlig et veldig greit område, butikker, en hel haug utesteder, tavernaer og en laaaaang strand. Helt greit, men om kveldene var det nesten grusomt mye folk i gatene. Platanias er turistområde, og det er omtrent KUN turister der Skandinaviske som sådan. Vi leide bil i 3 dager, og det var veldig fint, for da fikk vi sett litt mer (kjørte til Elafonissis, Heraklion, Rethymnon), og bussturen til Chania tar ikke lang tid. Veiene var noe for seg selv, og vi skjønte hvor utsagnet "å tute i svingene" kom fra Men alt i alt, så er Kreta absolutt å anbefale i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå