Gå til innhold

Irritert/sint av stress

Fremhevede innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Ville bare spørre hvor vanlig dette er :)

Det er lett å bli irritert og sint av angst og depresjon, men er det vanlig å bli det av stress? F.eks når jeg er sent ute og skal rekke noe og stresser så blir jeg så irritert/lett sint.  Kan brøle, smelle døra igjen osv og føler alt går galt når jeg stresser. Er det vanlig å bli irritert og sint av stress? Eller er det jeg som må skjerpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe særlig uvanlig reaksjon at folk blir sint når de føler seg presset, samme hva som leder til den følelsen. Stress er ikke behagelig. Men det er ikke konstruktivt å bruke tid på å bråke og gjøre feil når man har dårlig tid. Så ville prøvd å heller fokusere på oppgave, enn følelse i situasjonene om du klarer. Da kommer du deg gjerne ut døra uten å ha ødelagt inventar. 

Anonymkode: b0574...1ad

Skrevet

Jeg blir fort irritert og sint av stress, men det er sjeldent jeg utagerer på det. Klarer heldigvis å hold det inni meg.

Anonymkode: 5efda...335

• Liker 1
Skrevet

Jeg bråker aldri, men jeg blir veldig irritabel og får kort lunte når jeg er stresset. Jeg snakker fort og kan bli veldig brå og kort. Jeg skulle ønske jeg var roligere, men det er vanskelig når hodet går på høygir og resten av verden går i slow-motion rundt meg.

Jeg tror det er veldig vanlig. 

Anonymkode: ef816...e91

• Liker 1
Skrevet

Jeg og kan bli sint når jeg er stresset. Når det er flere ting som skjer, og jeg ikke kan håndtere alt samtidig. Klarer ikke holde meg helt rolig. 

Anonymkode: dba32...fee

Gjest theTitanic
Skrevet
Warrior skrev (2 timer siden):

Ville bare spørre hvor vanlig dette er :)

Det er lett å bli irritert og sint av angst og depresjon, men er det vanlig å bli det av stress? F.eks når jeg er sent ute og skal rekke noe og stresser så blir jeg så irritert/lett sint.  Kan brøle, smelle døra igjen osv og føler alt går galt når jeg stresser. Er det vanlig å bli irritert og sint av stress? Eller er det jeg som må skjerpe meg?

Helt normalt. Men du vil få det bedre om du klarer å roe ned. Anspenthet og sinne hindrer fornuftig tankegang, og du føler deg dritt. Uten at du kommer fortere frem. Så får du bedre forhold til de rundt deg. Det er en treningssak. Ikke en enkel oppgave men det vil garantert gjøre deg godt. Og det er mulig å gjennomgå hvilke situasjoner det er meningsløst å bli stresset i. Kanskje er det enkelte ting som slett ikke er så nøye om du kommer sent til? Eller du kan beregne bedre tid?  Jeg blir selv irritert av stress. Øver på å tenke at ; hvilken rolle spiller det egentlig om jeg er sent ute?  Hvor krise er det egentlig om dette ikke blir gjort? 

Man kan jo bli fasinert av hvor bra tidsoptimister har det med seg selv. Og de kommer til mål de også. 

Skrevet

Ja blir mye lettere sint når jeg er stresset men ofte så har jeg spist for lite og sovet dårlig også de gangene jeg kjenner veldig på det.

Anonymkode: d8c12...202

Skrevet

Helt normalt for meg. Blir ikke så sint av andre ting da, har ikke angst eller depresjon og er som regel på godt humør. 
Om du må skjerpe deg? Har jo prøvd å ta meg sammen litt, men vi er jo bare mennesker og min mann kjenner meg nå så godt at han vet at det skjer. Blir litt mas på ungene når vi har dårlig tid. De er vant til det. 

Anonymkode: e21d4...848

Gjest Warrior
Skrevet

Takk for svar. Bra jeg ikke er alene om det :)

theTitanic skrev (13 timer siden):

Helt normalt. Men du vil få det bedre om du klarer å roe ned. Anspenthet og sinne hindrer fornuftig tankegang, og du føler deg dritt. Uten at du kommer fortere frem. Så får du bedre forhold til de rundt deg. Det er en treningssak. Ikke en enkel oppgave men det vil garantert gjøre deg godt. Og det er mulig å gjennomgå hvilke situasjoner det er meningsløst å bli stresset i. Kanskje er det enkelte ting som slett ikke er så nøye om du kommer sent til? Eller du kan beregne bedre tid?  Jeg blir selv irritert av stress. Øver på å tenke at ; hvilken rolle spiller det egentlig om jeg er sent ute?  Hvor krise er det egentlig om dette ikke blir gjort? 

Man kan jo bli fasinert av hvor bra tidsoptimister har det med seg selv. Og de kommer til mål de også. 

Takk for råd. Skal prøve på det. Nei enkelt er det ikke. Når sinne kommer så klarer jeg liksom ikke tenke på annet eller skjerpe meg. 

Skrevet

Har du prøvd å slåss. Hvis jeg er veldig stresset så hender det at jeg slåss med andre. Det fungerer veldig bra mot stress. Pass alltid på å ikke slå først da du kan bli dømt for vold.

Siste jeg sloss var på en bensinstasjon og det var kjempedeilig etterpå selv om jeg fikk litt skader.

Skrevet
Folkabernard skrev (2 timer siden):

Har du prøvd å slåss. Hvis jeg er veldig stresset så hender det at jeg slåss med andre. Det fungerer veldig bra mot stress. Pass alltid på å ikke slå først da du kan bli dømt for vold.

Siste jeg sloss var på en bensinstasjon og det var kjempedeilig etterpå selv om jeg fikk litt skader.

Tror ikke dette rådet er det beste for TS, akkurat, med tanke på alle de andre trådene hans. Spørs om ikke det er bedre å høre på @theTitanic

Anonymkode: a8ec6...951

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...