Gå til innhold

Et lite FrP-navnebytte?

Anbefalte innlegg

Gjest Dum Perignon
Skrevet

:overrasket:

Carl I Hagen, vår egen nasjonale ayatollah, snakket på radio om at muslimer selvsagt burde stemme på FrP - at FrP var muslimenes parti.

Øhh... - Khalid Hagen?

:ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. FrP-velgere og muslimske fundamentalister passer sikkert godt sammen.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er sikkert mange muslimer som kunne hatt interesse av å stemme FrP, det er jo ikke slik at det viktigste for muslimer alltid er muligheten til å få fler inn i landet.

Gjest Dum Perignon
Skrevet (endret)
Det er sikkert mange muslimer som kunne hatt interesse av å stemme FrP, det er jo ikke slik at det viktigste for muslimer alltid er muligheten til å få fler inn i landet.

Selvsagt ikke.

Men selv du ser vel at det blir omtrent like logisk som om du skulle melde deg som støttemedlem for Ottar.

Endret av Dum Perignon
Gjest Valhalla
Skrevet

Nei, fordi Ottar kjemper ikke for noen av mine interesser. Det er mange innvandrere som stemmer FrP og noen på deres lister. Det handler om hvilke saker man vil fokusere på som alle andre partier. Deres politikk på andre områder kan veie opp for innvandringspolitikken dersom denne ikke er høyt på personens prioriteringsliste. Det er også mange innvandrere som er lei av asylsøkere som kommer inn, det er jo ikke slik at FrP vil kaste alle innvandrere ut av landet.

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Nei, fordi Ottar kjemper ikke for noen av mine interesser. Det er mange innvandrere som stemmer FrP og noen på deres lister. Det handler om hvilke saker man vil fokusere på som alle andre partier. Deres politikk på andre områder kan veie opp for innvandringspolitikken dersom denne ikke er høyt på personens prioriteringsliste. Det er også mange innvandrere som er lei av asylsøkere som kommer inn, det er jo ikke slik at FrP vil kaste alle innvandrere ut av landet.

Innvandringspolitikk er lite interessant her, jeg tenkte blant annet på Hagens inderlig fordomsfulle, respektløse og kunnskapsløse angrep på islam og muslimer både i fjor og i år.

På den annen side er det bra at du nå har fått så høye tanker om muslimer at du tror de lett bærer over med så grov æresskjelling fra en i egne øyne ledende norsk politiker.

;)

Skrevet

Frp prøver jo å bli det nye arbeiderpartiet, dvs det nye folkepartiet "for folk flest". Og i den gruppen kan mange innvandrere føle seg hjemme, siden det er få innvandrere som er i toppstillinger..

Uansett er det mer vanlig å stemme fra sak til sak enn ut fra ideologi.

For fire år siden prøvde jo KrF å fri til muslimer, så hvorfor skulle ikke FrP gjøre det samme? Det er et viktig velgermarked å mobilisere, siden altfor mange av dem ikke stemmer i det hele tatt

Gjest Valhalla
Skrevet

Pakistanerne er en etablert innvandrergruppe som stort sett kom før asylgalskapen.

Det kan være problematisk for denne gruppen at man forsøker å stramme inn familiegjenforeningen siden de fleste henter sin ektefelle i hjemlandet, men det er mange som allikevel kan ha interesse av å stemme FrP også pga. deres innvandringspolitikk. Veldig mange av de gruppene som kom hit først er skeptisk til de nye innvandringsgruppene som har kommet gjennom asyl. Et vanlig skjellsord blant pakistanere der jeg bor er asylsøker f.eks. ;)

Gjest Dum Perignon
Skrevet
. Et vanlig skjellsord blant pakistanere der jeg bor er asylsøker f.eks.  ;)

Det er riktig, faktisk. De bruker også pakkis, juksenigger etc som skjellsord, noe som blant annet viser oss at vi nordmenn har endel å lære om selvironi.

;)

Skrevet
:overrasket:

Carl I Hagen, vår egen nasjonale ayatollah, snakket på radio om at muslimer selvsagt burde stemme på FrP - at FrP var muslimenes parti.

Øhh... - Khalid Hagen?

:overrasket: Sa han? Hvilken radiostasjon var det de sendte det intervjuet? Snakker om å snu fortere enn hva vinden snur... Men tar jeg han seriøst? :roll:(Svaret er selvfølgelig nei)

• 3 uker senere...
Skrevet
Det er riktig, faktisk. De bruker også pakkis, juksenigger etc som skjellsord, noe som blant annet viser oss at vi nordmenn har endel å lære om selvironi.

;)

Det er jo fordi de ikke klarer å finne på egne og må bruke de vi har funnet på. Hva den egentlige betydningen av ordene er har ikke så mye så si bare det har nok trøkk og treffer.

-viXen-

Skrevet
:overrasket: Sa han? Hvilken radiostasjon var det de sendte det intervjuet? Snakker om å snu fortere enn hva vinden snur... Men tar jeg han seriøst?  :roll:(Svaret er selvfølgelig nei)

dette stod i en frp-flygeblad, der khalid :ler: hagen kommenterte en pakistansk jente som uttalte at hun kom til å stemme frp ved valget.

men sikkert i et radio-intervju også.

Skrevet

Frp - Foreign republic party... eller kanskje ikke... ;)

Skrevet

Øhh... - Khalid Hagen?

Du mener slik du hevder å representere arbeidernes interesser?

Dum Proletar?

Skrevet (endret)

;)

Det er så grenseløst feil at det er regel rett patetisk. Nordmenn er selvironiens mestere. Ingen over, ingen ved siden av. Det der har de lært av oss, faktisk.

Den kulturelle selvinnsikten er åpenbart like mangelfull som den politiske innsikten. :roll:

Endret av Bønna
Skrevet (endret)
For Retarded People

Jeg synes det sier det meste om hvor inkompetent venstresiden egentlig er, når en selvutnevnt representant for arbeidernes parti rakker ned på sitt eget velgergrunnlag. Arbeiderpartiet og Frp fisker faktisk i det samme velgervannet, Dum. :roll:

Frp-stemmene er i stor grad snakk om et klassevalg. Du vet, dette gammeldags’ som du mener ikke eksisterer, men som er grundig dokumentert i sosiologien, og som arbeiderne selv instinktivt skjønner uten å kunne sette ord på det.

Kulturkrigen kommer, Dum! Og den taper du med et dundrende nederlag, hvis du ikke skjerper deg. Ikke at dine nederlag bryr meg en tøddel, men det er jo jævlig synd at det skal gå uttover arbeidernes parti.

Endret av Bønna
Skrevet
Men selv du ser vel at det blir omtrent like logisk som om du skulle melde deg som støttemedlem for Ottar.

Det er vel omtrent like logisk som at du er støttemedlem for arbeidernes parti. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...