Malama Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Bare lurer jeg altså... her jeg sitter og ikke klarer konsentrere meg om noe annet... hvor mange som bruker uten å mene nettopp det teksten sier: IRONI! Eller evt som ikke skjønner hvordan de skal bruke ironi. For jeg synes stadig vekk jeg ser dette hvite flagget bli viftet med både her og der, uten at jeg med min villeste fantasi klarer å få det til å stemme med bruk av ironi... Ja, bare spørr jeg. Siden jeg altså likevel bare sitter og glor, så tenkte jeg at det kunne være kjekt å få høre om jeg er den eneste som har reagert på dette i det siste. Det er jo meget mulig at det bare er meg...
LilleBille Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 Det finnes opplagt en del som ikke forstår ironi .. det var jo derfor vi i sin tid "maste" oss til et ironiflagg som kunne viftes med .. - men det er opplagt ikke alle som har skjønt hvor de skal bruke det.
Gjest Dum Perignon Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Det skikkelig ironiske er jo å bruke flagget når man ikke mener det.
Malama Skrevet 16. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2005 Det finnes opplagt en del som ikke forstår ironi .. det var jo derfor vi i sin tid "maste" oss til et ironiflagg som kunne viftes med .. - men det er opplagt ikke alle som har skjønt hvor de skal bruke det. ← Fint med et ironiflagg ja, slik at de som ikke skjønner ironi kan få se at her er vi ironsike, men når det brukes i hytt og pine slik det tidvis gjør nå.... så blir jeg bare enda mer forirra jeg. Når noen kriver et innlegg, helt seriøst, får svar, med ironiflagg om at de "er såå enig" og så takker trådstarter for at det finnes noen som skjønner dem, f.eks. Eller i mange andre tilfeller... så virker det som om man kanskje mener "vifte med hvitt flagg" ikke "ironiflagg" og da blir jo virkningen litt... feil. Jaja... alt jeg kan få meg til å reagere på. Kg er fin underholdning i det minste
Gjest Milah Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Synes generellet at folk bruker de fleste smilene på steder de overhodet ikke passer! Men jeg skjønner hva du mener.
aline Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 Eller i mange andre tilfeller... så virker det som om man kanskje mener "vifte med hvitt flagg" ikke "ironiflagg" og da blir jo virkningen litt... feil. Jaja... alt jeg kan få meg til å reagere på. Kg er fin underholdning i det minste ← tror nok det er det som skjer her og der, selv om vi faktisk HAR ett eget "fredsflagg" : men tydeligvis er det noen som mener er mer passende, selv om det helt tydelig er ett ironiflagg siden det faktisk heter ironi. men man lærer seg å ta smilyer med en klype salt også, ihvertfall når de brukes totalt feil.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 Forby smilies! Kvinnfolk vet ikke hvordan det brukes, helt åpenbart!
LilleBille Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 Forby smilies! Kvinnfolk vet ikke hvordan det brukes, helt åpenbart! ←
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #9 Skrevet 16. august 2005 Dette har jeg også reagert på. Noen ganger kan det bli ganske frustrerende å prøve å forstå hva som egentlig er ment med en setning. Har sett ironiflagget bli brukt som bursdagsflagg til og med. Kanskje flagg-smileyene skulle vært plassert ved siden av hverandre (og ikke ironi som en av de lettest tilgjengelige smileyene på "forsiden") slik at det ble mer logisk for nye brukere og andre mindre språkmektige å vurdere hvilken av dem som passer i en aktuell situasjon. Ellers var det vel slik at det er en STOR andel mennesker som ikke forstår ironi og dermed ikke ironiflagg heller?
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 På meg virker det som om ironiflagget har en tendens til å bli brukt når man vil være frekk, men vil komme seg unna det helskinnet.
