Gå til innhold

Spm om aleris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått henvisning av fastlegen til aleris for MR undersøkelse av kjevebenet. 
det står på nettet at pris er 2800 og videre står det at de som får dekt med refusjon betaler vare egenandel på 250 ca. 
hvordan vet jeg at jeg får egenandel eller må betale selv full pris? 

Anonymkode: 0d8f7...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring dem? Hvis du er henvist tipper jeg du bare betaler egenandel.

• Liker 1
Skrevet

Ville absolutt ringt dem og sjekket at du får det til 250 når du er henvist fra fastlege.

Anonymkode: d7ed1...8f0

• Liker 1
Skrevet

Er du henvist fra fastlege er det kun egenandel. Da har Aleris avtale med helseforetaket du tilhører

Anonymkode: 30846...1d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har fått henvisning av fastlegen til aleris for MR undersøkelse av kjevebenet. 
det står på nettet at pris er 2800 og videre står det at de som får dekt med refusjon betaler vare egenandel på 250 ca. 
hvordan vet jeg at jeg får egenandel eller må betale selv full pris? 

Du er henvist fra fastlegen din, og det betyr at du bare betaler egenandel - det er ikke noen vits i å ringe å sjekke dette på forhånd, det offentlige har avtaler med flere private aktører så dette er helt vanlig.

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (3 timer siden):

Du er henvist fra fastlegen din, og det betyr at du bare betaler egenandel - det er ikke noen vits i å ringe å sjekke dette på forhånd, det offentlige har avtaler med flere private aktører så dette er helt vanlig.

Leser på nettsidene at alle må ha henvisning fra lege. Også de helprivate må ha henvisning fra lege.. skal ringe å høre på mandag 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Leser på nettsidene at alle må ha henvisning fra lege. Også de helprivate må ha henvisning fra lege.. skal ringe å høre på mandag 

Hvis du skal ha refusjon fra det offentlige, og med det bare betale egenandel - så må man ha henvisning fra lege ja - er det ikke det du har da?

Hvis man derimot benytter seg av Aleris sine tjenester privat (altså uten henvisning fra lege) betaler man fullpris for deres tjenester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...