Lilylune Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Etter første verdenskrig og spanskesyken som de glade 20 årene med økonomisk vekst og feststemning. Tror dere 2020 tallet etterhvert vil bli noe lignende? 1
Gjest Thoringen Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 39 minutter siden, Lilylune said: Etter første verdenskrig og spanskesyken som de glade 20 årene med økonomisk vekst og feststemning. Tror dere 2020 tallet etterhvert vil bli noe lignende? Hvis jeg kunne forutse den slags, ville jeg sluttet i nåværende jobb og satset på aksjer o.l
clyde Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Håper virkelig på økonomisk vekst og feststemning, men jeg tviler på det skjer med det første, dessverre. 1
Phoenix Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Kanskje mer det glade 30-tall i vårt tilfelle tenker nå jeg
Becky Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Lilylune skrev (1 time siden): Etter første verdenskrig og spanskesyken som de glade 20 årene med økonomisk vekst og feststemning. Tror dere 2020 tallet etterhvert vil bli noe lignende? Det kan nok hende at det dukker om liknende skapelse-glede, festivaler, mye kreativt nye prosjekter og for å ikke glemme at vi kan da dra ut igjen og være blant mennesker Jeg tror helt klart mange kommer til å føle litt euforia i denne perioden. Jeg vet jeg vil alle fall. Etter å være land unna familie :') Drar opp den artikkelen fra NRK: https://www.nrk.no/ytring/de-glade-20-arene-er-pa-vei-1.15281940 Veldig fin og håpefull! "Det finnes både forskere og økonomiske analytikere som mener at Spanskesyken hadde den vesentlige delen av æren for at 1920-tallet ble så kreativt og tøylesløst. De mener at vi får så mye energi til overs gjennom den sosiale tvangstrøyen vi alle opplever under pandemien at alt peker mot et oppsving av de sjeldne når vi for alvor har tatt knekken på covid-19."
Ansvar Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Alt faller på omstillingsviljen og hvor raskt dette skjer. Vi vet at enkelte yrker vil gå bort i nærmeste fremtid. Jobb blir mer relatert til serviceyrker. Og mer trolig enn ikke, vil vi gå mer i retning borgerlønn, med krav om at myndighetene vil kontrollere dine helsedata og kanskje tom posisjon.
hlidskjalf Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Vi går vel mot the Great Reset (live in a pod, eat the bugs osv) og det blir vel ganske deprimerende. 20-tallet var vel forøvrig preget av mye dekadens og moralsk forfall så sammenligningen med vår tid blir vel ikke helt fjern. Det blir vel flere menn i dameklær, mer blm-opptøyer og mer bruk av ansiktsmaske. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 hlidskjalf skrev (5 timer siden): Vi går vel mot the Great Reset (live in a pod, eat the bugs osv) og det blir vel ganske deprimerende. 20-tallet var vel forøvrig preget av mye dekadens og moralsk forfall så sammenligningen med vår tid blir vel ikke helt fjern. Det blir vel flere menn i dameklær, mer blm-opptøyer og mer bruk av ansiktsmaske. Ja, klima-mafiaen ønsker nok å kvele livsgleden vår etter beste evne også i årene som kommer... 1
Overgang Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 Kan ikke sammenligne 1920-tallet med 2020-tallet... uten telefon og nett...
OPIgirl Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 Overgang skrev (8 timer siden): Kan ikke sammenligne 1920-tallet med 2020-tallet... uten telefon og nett... De hadde telefon i 20 årene.
Example Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Må minne om at ikke alt var rosenrødt i de glade 20-årene heller, og særlig ikke Europa. De tok også litt tid før man kom seg ut av uføret fra verdenskrigen. Så får vi se hva som skjer nå. Ved utgangen av en krise følger gjerne optimisme. Spørsmålet er om vi har denne optimismen på bakgrunn av erfaring fra tidligere kriser, eller om det også faktisk vil skje. Det kan nok ta litt tid. 1
Anbefalte innlegg