Gå til innhold

Betaling på date.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var på date i går som jeg inviterte ut på. Vi drakk kaffe, men jeg betalte ikke for hennes kaffe, hun er student og har kanskje ikke så mye penger, og jeg angrer på at jeg ikke fikk betalt. Jeg var bare usikker på hvilken kaffe hun ville ha, og ville ikke bestille feil. Ellers gikk daten greit, men jeg er alltid for usikker på dates, og har derfor aldri hatt mye suksess på dette området.

Til jentene: Hva er deres beste tips til å være selvsikker på date? Hva får det til å kribble nedentil hos en gutt??

På forhånd takk for gode svar.

G24

Anonymkode: e7e9a...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som tar initiativ på å be noen ut, bør ta regningen synes jeg. 

Anonymkode: 3efb4...7bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet det. Hadde gjort det og, men var usikker på hvilken kaffe hun ville ha. 

Skrevet

På kaffebar så kunne du latt henne bestille først, så bestiller du og betaler for begge.

Anonymkode: c570a...3a9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

På kaffebar så kunne du latt henne bestille først, så bestiller du og betaler for begge.

Er det en dealbreaker om man inviterer ut og ikke betaler?

Skrevet

Bør jeg skrive til henne og beklage at jeg ikke betalte for kaffen fordi jeg var usikker på hva hun ville ha?

Skrevet

Skriv akkurat dette til henne og be henne på en date til..da synes hun kanskje at du er veldig søt 😊

Anonymkode: 72073...073

Skrevet

Jeez. Til neste gang: «hva slags kaffe vil du ha?»

Anonymkode: 08ef3...06f

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skriv akkurat dette til henne og be henne på en date til..da synes hun kanskje at du er veldig søt 😊

Anonymkode: 72073...073

Var ute i går, kanskje litt tidlig å be om en ny date tenker jeg

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeez. Til neste gang: «hva slags kaffe vil du ha?»

Anonymkode: 08ef3...06f

Jeg spurte om det, men skjønte ikke helt hvilken kaffe hun mente, fordi hun brukte et annet ord for kaffen enn det som sto på meny-kortet

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er det en dealbreaker om man inviterer ut og ikke betaler?

Nei, ikke på en kaffedate. Hadde jeg derimot blitt invitert på en dyr restaurant, som jeg i utgangspunktet aldri ville valgt på grunn av pris og at jeg ikke har råd feks, hadde det vært en dealbreaker. Kaffedate er ikke dyrt og noe alle har råd til, så det er helt fint å dele der.

Likevel, jeg går ikke på dater på steder jeg ikke har råd til, i tilfelle han ikke hadde planer om å betale. Har alltids råd til å betale, men velger å bruke pengene mine på annet enn veldig dyr mat.

Skal man invitere på noe som er dyrt bør man etter mitt syn ta regninga. Sier man "skal vi ta en kaffe på Kaffebrenneriet? Møtes kl. 15?" Så er det åpent for spandering og deling, uten at det bør bli sure miner av den grunn.

Folk er i ulike livssituasjoner. Jeg feks har god økonomi, men det er pga prioriteringer. Andre har veldig god økonomi og prioriterer annerledes og er storforbrukere av dyr mat og andre dyre ting, og de har jo råd til det. Når man inviterer på en dyr date kan man ikke bare forvente at den andre har penger til det. Jeg har vært på date med flere som har veldig mye penger og merker godt forskjellen i livsstil. I de tilfellene gjør jeg det klart at jeg ikke kan holde følge med deres livsstil.

• Liker 2
Skrevet

TS, dette er null stress 😀

Anonymkode: cdadf...1bc

Skrevet

Å ikke betale for en kaffe er null stress. Hadde ikke tenkt over det engang. Triks for å være selvsikker på date er rett og slett å være selvsikker og trygg på seg selv. Still spørsmål og hold samtalen igang. Ikke bare prat om deg selv osv

Anonymkode: ba4ca...f60

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok synes det er dealbreaker. I alle fall hvis du ikke en gang gidder å be henne ut på ny date fordi det er "for tidlig". Jo lengre tid det hadde gått, desto mindre interessert hadde jeg vært. 

Det eneste som kaaanskje hadde reddet det var om jeg hadde blitt bedt ut på en ordentlig date og han tok regningen. 

Skrevet

Enten betaler man vær for seg, eller så betaler den som inviterte på stevnemøtet.

Altså om det er første stevnemøtet.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg har enda til gode å møte en dame som forventer at mannen skal spandere kaffen på første date. Tror rett og slett damene i min generasjon har for mye stolthet i tilegg til at de ønsker å unngå situasjoner der de føler de "skylder" menn noe fordi de har blitt påspandert. Jeg personlig synes det er veldig greit. Det er ikke noe grunn til at menn skal spandere i en tidlig datingfase når begge tjener likt. Jeg unngår som regel middagsdater i den tidlige datingfasen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bør jeg skrive til henne og beklage at jeg ikke betalte for kaffen fordi jeg var usikker på hva hun ville ha?

Du kunne jo bare spurt henne det mest selvfølgelige spørsmålet da? "Hva slags kaffe vil du ha?" og så kjøpt den sammen med din egen. Hvis du er så tafatt at du ikke engang greier å spørre noen hva slags kaffe de ønsker, så er det ikke rart at datingen din går litt dårlig.

Neste gang spør du, og så spanderer du den kaffekoppen på henne :) Lykke til! 

PS! Dyrere saker som middag synes jeg begge kan spleise på. Vi lever i moderne tider, og jeg synes ikke det er riktig at gutta alltid skal punge ut på hver eneste første date. Min mening da. Jeg er over 50.

Anonymkode: f23f0...cce

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kunne jo bare spurt henne det mest selvfølgelige spørsmålet da? "Hva slags kaffe vil du ha?" og så kjøpt den sammen med din egen. Hvis du er så tafatt at du ikke engang greier å spørre noen hva slags kaffe de ønsker, så er det ikke rart at datingen din går litt dårlig.

Neste gang spør du, og så spanderer du den kaffekoppen på henne :) Lykke til! 

PS! Dyrere saker som middag synes jeg begge kan spleise på. Vi lever i moderne tider, og jeg synes ikke det er riktig at gutta alltid skal punge ut på hver eneste første date. Min mening da. Jeg er over 50.

Anonymkode: f23f0...cce

Jeg spurte, men skjønte ikke hvilken hun mente, ettersom den ikke sto med samme navn på menykortet, derfor var jeg i tvil, hadde den stått på kortet, hadde jeg bestilt den sammen med min egen.

Skrevet
44 minutter siden, Mona123 said:

Jeg hadde nok synes det er dealbreaker. I alle fall hvis du ikke en gang gidder å be henne ut på ny date fordi det er "for tidlig". Jo lengre tid det hadde gått, desto mindre interessert hadde jeg vært. 

Det eneste som kaaanskje hadde reddet det var om jeg hadde blitt bedt ut på en ordentlig date og han tok regningen. 

Hva mener du med en ordentlig date? En middag fx?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva mener du med en ordentlig date? En middag fx?

Kvalitetstid der man kan bli ordentlig kjent. En tur der du har ordnet det praktiske og tatt med termos og noe å spise på. Middag på en enkel restaurant der du har booket bord, trenger ikke å være dyrt hvis det ikke er i ditt budsjett. Jeg som kvinne vil bare se at mannen jeg dater er en som kan fikse og ordne. Tenk at du ønsker å vise deg frem fra din beste side. 

Sant skal sies, dersom du er på utkikk etter kun kortvarig moro er det selvfølgelig noe helt annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...