Gå til innhold

Positive tanker hos psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det normalt å dekke over det negative med å være positiv, slik som:

"Psykolog: Hvordan gikk det siden forje gang?

Meg: Fint! Det har vært litt grubling, men det er jo bra da, for da finner jeg mer ut av tingene og får flere svar og forståelse for fortiden."

Også er jeg generelt smilende og godt humør, ler halveis av at jeg må vente med å snakke om det som er vondest, siden det ikke er så lurt når det er kun 5 min igjen av timen, hehe...

Klarer noen ganger si vonde ting, men går fort over til noe positivt.

Er dette normalt?

Anonymkode: fdc39...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok normalt, men jeg anbefaler deg å slutte med det om du vil få noe ut av behandlingen. Ta det opp med psykologen din neste gang så kan h*n nok styre deg bort fra å prøve å unngå det vonde.

Anonymkode: 2d93a...213

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er nok normalt, men jeg anbefaler deg å slutte med det om du vil få noe ut av behandlingen. Ta det opp med psykologen din neste gang så kan h*n nok styre deg bort fra å prøve å unngå det vonde.

Anonymkode: 2d93a...213

Men orker ikke ha det helt jævlig når jeg går derfra da og takle de vonde følelsene på egenhånd hjemme. For de kommer senere, ikke hos psykologen, og hvem skal hjelpe meg da liksom? Jeg vil vite hvordan jeg skal takle dagene før neste time da, ikke bare åpne såret mitt og si "Challa bays! God helg, vi sees neste uke!😀👍" Kansje psykologen må fortelle hvordan jeg skal takle dagene til de neste 45 min om 7 dager?

Anonymkode: fdc39...378

Skrevet

Hmm, jeg sier helt omvendt, som sant er, at forrige timen tok helt knekken på meg, jeg fikk vondt i kroppen, skalv og gikk bare og la meg i sengen og lå der i to dager. Klarte ikke svare på en melding en gang.

Da spør hun mer detaljert om hvordan jeg hadde det og kommer med forslag til hvordan vi kan legge opp timen annerledes for at det ikke skal bli like ille neste gang. Av og til sier jeg bare at det var så jæ**ig etter forrige gang, at kan ikke vi fokusere på noe annet denne timen, jeg orker ikke å få ødelagt resten av uken.

Funker greit nok for min del, blir fælt etterpå uansett, men er ikke full krise lenger.

Anonymkode: 627c7...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...