Tusseline Skrevet 16. august 2005 #11 Skrevet 16. august 2005 (endret) Jeg er helt enig Malama, tenkte faktisk å starte en tråd om dette, men så så jeg din. Det burde simpelthen ikke være noe problem å forstå når flagget skal brukes, når flaggets "kode" faktisk er : ironi :. Endret 16. august 2005 av Tusseline
Malama Skrevet 16. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 16. august 2005 Jeg er helt enig Malama, tenkte faktisk å starte en tråd om dette, men så så jeg din. Det burde simpelthen ikke være noe problem å forstå når flagget skal brukes, når flaggets "kode" faktisk er : ironi :. ← Det er nettopp det. Det står jo helt klart i koden at det er IRONI, hverken fred eller feiringsflagg...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #13 Skrevet 16. august 2005 Jøss, skal vi kreve at KG-brukere faktisk leser også, ikke bare klikker og huier og hoier seg gjennom smilies? Ærlig talt, det er nok for mye forlangt.
Tusenfryd Skrevet 16. august 2005 #14 Skrevet 16. august 2005 Er dere helt sikre på at alle vet at flagget heter "ironi". For å få vite det, må man nemlig gå inn og bruke koden selv, slik at man ser det. Kanskje noen ikke bruker smileys så ofte og bare ser flagget og forholder seg til det? Kan dette være en mulighet? Personlig hadde jeg aldri hørt om et "ironiflagg" før en gjeng her fikk viljen sin og en egen smiley som het det, og ja, jeg bruker endel smileys og vet det er et ironiflagg, men bruker det ikke selv. Nettopp fordi jeg ikke synes det ertydelig hva det er, om man ikke vet det fordi man bruker det selv. (ja, det var en enkel og tydelig setning...) Anyway, hvis dere aldri har vært på KG og ser noen vifte med et hvitt flagg - hva ville dere trodd det var? Og fredsviftingen eller hva det er, er grei nok, men jeg synes fortsatt det ser litt ut som en skilpadde, jeg da.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #15 Skrevet 16. august 2005 Eh...Når man trykker på en smiley kommer koden fram i teksten.
Malama Skrevet 16. august 2005 Forfatter #16 Skrevet 16. august 2005 Altså: når man trykker på det vinkende flagget så KOMMER koden inn i teksten, og jeg trodde man kanskje SÅ det, slev om man ikke selv skrev den inn.... Men må nemlig ikke gå inn og selv bruke kode for at koden skal komme inn.. i alle fall står det pent : ironi : (utn mellomrom) når jeg trykker påden, og jeg er såpass flink til å lese at jeg derved skjønner at det flagget "heter" ironi... Men det fredsflagget, det ser merkelig ut ja, men det er en annen ting.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #17 Skrevet 16. august 2005 Anyway, hvis dere aldri har vært på KG og ser noen vifte med et hvitt flagg - hva ville dere trodd det var? Og fredsviftingen eller hva det er, er grei nok, men jeg synes fortsatt det ser litt ut som en skilpadde, jeg da. ← Enig Første gang jeg så fredsvifte-ikonet trodde jeg det var en skilpadde. Ironi-flagget burde ha en påskrift.
Fakse Skrevet 16. august 2005 #18 Skrevet 16. august 2005 Anyway, hvis dere aldri har vært på KG og ser noen vifte med et hvitt flagg - hva ville dere trodd det var? Og fredsviftingen eller hva det er, er grei nok, men jeg synes fortsatt det ser litt ut som en skilpadde, jeg da. ← Flagget er jo ikke hvitt, men hvitt med sort kant. Men det burde nok ha vært en lik smiley men med helt hvitt flagg, til bruk som fredsflagg.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #19 Skrevet 16. august 2005 Har lagt merke til vifting med ironi-flagget i tide og særlig utide ja... men dette lurer jeg på: Denne smileyen! Jeg bruker den ikke når jeg er forvirret, men når jeg trenger å uttrykke et slags "hmpf!" eller slags halvveis misfornøydhet. har ikke funnet andre smileyer som kan beskrive den følelsen.... Så beklager hvis noen blir forvirret av den grunn! - denne minner meg litt om hun verdalsjenta i "Jakten på kjærligheten" på tv2
Gjest Milah Skrevet 16. august 2005 #20 Skrevet 16. august 2005 - denne minner meg litt om hun verdalsjenta i "Jakten på kjærligheten" på tv2 ← Hahaha, det stemmer.. Har ikke tenkt på deg selv før nå, men så med en gang at det er en voldsom likhet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå